תיקשור בנושא ההיתחזות

ההתחזות.

האדם אשר נותן לעצמו מסיבות כאלה ואחרות זהות אחרת מזהותו שלו מסיבות תועלתניות ויוצר לעצמו דמות מסוימת בין אם קיימת ואמיתית ובין אם דמות דמיונית ולא קיימת, נקרא מתחזה.

למעשה ההתחזות היא הפרעה נפשית אשר יכולה לבוא לידי ביטוי ברמות מסוימות ובסיטואציות מסוימות כתוצאה מסיבות שונות והעיקריות שבהן היא חוסר שביעות רצון של אותו אדם מתחזה מעצמו וממה שהוא. כאשר אדם מסוים מתחזה לאדם אחר הוא למעשה מאמץ את זהותו, מאמץ את צורת התנהגותו במידה וקיימת כזו אם הוא מתחזה לאדם מסוים, מאמץ את אופן דיבורו, את צורת הליכתו ולמעשה מתנהג באופן מושלם כמו אדם אחר.

לעיתים ההתחזות היא בעלת מאפיינים חיצוניים ומהווה לא יותר מאשר חיקוי מראה חיצוני וצורת התבטאות מסוימת ואולם לעיתים ההתחזות לא באה ממקום משועשע אלא ממקום של ביצוע פשע במלוא מובן המילה.

ההתחזות המקובלת ביותר בימינו אלה היא ההתחזות הוירטואלית אשר נותנת לאנשים מסוימים את היכולת להתחזות לאנשים אחרים ברשת האינטרנט על מנת להסתתר מאחורי זהות בדויה בעיקר מסיבות של הסתרה של בגידות והונאה זוגית.

המתחזה מאמץ לעצמו פרופילים מזויפים של אנשים פיקטיביים ועל ידי כך למעשה מרגיש לגיטימציה לנהל מערכות יחסים מוסתרות עם פרטנרים מסוימים אשר בדרך כלל ומאותם סיבות מסתתרים גם הם תחת זהויות מסוימות ואשר אינם מזדהים בשמם האמיתי מחשש ומפחד שמישהו עלול לגלות את זהותם האמיתית ויעשה שימוש או פגיעה בשמם וכי הם עלולים להיפגע מכך ולעבור תהליכים של השפלות פומביות.

חוסר הידיעה בדבר מיהו האדם או מיהי האשה אשר מולם, אדם מסוים מתנהל מהווה למעשה חוסר כנות מוחלט ומעיד על אופיו של האדם מן העבר השני, הווירטואלי אשר חושש מכל מיני סיבות לחשיפת זהותו האמיתית.

התחזות לאדם אחר באופן כזה שההתחזות גורמת נזק ישיר לאנשים מסוימים יכול בצורה מסוימת להיות נחשב לעבירה משפטית ואף עבירה פלילית, הכל בהתאם לגודל העניין ואולם השגת דברים במרמה על ידי התחזות באופן כזה שיגרום לצד השני לחשוב כי מדובר באדם אחר הינה התחזות לכל דבר ועניין ולכן המקרים שעולים לדיון ציבורי בדרך כלל יתארו מצבי קיצון של התחזות ואשר יכולים להיות סיפור תקשורתי ואולם רוב רובם של מעשי ההתחזות קורים יום יום, שעה שעה, בכל מקום ובהרבה מאוד מקרים גם באופן בלתי נשלט על ידי כל אדם.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההתמרמרות

ההתמרמרות. חייו של האדם, משחר ילדותו ועד שעוצם הוא את עיניו בפעם האחרונה מלאים הם עבורו באתגרים ובניסיונות חוזרים ונשנים וכך מעביר הוא בדרך כלל

קרא עוד »

תיקשור בנושא האיזון הפנימי

כאשר קיימים עבור האדם מדדים אשר מאותתים ומשקפים לאותו אדם את האבחנה עבורו כי איננו נמצא בנקודות האיזון הפנימי שלו, יוכל אותו אדם באמצעות אותם שיקופים עצמיים לדעת את הפעולות שעליו לעשות על מנת לאזן חזרה.

קרא עוד »