תיקשור בנושא השכנוע

25.12.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את כושר השכנוע.

כאשר מצוי האדם במהלך דרכו אל עבר ייעודו שהרי לעיתים נתקל הוא בגורמים מסוימים, בין אם אנושיים ובין אם גורמים אובייקטיביים, כגון קשיים מסוימים אשר נובעים מתוך הדרך כצמה כגון, עליות וירידות מסוימות, ואז נדרש הוא לכושר שכנוע ברמה מסוימת אשר תאפשר לו לשכנע את אותם גורמים לפנות לו את הדרך ולסייע על ידי כך להמשיך בדרכו אל עבר מטרתו המוצהרת.

כאשר משוכנע האדם ומלא הוא באמונה אודות ייעודו, שליחותו ומטרתו שהרי אין הוא נדרש כלל לכושר שכנוע עצמי שתחזק את אמונתו הרופפת ואולם במידה ואותה אמונה אשר קיימת בו אינה שלמה שנרי נדרש הוא לכושר שכנוע עצמי אשר יגרום לו לחזור לאמונתו האיתנה אשר מסיימת בידו להמשיך ולחתור אל ייעודו הנבחר ואילו אם אנשים מסוימים מפריעים לו בדרכו שאז נדרש הוא לכושר שכנוע על מנת לשכנעם בנוגע לאמונתו.

כושר השכנוע של האדם מונע כאמור באמצעות האמונה הפנימית שלו אשר מונחת כתשתית אשר מחזיקה עליה את כל יתר התכונות והאלמנטים אשר נדרשים לאדם בעל כושר שכנוע מרשים.

כאשר קיימת אותה אמונה עצמית אצל אותו אדם שהרי אין בליבו ובנפשו ספקות וכל שקל לו לשכנע אנשים אחרים בדבר אותם רעיונות ובדבר אותם אלמנטים אשר מניעים אותו לפעולה ואודותיהם מספר הוא את הסיפור אשר אמור לשכנע גם אותם.

כאשר מאמין האדם באמונה שלמה ברעיון מסוים או בדרך מסוימת שהרי משמעות הדבר הינה כי נחשף הוא על ידי אותה אמונה שלמה ויכול לחלוק אותה עם אנשים אחרים אשר במידה ומאמינים הם באותה הדרך שהרי רוכש הוא בנקל עצת מאמינים אשר חושבים כמוהו ואילו כל היתר נדרשים לקבל את תחושת האמונה באמצעים שינים וכל למעשה יוכל הוא לשכנעם להצטרף אליו בדרכו.

כושר השכנוע, נתמך, פרט לאמונה, גם ביכולות נוספות ותדרים נוספים אשר מעניקים לאותו אדם משכנע את יכולות השכנוע שלו כגון כושר דיבור על מנת כי יוכל להעביר ולהמחיש וכמובן יכולת הכלת התנגדויות לצורך יצירת גשר בינו לבין הבלתי משוכנעים. מה הכוונה?

כאשר נדרש האדם המסוים לשכנע אדם אחר או קבוצת אנשים ויותר אודות דבר מה מסוים, שהרי מידת התנגדותו של האדם שמנגד מורכבת מאלמנטים שונים אשר אותו משכנע חייב להכיר ולזהות בטרם הוא מתחיל לשכנע מאחר ולמעשה במידה ומקבל הוא את כל הסיבות להתנגדות שהרי יוכל בנקל לפתור אותן אחת לאחת ואולם במידה ולא תהיה בידו היכולת להכיל ולקבל את דעותיהן המנוגדות שהרי לא יוכל לטפל בכל אלמנט שכזה ואז כשלונו לשכנע משטח.

