תיקשור בנושא הלבלוב

26.3.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הלבלוב.

ממש כמו בטבע, כאשר מתרחשים תהליכים שונים המעידים על שינוי, על צמיחה ועל פריחה כך גם משתקפים תהליכים זהים אצל האדם.

תהליך הצמיחה והפריכה מעידים אצל הפרחים על שינוי שגורם להם לצורה אחרת להווייה שונה ולמהות אחרת, בהתחלה כאשר הפרח נובט ומציף החוצה מן האדמה, נדמה כי הוא ממש מתבייש אל מול איתני הטבע אשר מאפילים עליו ומעניקים לו משמעות שונה.

כאשר מתחיל תהליך הלבלוב, משמעות הדבר כי אותם תהליכים וכוחות אשר הטבע גורם להם כגון הגשם אשר מעניק לצומח את החיים, מונע התיישבות וקמילה ואז הפרח צומח, פורח ומלבלב וכך תהליך הלבלוב הינו בעל משמעות גדולה ועוצמתית וכאשר הפרח מלבלב, שהרי נמצא הוא בשיאו ובמיטבו.

גם במסלול חייו של האדם, ממש כמו בטבע קיימים הלכה למעשה מספר נקודות ציון אשר הינן משמעותיות ובלות עוצמה רבה.

כאשר האדם משתנה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטלית דומה הדבר לתהליך שמתרחש בטבע וכבדרך הטבע.

הצמיחה של האדם כאשר מדובר בצמיחה פיזית, נראית היטב לעין וכפי שעובר צומח ומתפתח ויוצא ומגיח מבטן אימו, כך גם הפרח נובט ומבצבץ מבטן האדמה, הלא היא אמא אדמה.

כאשר העולל הפעוט מתחיל אט אט להתפתח שהרי קיימות מספר נקודות ציון משמעותיות עבורו כגון המילה או ההברה הראשונה אשר בוקעת מפיו אשר נשמעת בהתחלה מהוססת ומגומגמת ובהמשך גם הפעם הראשונה שמתהפך הוא בכוחות עצמו או עומד על רגליו ללא סיוע בפעם הראשונה.

תהליך ההתפתחות הצמיחה והפריחה אצל האדם ממשיך והולך ודומה כי ישנו מסלול התפתחותי קבוע וסטנדרטי אשר נחשב לתקני במשמעות הרפואית שלו כאשר במידה ואותו אדם מפגר בהתפתחותו שהרי קיימת לכך משמעות מנטלית ופיזיולוגית אשר באה לידי ביטוי בהתפתחות מאוחרת וקיימות לכך משמעויות רבות כאשר הדבר קורה ויש לדבר ממש כמו בטבע מאפיינים שמעידים על תהליך התפתחותי ירוד ולא מספק.

ואולם אותו תהליך איטי והדרגתי יכול, ממש כמו בטבע, לזרז את עצמו בהמשך, וכך שבמידה וילד מיוחד מתקשה בדיבור או אף בביצוע תנועות מסוימות בשלב מסוים, שהרי בהמשך הוא יכול לעיתים לגשר על אותו הפער ולזרז שלבים אחרים וכך הממוצע ההתפתחותי מאזן את עצמו ולעיתים אף מאיץ שלבים אחרים של צמיחה מוגדרת.

למעשה שלב הלבלוב הוא בעל משמעויות מנוגדות. מה הכוונה?

הפרח שהגיע לשלב הלבלוב נמצא ממש בשיאו ובהתפתחותו המרבית, הוא נראה הכי יפה שאי פעם ייראה, הוא מריח הכי טוב שאי פעם יריח והוא חזק ואימתני יותר מאי פעם וכך במידה והוא גם עשיר בצוף, מצוי הוא בשיא פריחתו ותפרחתו ואף במיטב איכות הצוף שהוא מעניק לדבורים אשר באות לינוק ממנו את הצוף ולייצר באמצעות כך את הדבש.

