מדד FreeSelf

15.5.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את מדד FreeSelf

האדם העושה את דרכו אל עבר ייעודו ומטרת חייו, מנווט את עצמו בכוחות עצמו ובעזרת הידע אשר קיימים בו ולעיתים נעזר הוא בעזרה נוספת על מנת לנווט כהלכה ועם כמה שפחות טעויות, במידת האפשר.

כאשר נאלץ אותו אדם לעצור לעיתים בנקודות מסוימות בדרכו, שאז לעיתים פוגש הוא אנשים מסוימים ודמויות מסוימות אשר נקלעות על דרכו, בין אם מבין הוא את תפקידם בחייו ובין אם פחות ואולם כך או כך, במידה וקיימים באותו אדם האמצעים הנכונים, שאז יכול הוא לנתח את אופיים של אותם אנשים במידה ונזקק הוא לאותו ידע.

לדוגמא- כאשר שני אנשים זרים לחלוטין, נפגשים תוך כדי פגישה עסקית מסוימת, אין לאף אחד את היכולת הממשית לרדת לעומקם של דברים ולהבין מי עומד מולם ומהן דעותיו, חוזקותיו, חולשותיו, תחביביו ומעשיו, גם כאלו שלא בהכרח מופיעים ומפורסמים ברשות הציבור ואף בגלוי.

במקרים רבים, לומד האדם להכיר אנשים נוספים דרך הזמן שחולף במידה ומוקדש אכן זמן להכרות אשר תיתן לשני הצדדים את היכולת לשקף אחד עבור השני את עצמם.

ואולם במידה ולאחד הצדדים ואולי אפילו לשניהם גם יחד אין את המידות באופיו אשר בראשון סבלנות, אורך רוח, כנות פנימית, מודעות עצמית, דימוי עצמי ראוי ועוד תכונות אשר יאפשרו להם ללמוד אחד על רעהו, שאז סביר להניח כי אותו המפגש אשר זימן עבור שניהם היקום, לא יבשיל לכלל פעולה.

במקרים בהם אחד מן הצדדים ניחן ביכולת ניתוח אנושית מעל לממוצע, שאז סביר להניח כי במידה וקיים לו אינטרס מובהק שאז יוכל להשתמש בידע שלו לצורך מטרותיו, יהיו אשר יהיו.

במידה ושני הצדדים ניחנו בכישרון הניתוח האנושי שאז תהיה התקשורת ביניהם קלה, יעילה, נעימה וכמובן מועילה ותכליתית לשני הצדדים.

כאשר משקף האדם את תכונותיו, מאפייניו, מידותיו וסגולותיו, שאז במידה ומוכן הוא ואף רוצה לחשוף את הדברים שאז משמעות הדבר כי מלא הוא בעצמו וגאה על כי אין לו מה להסתיר או להתבייש בעצמו.

כאשר אדם מסתיר דברים באופיו, מעיד הדבר על כמה וכמה סיבות אפשריות ובהן, חשש מאיבוד השם הטוב, חשש מלהיפגע באופן כזה או אחר ואולם אם אותו אדם יחשוף את הדברים אך ורק בפני עצמו, שאז יתחיל להבין אט אט כי אין לו באמת סיבות אמיתיות לחשוש וכי במידה וישנם אנשים נוספים אשר תכונותיו המסוימות דווקא משוקפות בצורה חיובית עבורם שאז יקל עליו לפתוח את הדברים ואף לשתף בהם אנשים נוספים.

מבנה אופיו ומגוון תחושותיו, תכונותיו, מידותיו, יכולותיו דעותיו הכלליות ומהלכיו משקפים עבור האדם את אותו מדד מסוים היכול לשפוך אור הן עבור עצמו הן עבור יחסיו עם מעגליו הקרובים והן עבור אותם מעגלים אשר יפתחו עבורו בעתיד.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא המחשבה החיובית

לאדם ניתנה הבחירה בזכות באם הוא בעל רצון למצוא את הטוב או שמא את ההפך, כאשר יכול האדם בלב שלם להגדיר עבור עצמו את רצונותיו, שאיפותיו ומשאלותיו, יפעלו מנגנוני ייצור האנרגיות החיוביות בעבורו.

קרא עוד »
תיקשור בנושא יציבות

תיקשור בנושא היציבות

משמעותה המידית של היציבות הינה למעשה משמעות האיזון. כמו על כפות המאזניים אשר למעשה מסמלות באופן מיידי את המחשת האיזון, כך גם היציבות אשר ממחישה

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההודיה

כאשר עוצר האדם מפעם לפעם, נח לכמה רגעים מן המסע המענג ועוצר הנשימה מצד אחד ואף מאתגר ולעיתים אף מפרק יכול הוא להתבונן על סביבתו אשר מצוי הוא בה ולתת מתוך עצמו ומתוך נשמתו הכרת תודה על כל העזרה שבדרך.

קרא עוד »