תיקשור בנושא האינסוף

8.8.2020

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את האינסוף

מרגע שעומד האדם על דעתו ומודע הוא לסביבתו ולתחושותיו, בין אם חזקות הן וגם אם חלשות, שהרי כיול הוא לתת לעצמו סימנים וסממנים אודות אלמנטים שונים אשר מעטרים את דרכו על עבר מטרתו ואל עבר ייעודו המובהק, בין אם מודע הוא אליה וגם אם לא תמיד, ואולם כך או כך יכול אותו אדם להכיל מידע מסוים ולהשתמש בו כל עוד יודע הוא ומבין את מעשיו ואת מהלכיו.

במידה ואותו אדם פועל ממקום של חוסר הבנה וחוסר מודעות שהרי סביר להניח כי מעשיו אינם תכליתיים ואף אינם מועילים וכמובן שאין לו מצפן שינחה אותו בדבר מעשיו, מהלכיו, דרכו ויעודו.

ואולם, הידע המבוסס אצל אותו האדם מגיע מכמה וכמה קביעות ברורות ובדיקות עבור שמהוות נקודות אחיזה מובהקות.

אותן נקודות אחיזה מובהקות וברורות עבור נותנות לאותו האדם בסיס ותשתית שעליהן יכול הוא, בדרך כלל, לבנות את דרכו ואת מסלולו. לדוגמא – הידע כי יגיע יום אחד כי חייו יסתיימו הינה קביעה ברורה ואף מובהקת וכך מעביר הוא את חייו עם אותו הידע אשר מלווה  אותו כל העת.

ואולם, ידע זה, מהווה למעשה נקודת אחיזה מובהקת עבורו מאחר ואם יגיע היום שבו אותו הידע יתערער מאחר ובאופן תאורטי יוכיח מישהו שיש חיי נצח, שאז אותה הקביעה תתפוגג לה ותיצור אצל אותו האדם פער גדול מאחר ואותן קביעות ונקודות אחיזה מהוות עבור האדם את תשתית גדולתו ואף את הסממנים המובהקים אשר נותנות לו את הביטחון ואת ההגדרות שזקוק הוא להן על מנת “לעשות לו סדר” בחייו.

הגדרות הבסיס של האדם מהוות עבורו את תכנית חייו הברורה והמוגדרת וניתן לציין באופן ברור כי רוב מוחלט קיים לאותם הללו אשר הגדרות נדרשות להם כאוויר לנשימה ובלעדיהן אין להם קיים כלל.

אחת ההגדרות המהוות את בסיס קיומו של בן האנוש הוא מושג האינסוף.

האינסוף למעשה משקף עבור האדם את כל מה שאין ידיעתו מצליחה לדחוס לתוך ההגדרה.

לדוגמא – מספר הכוכבים שקיימים הוא מוחלט ברור ומוגדר ואולם תיאורטית ישנם מערכות שמש נוספות שעין האדם והכלים העומדים לרשותו ברגע מסוים הינם מוגבלים ולכן משתמש הוא בהגדרת ה”אינסוף” על מנת להגדיר את מה שאיננו מצליח להגדיר באופן ברור.

כך גם כמות הכסף בעולם או דברים נוספים אשר אין האדם מצליח לכמת ולהגדיר.

משמעות האינסוף היא אינסופית, מה הכוונה?

ברגע שהאדם מגדיר לעצמו דברים מסוימים אשר הבנתו רחבה מספיק לקלוט ולהפנים ואף להבין, שאז אין הוא נדרש למושג האינסוף ואולם ברגע שהבנתו מוגבלת בנושא מסוים, שאז נאחז הוא באלמנטים המוכרים והמובהקים מבחינתו ואז מבלי להגיד “לא יודע את התשובה וגם אין לי שום דרך לחבור ולהבין, שאז אני אומר כי התשובה היא כללית ואינסופית”.

מקום מפלטו של האדם אשר ידיעותיו מוגבלות הוא האינסוף האינסופי.

החלל הוא אינסופי וכך גם הידע, ואולם אם ניתן היה להגדיר כי האינסוף הוא מספר ברור ואחיד שאז לא היה קיים באינסוף אלא היה ניתן לשים את האצבע במדויק על נקודת האינסוף, מה שכיום לא ניתן לעשות למעשה.

כפי שהאדם “המציא” והגדיר את הזמן ואף את הכסף, כך, מסיבות מצוינות כנראה, המציא גם את האינסוף ואת האינסופי.

למעשה השאיפה של האדם המודע ואף המחובר להבין את מושג האינסוף איננה חדשה ומלווה היא אותו מימים ימימה.

ואולם משמעות האינסוף הינה עמוקה וטמונה היא עמוק עמוק באדמה האימתנית של מהות קיומו של האדם החושב – ההומו סאפיינס.

מושג האינסוף שממש את האדם בתחומים רבים ומגוונים ובהם הפילוסופיה, המדע, תורת הנסתר והמתמטיקה הקוונטית מהווה את בסיס הידע המרכיב את תיאוריית העולמות המקבילים אשר נוגעת היא ברוחניות ובמקורות הידע הנסתר האור הגנוז ושאר תורות הנסתר המורכבות.

הגדרת האינסוף איננה כה מורכבת ואולם דורשת ראייה מעט שונה על הדברים.

למעשה, במידה ובאים לבחון את התועלת שמפיק האדם ממונח ה”אינסוף” למעשה ניתן לומר כי עבור האדם הסטנדרטי זהו כלי יעיל המשמש אותו כאשר נתקל הוא בפירוש לא ברור ובלתי מובן עבורו, כך שבמידה ולא קיימת תשובה בידו, שאז נותן הוא תשובה כללית כמו – “לא יודע” או “מספר אינסופי” וכך שיוצא שמונח האינסוף מגדיר לאדם את קצה גדול מחשבתו שהינה כידוע מוגבלת ולא אינסופית.

משמעות המושגים “אלוהים”, “זמן”, “כסף”, “אינסוף” הינם מושגים אמורפיים אשר מעצם קיומם, הינם ברמת ההגדרות ומשמשים רק את הללו אשר פוחדים מהחופש.

החוששים מחופש המחשבה, זקוקים להגדרות והינם אנשים משימתיים בדרך כלל ואולם אין לאדם המחובר צורך במונחים הללו כלל.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא האחווה

המחויבות הקיימת במערכת יחסים חברית איננה רשומה בחוזה מסוים. אלא מתקיימת מתוקף מחויבות אשר מתבצעת ונקראת “אחווה”.
מושג זה מאגד בתוכו את התחושה הנעימה והחמימה של דאגה הדדית אשר מושתתת על אותו החיבור הנשמתי העמוק המחייב את שני הצדדים באכפתיות, הכלה ואף דאגה הדדית המאגדת את שניהם לכלל חברות, רעות וחיבור רגשי.

קרא עוד »

ההתפתחות

העולם הנוכחי נותן פחות ופחות מקום וצורך לשימוש במוח האנושי ויותר ויותר מתבסס על שימוש באפליקציות אשר מחוברות למאגרי מידע אינסופיים אשר מכילים כמויות עצומות של מידע בין אם הוא שימושי ובין אם לא.
מכאן שהאדם משתמש באופן מועט יחסית במוחו ומכאן שהמוח בגלל פעילות מועטה למעשה הופך להיות מנוון יותר ויותר.

קרא עוד »
התשוקות

התשוקות

הרצון העז להשיג את הדבר המסוים בכל פעם מחדש. התעוררות היצר, כל יצר שהו, מייצרת אצל האדם את התשוקה המסוימת והתאווה ועל ידי כך גם

קרא עוד »