ואולם למטבע יש שתי צדדים במישור הזה, וכפי שמתרחשים ומתקיימים הדברים בטבע, מיד לאחר השיא, מתחילה נסיגה הדרגתית ולמעשה מיד לאחר הלבלוב אשק נמשך פרק זמן מסוים, הצמח מתחיל בנסיגה שמסתיימת בקמילה ובכמישה ודמיות.

אצל האדם, ממש כמו אצל הפרח, אותה צמיחה, פריחה ולבלוב משמעותית במיוחד ואותו תהליך לבלוב מעיד על אותו אדם כי נמצא הוא במיטבו, נראה הוא מצוין, מצוי הוא בכושר פיזי ומנטלי מיטבי וממצה הוא מעצמו את המיטב ואולם בשלב מסוים מתחיל אט אט תהליך הנסיגה הבלתי נמנע.

אצל הגבר, באים לידי ביטוי תהליכים מסוימים המעידים כי הוא מעבר לשיאו באספקט הפיזי הוא מתחיל לאבד שיער בראשו וכוחו הפיזי נחלש, שמיעתו נחלת, ראייתו נחלשת ונזקק הוא במקרים רבים לסיוע במשקפי ראיה, הוא מתייעץ מהר יותר מביצוע פעולות מסוימות אשר ביצע בעבר בקלות וגם כוחו וביצועיו המיניים מתרופפים אט אט.

גם אצל האישה קיימים שינויים רבים ומשמעותיים והבולט מכולם הוא גיל הבלות אשר האישה מפסיקה לקבל וסת ולא מסוגלת ללדת יותר.

אצל האדם, בניגוד לפרחים אין מדובר בפעילות מחזורית אלא בתהליך אחד שמתחיל ונגמר ותהליך לבלובו וקמילתו של האדם מעיד על כך כי הגרף המשקף את צמיחתו וקמילתו הינו מובהק וברור.

יחד עם זאת, גם אצל האדם, חוק הפיצוי הינו בעל משמעות רבה ועמוקה בהיבט הרוחני.
לדוגמא- אדם מסוים אשר לבלובו הגופני חלף עבר לו והוא מצוי בגיל חמישים פלוס, שהרי מאחר וכוחו הפיזי נחלש, וכך גם כל חושיו, ואולם מן העבר השני, כוחו המנטלי, ניסיונו הלכה למעשה והחוכמה והניסיון אשר הצטבר אצלו, פועלים כפיצוי ממשי וכך שמהווה הדבר בעבורו סוג של איזון.

משמעות הדבר הינה כי במידה ומוצא אותו אדם את עצמו בתהליך רגרסיה מצד אחד יכול הוא למצוא ניחומים בפיצוי שמקבל הוא וחש הוא חכם יותר כי אין חכם כבעל ניסיון.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הנצחונות

תיקשור בנושא הניצחונות

ישנם סוגים רבים של ניצחונות, כדוגמת הניצחון הטקטי אשר מלווה באסטרטגיה ובמהלכים מתוכננים אשר נלמדים באופן מתודולוגי ואמורים ליצור תורת לחימה מוסדרת אשר מגבירה באופן סיסטמטי את הסיכויים לניצחון ומבוססים בעיקר על פיקחות, ערמה והטמנת מלכודות ליריב. הטאקטיקה כמובן באה לידי ביטוי בכל סוגי ההתמודדויות בכל תחום ובכל גזרה.

קרא עוד »

תיקשור בנושא השתקנות

כאשר האדם בוחר בחירה מודעת לשתוק ולא לדבר ונותן הוא לצד השני באותה מערכת יחסים תחושה אשר יכולה להתפרש בכמה אופנים ובכמה צורות ולכן שתקה הינה תכונה ותדר הפכפך ובעל תכונות שונות.

קרא עוד »

תיקשור בנושא המפגשים

משמעות הדבר הינה כי מפגשים מסוימים אשר מתרחשים בצורה מסוימת בין אנשים מסוימים ואשר תוצאות אותו מפגש קובעות עבור שני אנשים מסוימים את המשך דרכם והמשך “סיפורם” יכול במידה ואחד הצדדים בוחר לעשות כך .

קרא עוד »