תיקשור בנושא האילוצים

17.7.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את האילוצים

במהלך דרכו, פוגש האדם את עצמו במקומות אשר במידה והיה נשאל מראש אם היה רוצה לפגוש את עצמו באותם מקומות, שהרי סביר להניח כי התשובה הייתה שלילית ואולם מאחר ולא נשאל הוא, שהרי נאלץ להתמודד עם אותן סיטואציות לא רצוניות ולא מזומנות עבורו.

כאשר נקלע האדם למצב בלתי רצוי ובלתי נעים ולמעשה נכפים עליו אלמנטים שליליים, שהרי נדחק הוא לפינה ולקרן זווית וכך שנאלץ הוא להגיב בצורה אשר בדרך כלל הוא לא מגיב.

משמעות הדבר הינה כי כאשר נמצא האדם במצב של אילוץ שהרי סך כל המסוים האנרגטי שלו, מוטה לכיוון מסוים ולמטרה מסוימת אשר האילוץ המסוים מאלץ אותו, שהרי במצב זה נמדד אותו אדם, בין אם מצליח הוא לצאת מן המצב או לא, הרי הוא מוציא מעצמו יותר משאבי נפש.

היכולות הסטנדרטיות של האדם מסמנות עבורו את מגבלותיו. מה הכוונה?

כאשר האדם המסוים רגיל לשגרה מסוימת שהרי סך כל יכולותיו הטבעיות בדרך כלל ממוצות בחלקים מסוימים בלבד ולא ניתן לומר על אותו אדם כי הוא ממצה את עצמו במלואו.

כאשר במהלך דרכו פוגש אותו אדם באדם אחר אשר דרישותיו גבוהות במיוחד, שהרי במידה ולא יעמוד האדם המסוים בתקן מסוים או בסטנדרט מסוים, שהרי האדם האחר לא יעריך את יכולותיו וכנראה שלא יהיה חיבור משמעותי ביניהם.

ואולם אם אותו אדם מסוים שואף ורוצה כי הקשר יתהדק ביניהם, שהרי יאלץ לפעול באופן אשר יוכל הוא להוציא מעצמו ביצועים נעלים יותר, מחשבות חכמות יותר, יכולות גבוהות יותר וכמובן תוצאות טובות יותר.

במקרים כאלה, אותו אילוץ מוציא מן האדם המפנים יותר ממה שבדרך כלל.

האילוצים אשר בהם נתקל האדם מעת לעת זכורים אצלו בדרך כלל כחוויות קשות ולא פשוטות מאחר והאדם הסטנדרטי, אוהב השגרה, אוהב אזורי נוחות ואוהב אנשים שגרתיים, חושש מאילוצים מאחר וכאמור לאילוצים קיימים קונוטציה שלילית מאחר וההפתעות הפחות טובות בדרך כלל טומנות בחובן גם קושי, אתגר, מאמץ יתר וכוחות נפש המאלצים את האדם לחוות חוויות באשר בדרך כלל ישאף לא לחוש.

הפחד והחשש מפני הבלתי נודע, מפני מוטיבים רעים, שליליים ומפחידים גורמים לאדם הסטנדרטי לאחוז חזק באזור הנוחות שלו ולהמנע ככל האפשר מהשתלבות בסיטואציות אשר אינן מוכרות עבורו כך שלא ייאלץ למצוא את עצמו בדרך בלתי מוכרת אשר בה טרם פסע.

אותו חשש מאילוצים משאר אנשים רבים מאחור, מדשדשים בתוך ביצת החששות העמוקה.

ואולם, אותם אנשים אשר מוגדרים הם כאנשים סטנדרטיים, אותם הללו אשר קשיי הדרך צילקו אותם ואת נפשם, מחפשי השקט, דרכם הינם דרכם שלהם, בעוד אנשי האור, אנשי העשייה הברוכה, אינם רואים בחייהם אלמנטים מסוימים אשר מאפשרים להם להוכיח עבור עצמם את מצבור כישרונותיהם וסך כל יכולותיהם מאחר ואין הם חוששים משינויים בלתי צפויים.

