התשוקות

התשוקות

הרצון העז להשיג את הדבר המסוים בכל פעם מחדש.

התעוררות היצר, כל יצר שהו, מייצרת אצל האדם את התשוקה המסוימת והתאווה ועל ידי כך גם את האנרגיות המסוימות אשר גורמות לאדם להתמקד בתשוקה עצמה באמצעים שאפתנים אשר יגרמו לו להשיג את מושא תשוקתו דרך כלל ואם לא ישיג את מושא תשוקתו שאז יהיה מתוסכל מחובר היכולת להשיג את מושא תשוקתו הספציפית.

התשוקה למעשה מגבירה עוד ועוד את הרצון הבסיסי אשר נולד כתוצאה מדחף מסוים אשר מתקשר בדרך כלל אל אחד מן החושים ואשר במידה ואותה תשוקה לא מתמלאת עד מהרה שאז הנפש מחפשת תחליף מיידי אשר יוכל לבוא ולמלא את מקום אותה תשוקה אשר לא נתמלאה וחייבת דווקא להתמלא באותו רגע, כגון למשל תשוקה מינית אשר לא מתמלאת שאז הנפש דואגת למילוי המקום באמצעות סיפוק היצר על ידי אכילה מנחמת של דבר מה אשר ירגיע את הנשמה המשתוקקת.

התשוקה העזה, החשק הגדול, מלווה בדרך כלל בהמון אנרגיות בין אם חיוביות ובין אם שליליות להשיג את הסיפוק המלווה הבא בדרך כלל בעקבות מעשים בפועל שעושה האדם על מנת לספק את תשוקותיו ויצריו וכמובן שחוסר השגה של אותו סיפוק גורם לאותו אדם בדיוק את ההפך במידה והינו לא מסופק כתוצאה מחוסר יכולתו להשיג ולמלא את תשוקתו ואת החשק המסוים שלו.

למעשה אדם שחסרה בו מידת התשוקה הנדרשת עבור עשייה מסוימת, יהיה לו קשה הרבה יותר להשיג את מה שליבו, גופו ונפשו חפצים ומשתוקקים מאחר ולכאורה תהיה חסרה אותה אש חזקה המאפיינת תשוקה חזקה הנובעת מן החשק העז והרצון המממש חזק.

ממבט על ניתן בהחלט להגדיר את התשוקה כמרכיב עיקרי בתוך כל דבר והעדר של תשוקה כמרכיב עיקרי, גורם לכל דבר להיות בנאלי, משעמם וחסר עניין ואילו מן הצד השני, נוכחות של תשוקה גורמת לעניין גדול וזה מה שעושה את  ההבדל בין חסר תשוקה ומלא תשוקה.

התשוקה עבור האדם עושה כאמור את ההבדל בין רצון לרצון ואילו אדם אשר רוצה מאוד אבל חסרה לו מידה של תשוקה שהרי איננו רוצה מספיק, לדוגמא אדם אשר רוצה אשה מסוימת אך הרצון שלו מוגבל ואין מעבר לרצון זה יכולת לייצר את התשוקה הגורמת לו לעשות מעשים חריגים בעוצמתם על מנת שאותו רצון יהפוך לתשוקה אזי סביר להניח שרצון זה לא ממש יתמלא ואילו כן היתה נוכחת התשוקה באותו אדם שאז כנראה שזה מה שהיה עושה את ההבדל כי אותה אשה מסוימת היתה נוכחת כי רצונו של אותו אדם רב כל כך עד כי לא תוכל להתעלם מכך, מאחר וכשרצון הופך לרצון עז ולתשוקה ולתאווה, בא דבר זה לידי ביטוי באלמנטים שונים אשר מאפשרים לאותו אדם להמחיש את הדבר באופן ברור ולהוציא מעצמו אנרגיות מאוד מסוימות אשר הופכות את הנושא להרבה יותר משמעותי ובעל משקל גדול יותר וכמובן מתלווה בהרבה יותר אנרגיות המעידות על התשוקה העזה.

כאשר סטודנט מסוים לומד את לימודיו מתוך תשוקה עזה להצליח ומצד שני סטודנט אחר בדיוק באותה כיתה אדיש ללימודיו באופן כללי ואינו נלהב, ניכר הדבר לחלוטין וניתן היטב להבדיל בין השניים.

האחר נלהב ומלא בתשוקה לדעת, להפנים, לשנן וכמובן גם להפגין את ידיעותיו, ושמח הוא לדבר על הנושאים המרתקים אשר לומד הוא ומצד שני הסטודנט אשר לא קיימת בו התשוקה והוא אדיש יחסית, ינהג באופן חסר תשוקה ואותו מסלול לימודים יהיה עבורו משעמם באופן מסוים ואף שיטחי וחסר ענין ומין הסתם גם יהיה לו הרבה יותר קשה באופן שוטף לגרום לעצמו להגיע לאותו מצב של תשוקה שבו נמצא חברו לכיתה.

אולם אם למשל הייתה מתלקחת תחרות מסוימת בין שני הסטודנטים שאז יתכן וכל התמונה הייתה נראית אחרת ברגע שהסטודנט השני היה מגלה משהו אחר, משהו שונה אשר היה מייצא אצלו את התשוקה ואז הדברים היו משתנים באורח פלא עבורו והיה מתמלא בתשוקה עזה.

