תיקשור בנושא התרחישים

27.4.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את התרחישים.

דרכו של האדם, מורכבת ממקטעים שונים, משמעויות שונות, מתזמונים שונים וכמובן מתרחישים שונים אשר כולם גם יחד מרכיבים את אותו מסלול, את אותה הדרך אל עבר מטרתו המסומנת, בין אם מודע הוא אליה ובין אם לא.

כאשר פוסע האדם מנקודה לנקודה, משתמש הוא בידע הנצבר אשר קיים בעבורו, משתמש הוא בנתונים הסביבתיים אשר יכול הוא לעבד ולהגיע למסקנות מסוימות אודותיהן וכמובן שמסוגל הוא לשער השערות ובהתאם להן לבסיס את מסקנותיו כאשר אותן מסקנות ואותם הקשים משתמשים אותו ככלי עבודה משמעותיים לצורך עיבוד הנתונים.

אותם נתונים מפורטים מרכיבים למעשה את הפרטים הקטנים ביותר אשר נוגעים באופן מובהק לאותם תרחישים אשר מתקיימים בעבורו.

תרחיש מסוים יכול להיות בנוי מכמה וכמה פרטים כאשר בתוך תרחיש מסוים קיימות התניות מסוימת בין נתונים מסוימים. לדוגמא – תרחיש אשר מכיל נתונים פיננסיים אודות חברה מסוימת ואשר מכילה נתוני הכנסות של חמש שנים כאשר שנה אחר שנה, קיימת עליה של לא פחות מעשרה אחוזים מן השנה הראשונה, עבור שנה השנייה, השלישית, הרביעית והחמישית.

לאותם נתונים מוסיפים השערה אשר לוקחת בחשבון כי בשנה השישית תהיה הכנסה שלוקחת בחשבון את אותן ממוצע משתנה של החמש שנים האחרונות. משמעות הדוגמא הינה כי בהנחה שעל ציר הזמן ישנם נתונים אשר יחזרו על עצמם ממש באותו יחס ובאותו אופן, שהרי התרחיש הזה צופה ומשקף כי נתוני ההכנסות של השנה השישית יהיו דומים בחלקם או במלואם לחמש שנים אשר קדמו לשנה השישית.

משמעות התרחישים מעניקים לאדם את יכולת החיזוי קדימה למרות שבאופן תאורתי נתנה הנבואה לשוטים. אין מדובר בהסקת מסקנה אלא בהסקה מאחר וכידוע לא כל מי שמסיק הסקות ואף מתרחש תרחישים בהכרח הינו שוטה ואולם בעבר לא התבססו תרחישים על נתונים אנליטיים ואף ממודדים ולכן כיום בעידן הטכנולוגיה קיימות לאדם לא מעט דרכים ואפשרויות לביצוע יעיל ומעניין של הסקת מסקנות וביצוע תחזיות ביחס לנושאים שונים ואלמנטים משתנים.

למעשה, השאיפה והתשוקה לחזות את העתיד ואת מה שצפוי להתרחש הוא הסיבה לכך שמשמעות התרחישים הינה כל כך משמעותית עבור האדם.

הסקרנות מצד אחד ומן העבר השני החרדה, הינם תדרים אשר הינם בעלי עוצמה קוסמית ומשפיעה באופן מובהק על כל תרחיש קיים.

למעשה, ממש כמו בטבע, ישנם מספר תרחישי אם אשר יכולים לרמת דיוק טובה כאשר מנתחים ומרכיבים תרחיש כלשהו. מה הכוונה ?

כאשר עולה האדם לטיסה ממדינה למדינה אחרת קיימים שני תרחישי אם ראשונים ומיד אחריהם עוד תרחישי משנה נוספים, לדוגמא- שני המתרחשים הראשונים הינם המטוס ינחת בשלום או המטוס לא ינחת בשלום ולאחר מכן, בעקבותיהם, מגיעים תרחישי המשנה אשר מדברים על המשך תהליך הנחיתה, ביקורת הדרכונים איסוף המזוודות מציאת מונית ומציאת המלון, מספר לא מובטל של תרחישים אשר כל אחד ואחד מהם מרכיב לא מעט פרטים , תזמונים, אירועים ואלמנטים אשר הופכים את ניבוי וחיזוי אותו אירוע לממש בלתי אפשרי באם רוצים להגיע לפרטי הפרטים והמריכים המיקרונים של אותו תרחיש.

כאשר מדובר בנושאים משמעותיים, או לפחות כאלה אשר מתיימרים להיות, כגון חיי אדם, רפואה כזו או אחרת, דורשת על מנת לאשר דיסציפלינות מסוימת, לעמוד בתקנים מסוימים ומחמירים.
לצורך בדיקה ומעקב אחר הצלחה בתהליך תקינה מסוים, נדרשים למעשה מספר תרחישים תיאורטיים להירשם על מנת לתעד את אותן דיסציפלינות  ואת אותם נהלים.

ללא תרחיש מפורט עד לפרטים הקטנים ביותר ללא יתכנו סדר ומשמעת מאחר ויכולתו של האדם לנבא ולחזות תקלות וטעויות מגביר ומעצים את משמעות הסקת המסקנות ואת התנהלות על פי כללים נוקשים על מנת להגביר את מדדי העלות אשר בסופו של דבר באים לידי ביטוי בכלכלה ובעסקים בשורה תחתונה של תוצאות עסקיות טובות או רעות. גם כאן הידע מנצח.

כאשר נדרשת מן האדם לעיתים סיטואציה של קבלת החלטה אשר משמעותית היא עבורו או עבור אף שבאחריותו, שהרי אותו מנגנון קבלת החלטות בין אם יעיל ונכון הוא ובין אם פחות ואולם כך או כך, במידה ואותו אדם בקי בהלכות חיזוי וניבוי באמצעות תרחישים, שאז יכול הוא לגלם בעצמו הסקת מסקנות המבוססת על ביצוע כמה וכמה תרחישים והתאמת כל תרחיש ותרחיש לרצונותיו, שאיפותיו, הגשמתיו, ואף חרדותיו וכך שלמעשה אותם תרחישים משקפים בעבורו ובעבור האינטרס המובהק שלו את העובדה כי לקח בחשבון ביצוע השקעות נכונות ויעילות עבורו בעת הזו.

כאשר מצויות בידי אותו אדם מספר תחזיות אשר לוקחות בחשבון את כל האפשרויות כולן, שאז יכול הוא לקבל את החלטותיו ביעילות מהירות ותכליתיות מרבית.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

האבל

מעטים הינם הרגעים אשר האדם מרגיש באופן מסויים מאוד קרוב אל הדבר המופלא, הקסום, מלא ההוד והמפחיד כל כך, הקרוי חיים ומוות. דומה מאוד הלידה

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההיתחזות

ההתחזות. האדם אשר נותן לעצמו מסיבות כאלה ואחרות זהות אחרת מזהותו שלו מסיבות תועלתניות ויוצר לעצמו דמות מסוימת בין אם קיימת ואמיתית ובין אם דמות

קרא עוד »