תיקשור בנושא הרמזים

18.12.2020

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הרמזים

במהלך דרכו של האדם על עבר מטרתו המדויקת חווה אותו אדם קשיים ואתגרים רבים, כאשר דרכו חצובה במהמורות ובקשיים אובייקטיבים.

כאשר מגיע האדם אל פרשת דרכים או אל צומת אשר הדרכים מסועפות ומורכבות וזקוק הוא לסימן, איתות ותמרור אשר ייתן לו הבנה אודות דרכו העתידית, שאז למעשה מחדש הוא אחרי רמזים וסממנים אשר יתנו בידי של אותו אדם את תחושת ההבנה לגבי אותה הדרך ולגבי אותו הנתיב.

הצורך של האדם לקבל אישור ואישוש אודות דרכו הינה ברורה ואף נדרשת מאחר וכל חייו של האדם רצופים במאורעות אשר דורשים מאותו האדם אבהרות והבהרות ובאורים אשר במידה ונדייק נכנה אותם בשם “מורה נבוכים”.

כאשר האדם נמצא בדרך אשר איננה ברורה כאמור נדרש הוא לרמזים אשר יתנו בידו סימן מסוים אודות המשך דרכו הלא ברורה.

נהוג לחשוב כי חוש הכיוון של האדם, במידה והוא מפותח, מעניק לו את היכולת לכוון את עצמו אל עבר מחוז חפצו בזריזות ובקלילות ובמידה וחוש הכיוון שלו איננו מפותח, שאז סובב הוא במעגלים מסביב לנקודת היעד, ללא הבנה כי הוא קרוב אל המטרה.

חוש הכיוון, או חוש ההתמצאות במרחב הינו חוש בלתי מוכר מאחר וניתנים בו אנשים מעטים יחסית, באופן מספק ונהוג לומר כי הבדואים ניחנו בכישרון התמצאותי במרחב מאחר והם, ממש כמו כלבי הגישוש יודעים “להרגיש” את הכיוון הנכון בדרכם אל המטרה ואם זהו הנושא המדויק, יכולתו של האדם לקבל רמזים ממש כמו סימנים אשר הינם ברורים עבורו.

ממש כשם שהחיבור של האדם אל הידע עובר דרך האינטואיציה או “חוש ההרגשה” כך בדיוק האדם מקבל רמזים מסוימים במידה ויודע הוא לזהות אותם באופן ברור.

כאשר האדם המסוים תוהה ומהסס, שאז יכול רמז קטן לתת בידו ממש את התשובה המלאה אשר נדרש הוא אליה.

לדוגמא – כאשר מנסה להיזכר אותו אדם בשם מסוים שדרוש לו על מנת לתת דוגמא שאז במידה ואותו השם אל צף ועולה אל מול עיניו של אותו אדם, נזקק הוא לרמז דק או לרמז עבה מצד מקור הידע.

 במידה והרמז ניתן לו על ידי אדם אחר או “חבר טלפוני” מסוים ועלום, שאז קל לאדם להבין את הרמז, גם באמצעות שאלות נוספות או בקשה לרמז נוסף ואולם הדבר נהיה קשה הרבה יותר אם אין איש מסביב שייתן את אותו הרמז.

המשימה כאמור קשה שבעתיים אם אותו אדם מסוים הנזקק לרמז צריך להשיג אותו ללא סיוע ובאמצעות חיבור אל הידע הגדול.

כאשר האדם המסוים נדרש לקבל מידע עלום ומרומז, נזקק הוא לחיבור משמעותי אל הידע, ממש כאילו שניתן לדמיין את האדם המסוים מצוי בתקופה קדומה.

כמו ימי הביניים, ללא טכנולוגיה וללא אפליקציות או אינטרנט וכך שמשימה קלה ואינטואיטיבית כמו חיפוש ב”גוגל” אודות עזרה בדרך אשר כיום הינה קלה ופשוטה או למשל כמו שימוש ב-Waze כמורה דרך וירטואלי שייתן סימן אודות המשך הדרך אל היעד המובהק, הופכת המשימה הקלה והפשוטה והמובנת מאליה לאתגר כמעט בלתי אפשרי כאשר נזקק אותו האדם לכיוון ולמצפן אשר יורה לו את הדרך ואז כאשר נזקק הוא לרמזים, נשאר הוא חסר אונים ומהוסס.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההיתחשבות

ההתחשבות. רגישות ברמה מסוימת ובעיקר כאשר מדובר ברמה גבוהה שלה נותנת לאדם את היכולת להכיל את חולשותיהם של האנשים העומדים מולם ובדרך כלל להבין מה

קרא עוד »

הזכרונות

לכל אדם, במידה ונשאל, קיים לו זיכרון ילדותו הראשון אשר גם אם מנסה בכל כוחו, לא יצליח לייצר זיכרון ישן ומוקדם יותר מאשר אותו זיכרון

קרא עוד »