על מנת לפרט את תהליך השכנוע, נציין כי גם לאמונה וגם לכושר הדיבר והעברת המסרים וגם ליכולת ההכלה ישנו משקל משמעותי ביכולת לשכנע ואולם מעבר לכל אלו נדרשת כמובן גם התמדה אשר כמויות גדושות ממנה למעשה מוודאים כי אותו אדם משכנע לא ייכנע לחולשותיו שלו ומתמיד עם האמונה, יתמיד עם עוצמתו הפנימית ויתמיד עם יכולת ההלכה של דעות מנוגדות לשלו ואז אותה התמדה אשר בסופו של דבר מתמידה יותר מיכולת ההתנגדות של המדד השני מבטיחה את התוצאה המיוחלת שהיא כזכור שכנוע של הצד השני להאמין ולרצות את מה שלפני תהליך השכנוע של האדם גדול ורב מאשר ההתנגדות לשכנוע של הצד השני שאז מובטח כי האדם המשכנע יצליח לשכנע ואילו מן הצד השני מובטח כי המתנגד ייכנע וישוכנע.

ואולם עליה וקוץ בה. כאשר מתבצע תהליך שכנוע קצר ותכליתי ובלתי ממצה שהרי יש אפשרות סבירה ביותר כי מידת השכנוע אצל המשוכנע מעטה ולא תחזיק מעמד לזמן רב מדי ואז במידע והלחץ להסכים יורד קצת, שאז עלול הוא לחזור לסורו, לאבד את אמונתו שגם כך הייתה רופפת, לחזור אל האנרגיות שלפני תהליך השכנוע ולסרב טוב.

משמעות הדבר הינה כי על המשכנע לוודא כי כל אדם בזכות עצמו יקבל את כמות השכנוע הנדרשת לו ולא מובטחת לו חוסר הצלחה להחזיק את אותו שכנוע במשך זמן רב.

כושר השכנוע, אם כך, חייב להיות מותאם אל כל אחד באופן שמתאים לו וישנם כאלה אשר נדרשת להם יותר אמונה מאשר אחרים, או למשל נדרשת להם יותר הכלה של התנגדויותיהם ואז כאשר כל אחד מקבל את מה שהוא צריך, שאז השכנוע יחזיק וישרוד הרבה יותר זמן.

משמעות הדבר הינה כי על מנת לוודא כי הצד השני מצליח להשתכנע וודאי, שאז נדרש למעשה שינוי תודעתי ושינוי צורת החשיבה בנוגע לאותו נושא מסוים. מה הכוונה ?

על מנת למנוע מן האדם המשתכנע להתרוצץ באמינותו, להחליש ברצונו ולחזור בו, שהרי צריך הוא להאמין כי נדרש עבורו שינוי אשר ייטיב איתו ועבור זה נדרש עבורו שינוי בצורת חשיבתו וכנות פנימית על מנת להודות בינו לבין עצמו כי עד כאן פעל הוא בצורה שאינה מיטיבה עימו. משמעות הדבר הינה כי אנשים בעלי אגו נפוח וחשיבות עצמית רבה ומוגזמת יהוו מאוד עקשנים והיכולת לשכנע אותם באופן של שינוי צורת חשיבה תהיה כמעט בלתי אפשרית.

מכאן שלא כל אדם אפשר לשכנע בדרכים אשר נחשבות למקובלות ועבורם נדרש תהליך הרבה יותר עמוק ומשמעותי מאחר ויכולים הם להשתכנע רק באמצעות שינוי עצמי שיתחולל בהם.

ישנם אנשים מסוימים אשר תפקידם הינו לשכנע כגון אנשי מכירות אשר כושר השכנוע שלהם חזק ואיתן במיוחד ויכולים הם לשכנע במקצועיות רבה.

מבינים הם היטב את שלושת האלמנטים אשר נדרשים לצורך שכנוע ומפעילים הם את כושר השכנוע שלהם בין אם מאמינים הם באמונה שלמה מה הם אומרים וגם לא, אותם אנשים בדרך כלל הינם בעלי יכולות ורבאליות מפותחות ויכול בנקל לשוחח על כל נושא כמעט מאחר ומאמינים הם כי הדרך אל כיסו של אדם עוברת דרך ליבו ולכן באמצעות כושר הדיבור, מפייסים הם ומרגיעים הם את המשוכנע ואילו לאחר מכן כאשר נוצרת הכימיה עם המשוכנע, שאז מכילים הם, בסבלנות אין קץ, את הסיבות ואת האלמנטים אשר מוגדרים כהתנגדויות ומפרקים הם את אותה התנגדות אחת אחת עד כי מסתיים תהליך השכנוע לשביעות רצונם.