בניגוד לאחיהם החוששים, אותם הללו אשר מאמינים אמונה שלמה בעצמם ובמיוחדות דרכם, ששים בדרך כלל לאתגרים אשר מאפשרים להם לשבור פרדיגמות, לחוות חוויות שונות ומשונות ואף לעיתים אפילו יוזמן במו ידיהם את אותם שינויים, מחפשים הם את האתגר ואת השונה, ולמעשה זורמים עם דרכם, ללא תהיות רבות מדי וללא לבטים ארוכים מדי מאחר והשדרים מזרמים עבורם דם חדש וטרי אל נפשם.

כאשר נאלץ האדם, ללכת בדרך בלתי סלולה, מטאפורית או מעשית, שהרי כל מהלך חייו משתנה וכל יכולותיו ומעלותיו מתכווננות אל אותו שינוי ואותם אלמנטים אשר האדם הסטנדרטי משתדל להימנע מהם, שהרי אותו אדם אשר תר ומחפש אתגרים ומהלכים בעלי עניין רב עבורו, מייד מתנפל עליהם ואינו רואה בהם כאילוצים.

יכולתו של האדם לסחוף אחריו ואחרי דרכו המיוחדת אנשים נוספים אשר בדרך כלל חוששים מן האילוצים, גורם להם למעשה לראות את הדרך כבעלות עניין ולא כמסוכנות ולכן אותם הללו אשר לא חוששים מאילוצים נחשבים לבעלי עצבים חזקים, בעלי יכולת הכלת קשיים וכך שניתן למצוא אותם בדרך כלל בתפקידי הנהגה.

יכולתו של האדם לפתור מצבים מורכבים וסבוכים היא יכולתו להתמודד עם השדים שבארון אשר ממתינים שם לרגעים של אילוצים על מנת לפתור ולצאת החוצה.

אותם שדים, אותם שלדים מוסתרים, כאשר מתגלים הם ויוצאים אל האור, שאז האדם נאלץ להתמודד איתם ועם משמעויותיו הכמוסות ביותר מאחר ואיננו יכול יותר להחביא אותם.

האילוצים כופים על אותו אדם להתמודד עם הדברים הקשים ביותר שלו ולהתמודד עם פחדיו הקיצוניים ביותר ואולם כאשר מתבונן אותו אדם לאחור ויכול להצביע על רגעים ומצבים שבהם נאלץ למצוא תעצומות נפש על מנת לפתור סוגיה קשה, כגון גילויים אשר נחשפו אודות עברו אשר ניסה הוא להסתיר בכל כוחו וכעת כשהתגלו אליו, נאלץ הוא לנקות את שמו הטוב, שהרי אותה התמודדות אשר קשה הייתה עבורו, אם במידה ומצליח לצלוח אותה, שהרי מוסרת מעליו מועקה גדולה ומשמעותית ואותו אילוץ והתמודדות איתה, למעשה הועילו לו ועשו לו רק טוב בסופו של דבר.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההסתגלות

ההסתגלות. בראייה הכוללת, בין אם הראיה המרחבית או בין בראייה שמעבר, האדם הסטנדרטי עוסק רוב זמנו ומשך חייו בתהליכים שונים של הסתגלות למצבים מסוימים, בין

קרא עוד »

תיקשור בנושא העדינות

העדינות. האבחנה המסוימת אשר מאפיינת באופן כללי את ההבדל המהותי והמשמעותי בין גבר סטנדרטי לאשה סטנדרטית הינה העדינות. יש לה לעדינות מספר אלמנטים אשר נובעת

קרא עוד »

תיקשור בנושא הרצינות

כאשר האדם רק מתחיל להבין את המשמעויות השונות והסבוכות של אותה הדרך אשר אותה עושה .
מתפתחת אצלו הרצינות- תכונה אשר ניתן לצפות בה מכל מיני זוויות.

קרא עוד »