התשוקה היא האלמנט החסר בכל דבר אשר הינו משעמם וסטנדרטי על מנת שיהפוך אותו למיוחד ושונה עבור האדם.

התשוקה הבוערת אצל אדם מסוים היא זו אשר הופכת את התשוקה הנשלטת לתשוקה בלתי נשלטת ואז עוצמתה הולכת וגדלה כל כך עד כי אין ביכולתו של אותו אדם להשתלט על עצמו עד שאותה תשוקה בלתי נשלטת לא באה על סיפוקה המידית.

יכולה להיות זו תשוקה בלתי נשלטת לממתק מסוים, אשר באה למלא חוסר מסוים ויכול להיות הדבר תשוקה בלתי נשלטת לעשות מעשים מסוימים כגון מוסיקה או ציור ואשר אומנים רבים מעידים על כך כי הינם מונעים על ידה ואינם מסוגלים לעצור את התשוקה לאותה יצירה מאחר והדבר בוער בהם ולא נותן להם מנוחה עד כי ישיגו ויגשימו את אותה תשוקה ליצור את אותה יצירה אשר מונעת על ידי תשוקה מאוד חזקה ולמעשה בלתי נשלטת, סביר להניח כי גם התוצאה תהיה יוצאת דופן ובלתי רגילה.

למעשה, ההשתוקקות למשהו מסוים או למישהו מסוים היא זו אשר הופכת את אותו משהו מסוים או אותו מישהו מסוים למיוחד כל כך עבור זה שמשתוקק אליו.

כאשר אדם מסוים אומר לאשה מסוימת כי הוא רוצה אותה, זה דבר אחד אולם כאשר הוא אומר לה כי הוא משתוקק אליה, זה כמובן הרבה יותר משמעותי ורב עוצמה.

כאשר אדם מסוים משתוקק אל משהו חומרי שאז סביר להניח כי האנרגיות אשר יהיו לו יהיו רבות באופן משמעותי בהשוואה  למצב שבו אין הוא משתוקק באופן חריג ואז גם האנרגיות להשיג את אותו דבר גם לא יהיו רבות ומשמעותיות.

התשוקה מורכבת עבור האדם מאלמנטים רבי עוצמה, אשר רובם ככולם באים לידי ביטוי ממקום של חוסר גדול.

התשוקה למאכל מסוים באה בדיוק מן החוסר בו, התשוקה ליצור אצל האומן מגיעה מן החוסר ביצירה והתשוקה לאינטימיות באה בדיוק מן החוסר שלה.

תשוקה שבאה על סיפוקה למעשה מלאה את החוסר אבל מפעילה שעון חול שיפעיל שוב את מנגנון התשוקה בהמשך.

לצד התשוקות החיוביות קיימות גם כמובן התשוקות אשר יוגדרו כשליליות או תשוקות אסורות אשר הינן בעצם תשוקות אפלות ואשר מתקשרות לאנרגיות שליליות ואשר כדוגמא גורמות לאדם מסוים להשתוקק אל דברים אשר מתפרשים כדברים אסורים.

תשוקה אסורה זה משהו שהוא כנראה לא מוסרי או לא חוקי ואו אשר מוגדר כהתמכרות למשהו ואשר בסופו של דבר גורם לנזק.

התשוקות האסורות הינן כמובן מפתות הרבה יותר דווקא בגלל העובדה כי קיים עבור האדם האלמנט אשר הוא למעשה מרכיב עיקרי בתוך נושא התשוקה והוא האלמנט האסור או האפלולי והוא בדיוק זה שהופך את הנושא למשמעותי כל כך עבור אנשים רבים.

ואולם כמובן, שגם כאן, אנשים מסוימים הם בעלי תכונות אופי קיצוניות הרבה יותר, לקחו את נושא התשוקה לשליטה טיפה רחוק מידי וכמובן שלא חסרות דוגמאות לנושא טעון וסבוך עד מאוד ומהווה דוגמאות מוקצנות וחריגות ולא מעידות על הכלל.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

מדד FreeSelf

האדם מנווט את עצמו בכוחות עצמו ובעזרת הידע אשר קיימים בו ולעיתים נעזר הוא בעזרה נוספת על מנת לנווט כהלכה ועם כמה שפחות טעויות, במידת האפשר.

קרא עוד »

הבחירה החופשית

אנשים בעלי יכולות מסוימות מאמינים בדרך כלל שהיכולות הללו לא יוצאות דופן, או בעלות ייחודיות מסוימת. היכולת היא תוצאה של מבנה האישיות ושל האופי שמייחד

קרא עוד »

תיקשור בנושא האלמוניות

אדם אשר נולד אלמוני וחייו ומעשיו הפכו אותו למפורסם בזכות מעשיו שהרי זוכר הוא היטב את המקום שממנו הגיע ומשפיע הדבר על המשך דרכו ועל המעבר מאלמוניות אל הפרסום ואילו אדם אשר נולד וגדל כבן של או קרוב של מישהו ובזכות זאת לא מכיר כלל את האלמוניות.

קרא עוד »