כפי שקיימים משכנעים מוכשרים יותר ומשכנעים מוכשרים פחות, קיימים גם משוכנעים קלים ומשוכנעים קשים. משמעות הדבר הינה כי השונות בין בני אדם, רובם ככולם, מסוגלים גם לשכנע בדברים מסוימים וגם להשתכנע בדברים מסוימים ואולם כך או כך , כאשר מבין המשכנע מה צריך לקחת על מנת לשכנע שאז יכול הוא להתמקד באותם אלמנטים ולטפל בהם אחד לאחד ממש כפי שכאשר אדם מסוים שמנסים לשכנע אותו במשהו, מסרב להשתכנע שהרי קיימות טכניקות מקבילות אשר יוציאו עד מהרה ובאופן יעיל את הרוח ממפרשי המשכנע.

כאשר קיים אינטרס משותף לצד המשכנע ולצד המשוכנע, שהרי המשא ומתן ביניהם יכול להגיע לעמק השווה בנקל ואולם אם מתבצר כל צד בעמדתו, שאז לא תהיה נקודת מפגש ביניהם לעולם ואז המשכנע והמשוכנע ילכו כל אחד לדרכו לא משכנעים כלל.

כאשר הצד המשכנע ממחיש לצד המשוכנע כי מגיע הוא ממקום נקי וחף מאינטרסים שאז קל לו הרבה יותר לגרום לאדם המשוכנע לתת בו אמון ואז השלב הבא הינו כאמור השמעת דברים הגיוניים של טעם, המסבירים מדוע מאמין אותו אדם בדברים אשר משמיע הוא.

השלב השלישי כאמור הינו הקדמה למה צריך לקרות כדי שהמשוכנע ישתכנע, כלומר על המשכנע להציג במשוכנע ולנסות לפצח אותו אחת לאחת.

כאשר מתבצע תהליך השכנוע באופן הזה, שאז קיים סבירות רבה כי התהליך יבשיל לכלל הבנות והסכמות אשר יולידו את שלב המשא ומתן שהוא למעשה השלב האחרון לפני שלב לחיצת הידיים וסגירת העסקה בפועל. כל עסקה לגופה וכל אדם לגופו.

ישנם דברים אשר קל לשכנע בהם וישנם דברים שבלתי אפשר לשכנע בהם ואולם האדם, כל אדם, מוצא את עצמו מידי יום, מנסה לשכנע גם את עצמו וגם אנשים אחרים בדברים.

יכולה אם לשכנע את בנה לצחצח שיניים, יכול בן לשכנע את אימו לבשל לו מאכל אשר אוהב הוא, יכול כבר לשכנע את עצמה כי היא הרבה יותר מושכת ממה שהיא באמת ואולם כך או כך, העיסוק בשכנוע מעסיק את האדם, כל אדם, ולכן משמעותם של התדרים אשר מרכיבים את אותו שכנוע, בין אם עצמי ובין אם חיצוני, רבה.

אמונה, יכולת ביטוי מפותח ויכולת הכלה רבה אלו האלמנטים הנדרשים לכל אדם על מנת לשכנע היטב וכאמור כל אותם אלמנטים כאשר הינם ברמת אנרגיה חיובית גבוהה, יפעלו ממש כמו קסם.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההאשמות

כאשר מרגיש אדם מסוים כי מאשימים אותו בכל מיני אלמנטים אשר חש הוא כי איננו מואשם בצדק, שאז ישאף להוכיח את חפותו כל מנת לא לשאת את תחושת האשמה מאחר וכאמור מהווה הוא משקל עודף על נשמתו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא האילוצים

כאשר נקלע האדם למצב בלתי רצוי ובלתי נעים ולמעשה נכפים עליו אלמנטים שליליים, שהרי נדחק הוא לפינה ולקרן זווית וכך שנאלץ הוא להגיב בצורה אשר בדרך כלל הוא לא מגיב.

קרא עוד »