תיקשור בנושא ההיתנתקות

5.9.2020

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההתנקות

מתוך מסלול חייו של האדם, בעת שמתבונן הוא על אותו מסלול ועל אותה הדרך, יכול הוא, במידה וקיימים לו האמצעים וקיימות לו היכולות, להתבונן ולהבחין בנקודות אשר מהוות עבורו ועבור מסלול חייו את אבן הבוחן המשמעותית ביותר מבחינתו והבאה לבדוק ולהציף את האלמנטים הבעייתיים והמסוימים אשר למעשה מפריעים את תחושת הזרימה קדימה שהיא ממש כמו מחזור הדם ומערכת העצבים, צריכה להיות “נקיה” על מנת שיתאפשר אותו ניצוץ מסוים שגורם לדברים להתרחש כדרך הטבע, משמעות הדברים הינה כי על מנת שדרכו של האדם תתאפשר ותקויים כהלכתה שהרי חייב הוא לפנות לעצמו את אותה הדרך מסממנים ואלמנטים אשר למעשה מזהמים אותה ואת האנרגיות החיוביות המאפשרות והמרימות.

תהליך ההתנקות הינו מקביל לתהליך השחרור. תהליך השחרור מהווה השתחררות מדרכי חשיבה מקובעים ומשורשים אשר מפריעים לאדם המסוים דרך חשיבה שונה וגמישה.

על מנת שדרכו של האדם תזרום קדימה בכל עוצמתה ובכל הפוטנציאל שלה, תהליך השחרור הינו יסודי ונחוץ ובלתי מתפשר.

תהליך זה מאפיין בשבירת מחסומים ובשחרור איטי, הדרגתי ואולם יסודי של פרדיגמות מגבלות כגון פחדים, קנאות, צרות עין, חרדות נטישה ועוד דפוסים מושרשים כגון אלו.

מן העבר השני, תהליך ההתנקות הינו יסודי ועמוק ומתמקד בעיקר באלמנטים השחורים המעיקים והמשמעותיים ביותר, ממש כמו הכתמים השחורים הקשים ביותר להסרה כאשר מתבצע תהליך ניקוי של דירה או מכונות אשר הוזנח במשך תקופה ארוכה.

כתמי הלכלוך בולטים ודורשים טיפול רב.

תהליך ההתנקות יכול להגיע רק אחרי שתהליך השחרור נמצא במלוא עוצמתו וכבר קיימים שטחים משוחררים לחלוטין ולמעשה תהליך ההתנקות שבא מיד אחריו, יכול להיות תהליך ייעול, קצר ותכליתי על מנת להסיר באופן מובהק את שאריות הזוהמה והטינופת שנשארו לאחר תהליך השחרור, כך יוצא שאותו סממן, למשל הפחד, משתחרר לו באופן מושרש מצורת החשיבה המסוימת ואולם רק תהליך ההתנקות שיטפל באותם כתמים קשים במיוחד להסרה, כגון פחד מסוים מנטישה מסוימת, ינקה ולמעשה ישלים את המהלך כולו ואף יאפשר בסופו את חידוש זרימת האנרגיות החיוביות והמאפשרות לאותו אדם מסוים על מנת שדרכו ונתיב חייו יוביל אותו בבטחה אל עבר ייעודו ומטרת קיומו על פני האדמה הקדושה.

תהליך ההנתקות מהווה סממן ברור ומובהק למשמעות קיומו של האדם המודע מאחר ונקודות החושך, נקודות הלכלוך, נקודות הכאב החודר והמשתק שמעיבות ומנקדות את נפשו של האדם המסוים גורמות למעשה לאותו אדם לחלות הן בנפשו והן בגופו וכך שתהליך ההתנקות הוא למעשה הקבלה מאוד מדויקת לתהליך של “ניקוי” גידולים ממאירים ומסרטנים ברקמות גופו של האדם.

אותן נקודות חשוכות ומטונפות וממאירות אשר מתגלות בגופו החומרי של האדם היכן אותן נקודות שלא “נוקו” מנפשו ואשר התבססו היטב בנפשו וחולחלו עקב כך גם אל גופו של אותו אדם וכך רסיסי שנאתו העצמית, הן המודעת ובעיקר הבלתי מודעת, ביצועו את פעולתן וגרמו לגופו לחלות, להינמק ולהתפוגג.

מכאן, שתהליך ההתנקות המגיעה בעקבות תהליך השחרור על אלמנטים מסוימים וממוקדים יכול לשפר באופן ניכר משמעותי את מצבו של האדם המסוים.

תהליך הניקוי מתבצע אל נוכח הכנות העצמית הפנימית של אותו אדם בהתמודדותו עם כל אותם כתמי לכלוך המעיבים על נשמתו והמונעים ממנה להראות “נקיה” ולהרגיש נקיה באמת, להריח את הניקיון האמיתי ולא להריח את הסירחון העז של תחושות שליליות, ניקיון אמיתי ובלתי מתפשר.

ממש כמו ההבדל בין חול ים נקי וחלק ובין ההרים של טינופת מכוערת שהשאירה על חוף הים בעדות לאפסותו המוחלטת של האדם המלוכלך.

ניקיון אמיתי יכול לבוא מתוך כנות מוחלטת וכנות מוחלטת יכולה לבוא מתוך אמונה מוחלטת בנחיצות הנושא.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

ההרגלים

ההרגלים

צורות התנהגות שמאפיינות את האדם ואשר חוזר הוא עליהן שוב ושוב. מתוך נפש האדם ומתוך דרכו נובעים אותם הרגלים אשר מאפיינים אותו בעיני הסביבה ובעיני האנשים שמסביבו, זוהי צורת התנהגותו וצורת חייו ומאפייניו אשר מזהים אותו.

קרא עוד »

החדשנות

חברה שנאחזת בתפיסות מיושנות, באמונות טפלות, בדעות קדומות ובהתנהגות אשר דוגלת בשמירה על הקיים, שהרי היא דועכת ולמעשה הולכת אחורה ומצבה אט אט הולך ומורע.

קרא עוד »
פיתויים

הפיתוי

תיקשור בנושא פיתוי.
מספר סוגים קיימים לפיתוי ונחשב הוא משמעותי ביותר מאחר ועלול לגרום לאנשים מסוימים להתנהג באופן לא מקובל ואף בוטא באופן קיצוני מאחר וכל פיתוי למעשה גורם לאדם לעבור את הגבול הפנימי שלו ולעשות מעשים אשר אמור הוא לא לעשות בדרך כלל מאחר ואי עמידה בפיתוי כלשהו עלולה להיות דבר עבירה, בין אם עבירה פלילית אשר יש עימה עונש הקבוע בחוק ובין אם עבירה מוסרית אשר עלולה לשאת עימה אות קלון גם אם לא מהווה עבירה על החוק ובין אם עבירה על החוקים שקבע לעצמו.

קרא עוד »