תיקשור בנושא ממשיכי הדרך

13.11.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ממשיכי הדרך.

כאשר מגיע האדם במהלך הדרך אשר עושה הוא אל נקודה מסוימת בה יכול הוא להביט לאחור ואף להשקיף על המרחקים אשר גמע ולשקף עבור עצמו את הנקודות החשובות והאלמנטים המשמעותיים באותה הדרך שהרי עד מהרה מגיע הוא למסקנות ברורות ביחס לחשיבות העליונה אשר קיימת לצאצאיו שהינם ממשיכי דרכו, דרך המלך אשר עושה הוא בעודו בחייו ורוכש לו את הרגליו, התנהגותו וסממניו המובהקים, הן הטובים והמיטיבים והן שלא.

כאשר מפנים האדם את חשיבות תפקידו על פני האדמה, שהרי הדרך אשר עושה הוא, מתגמדת אל נוכח המשמעויות החשובות של היותו דוגמא עבור הללו אשר נקראים ממשיכי דרכו, בין אם אלו צאצאיו הביולוגיים וגם אם הינם צאצאיו הרוחניים ואולם כך או כך, המסורת של העברת הידע אשר ספג ורכש עובר אל ממשיכי דרכו לאחר שעוברים את הסינון והמיטוב הנדרשים.

נהוג לחשוב ובצדק רב כי האדם הינו סיכום של חוויותיו, הן הטובות והן הרעות וכך שהתנהגותו של האדם מושפעת באופן ישיר הן מחוויותיו שלו והן מן האלמנטים ההתנהגותיים אשר קיבל ביולדתו במקום אשר גדל בו וראה נורמות התנהגות אשר במידה והיו אלו נורמות חיוביות שהרי ישאף לאמץ אותן אף הוא ואם היו אלו נורמות שליליות שהרי גם כאן ישאף לא לאמצן ואולם ראה את הדוגמא המובהקת כיצד לא לעשות ואז יצא מורווח בכל מקרה בכך שהדברים תועדפו אצלו באופן החיובי.

כאשר מקבל אדם מסוים על עצמו את תפקיד חייו שהוא להיות הורה, שהרי ללא קשר מובהק באם ביקש זאת וגם אם לא, שהרי אותו תפקיד מהווה מבחינתו את תמצית חייו ומהווה הוא את המודל ואת התבנית אשר ממנה נוצרים הדברים אשר נותן הוא לצאצאיו וממשיכי דרכו ומוריש הוא להם את תכונותיו, מעשיו וכמובן את שמו.

אותם ממשיכי דרכו לוקחים ממנו את מה שהוא נותן וגם את מה שהוא לא מתכוון לתת ביודעין ואף בכוונת מכוון וכך מבלי לדעת איך ולמה מאמצים הם חלק ממנו וכך נוצר המינוח ממשיך הדרך.

לא בהכרח כי אותו צאצא וממשיך דרך יהווה מודל דומה לאותו אדם מאחר ויכול לבחור במשלח יד אחר ויכול הוא לאמץ צורת חשיבה והתנהגות שונים בתכלית מן התשתית אשר קיימת בו ואולם את הדברים אשר קיבל הוא, שומר לעצמו וכך שיאמץ את מה שחפץ בכך וישים בצד את מה שאיננו רוצה.

ההבנה כי ממשיך דרכו של האדם ממשיך מסורת אשר נוצרה בדורות הקדומים ומשנה כל פעם את אותה תבנית באופן כזה שתהיה שונה ואולם גם דומה במובנים מסוימים מעניקה הן לנותן ולמוסר והן למקבל את תחושת החיבור הדורי אשר מהווה למעשה את אותו חיבור נשמתי ביניהם לדורי דורות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

מדד FreeSelf

האדם מנווט את עצמו בכוחות עצמו ובעזרת הידע אשר קיימים בו ולעיתים נעזר הוא בעזרה נוספת על מנת לנווט כהלכה ועם כמה שפחות טעויות, במידת האפשר.

קרא עוד »
התרגשות

תיקשור בנושא ההיתרגשות

ההתרגשות הרי היא אותה תחושת בטן אשר דומה לתחושת פרפרים אשר נגרמת כתוצאה מפעילות מסוימת אשר האדם מתוך תוכו יודע ומרגיש דברים קורים. ההתרגשות הינה צורת התנהגות מסוימת אשר מהווה לאדם איתות מסוים כי הדברים אשר חושש הוא מהם או הדברים אשר מייחל הוא להם אכן מתרחשים ומגיעים ולכן זקוק הגוף להתכוננות לקראתם וכך יורה המוח הנחיה לגוף להפריש את האדרנלין לכל גופו של האדם וכך נוצרת התחושה המיוחדת אשר יכולה לסמל כמו דריכות מסוימת של הגוף והנפש לקראת אותו מאורע אשר גורם לגוף להתכונן לקראתו.

קרא עוד »
אשליות מהן

תיקשור בנושא האשליות

לכל אדם באשר הוא קיימת תפישת המציאות שלו ואין היא דומה במאומה לתפישת המציאות של אדם אחר למעט המציאות האובייקטיבית אשר ניתנת למדידה ברורה למשל נושא הזמן אשר מומחש באופן מציאותי ע”י יחידות קצובות כגון שניות, דקות, שעות, ימים, חודשים ושנים.

קרא עוד »