תיקשור בנושא הנוחות

7.5.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את אזור הנוחות.

משמעותה של הדרך אותה עושה האדם הינה עבורו תצביר חייו ומהותו הפנימית.

יכול האדם להלך במסלול חייו מתוך מחשבה כי פוסע הוא בדרך המלך שלו אל עבר מטרתו ואולם במידה ואין אותו אדם מחובר אל עצמו ואל הווייתו הפנימית שהרי ימשיך ללכת בדרך מקבילה ודרך הנכונה וכך שהולך הוא למעשה לאיבוד בתוך נתיב ובדרך אישר איננה שלו.

מה הכוונה? יכול אדם מסוים להאמין בכל ליבו כי מבין הוא את משמעות חייו ואת ייעודו ואולם מהווה אמונה זו להתברר ולהסבר כשגויה במידה וטופחת המציאות על פניו של אותו אדם כאשר נאלץ הוא להודות בינו לבין עצמו , במידה ואכן מבין הוא את המצב לאשורו, כי אין הוא הולך בדרך המלך שלו אלא דווקא בדרך שגויה ואולם נובע הדבר מתוך תכונות אחרות אשר קיימות בו ועל כך נרחיב בבוקר זה.

דרכו של האדם, המסומנת והמכוונת עבורו הינה הדרך אשר מובילה אותו אל ייעודו אשר נקבע בעבורו ואותו אדם מסוים יכול ללכת בדרך אחרת מבלי שיהיה מודע כי הוא לא נמצא במקומו המיועד אלא הולך בטעות בדרך אחרת ואל אותה דרך מוטעות מתווספת בד בבד גם מטרה לא נכונה ויעד שגוי.

כאשר אותו אדם נוכח ומודע בעבודת הלכתו בדרך לא שלו שאז נובע הדבר לאחר קריאת השכמה אשר שולח היקום לעברו בדמות מאורע אשר מתרחש ומתרגש על אותו אדם כגון מחלה פתאומית, תאונה קשה או אירוע מטלטל אשר גורם לו להבין ולהפנים את משמעותה המדברים של הליכה בדרך הישר עבורו.

על מנת כי אותה התראה מכוונת אשר נכללת אל אותו אדם תפעל את פעולתה שהרי צריך אותו אדם לצאת מאזור הנוחות שלו.

אזור הנוחות של האדם מחווה לעשה ביטוח אשר משקף עבורו את החשש מלעשות מעשים אשר עלולים להיכשל מבחינתו ומשקפת עבורו את הנטייה הטבעית שלו להיצמד למקום נוח בטוח ומוגן מבחינתו, זהו המקום שממנו יכול אותו אדם למקום נוח בטוח ומוגן מבחינתו, זהו המקום שממנו יכול אותו אדם, לתחושותיו הפנימית, לשדת בנינוחות ולהשקיף על העולם מן הצד מבלי להיות מעורב ומבלי להזדקק להתערב בעצמו בכל המתרחש וכך למעשה הופך אזור הנוחות עבורו לשטח סטרילי ופאסיבי אשר בו מעביר אותו אדם את חייו מבלי לצאת מאותו אזור מטאפורי מאחר ואין ביטחון מבחינתו כי “ישתלם” לו לנסות דרכים אחרות ואזורים אחרים.

ברגע שאותו אדם מסוים נשאר תקוע במקום ולא מתקדם קדימה אל עבר ייעודו המסומן ומעדיף בים אם במודע ובעיקר שלא במודע להישאר במקומו שהרי תגובת היקום מגיעה עד מהרה.

היציאה מאזור הנוחות יכולה להתרחש משתי סיבות בלבד, האחת היא מבחירה חופשית של אותו אדם במידה ותאם שינויים הוא ואיננו חושש מהתמודדות עם דרכים חדשות אנשים חדשים, אתגרים חדשים ומרעננים ואילו הדרך השנייה הינה כאמור המציאות אשר שפחה לפתע פתאום על פניו של אותו אדם וכפתה עליו בעל כורחו לצאת ולהתחנף לאותו אזור נוחות ונאלץ הוא לצאת לדרכים חדשות ובלתי מוכרות עבורו.

רוב רובם המוחלט של שוכני האדמה יוצאים מאותו אזור נוחות מן הסיבה השנייה ולא באופן יזום מאחר וקיים ברוב האדם החשש מפני הבאות וכמובן משינויים בלתי צפויים.

כאשר אדם מסוים מגיע לצומת דרכים אשר משמעותה הינה יציאה מאזור הנוחות שאז בדרך כלל, יתחפר אותו אדם עמוק בתוכו ויתעלם מן הסימנים הנוקשים על דלתו.

כאשר בוחר אדם מסוים לקבל על עצמו את המשימה אשר הוטלה על כתפיו ומרים הוא את הכפפה ביחס לשינוי דרכו המסוימת, שאז מתוך אותו הקושי צומח הוא ומשנה את אורחות חייו ואף את מנהגיו הישנים.

היציאה לדרך חדשה אשר בסופה קיימת עבור אותו אדם תוצאה מיוחלת של הגעה למקומות חדשים עבורו, שאז למעשה חש הוא הקלה ושמחה עצומה על כך שפרץ הוא מחסומים ותקרות זכוכית ועמד למעשה במבחן היציאה מאמר הנוחות בהצלחה.

ואולם במידה ובחר אותו אדם להישאר תקוע במקומו הנוח לכאורה, שאז תגיע המציאות ותטפח שוב ושובב על פניו של אותו אדם, בין אם מרגיש הוא אותן טפיחות הלכה למעשה או שלא ואולם טפיחות אלו אשר נותן כאמור להגדרתן גם כקריאות השכמה לא יניחו לו עד כי יבצע את השינוי המיוחל עבורו.

לעיתים, כאשר יוצא לבסוף אותו אדם מתוך עצמו ומתוך אזור הנוחות שלו, יתכן כי לא יעשה זאת בלב חפץ וברצון פנימי ואז יחפש הוא כל העת את הסיבות ואת התירוצים לחזור על עקבותיו ולהגיד לכל המעוניין לשמוע כי הוא ניסה לשנות דברים אבל הדברים לא צלחו עבורו.

ואולם אם הייתה באותו אדם מסוים מידה של כנות פנימית באופן מספק, שאז נותן היה להבין כי למעשה חושש הוא מדי מאותה דרך חדשה ואין בליבו אמונה ועשה את השינוי אך ורק ומראית עין ולא מתוך רצון ואז מן הסתם, יכשל אותו מהלך ותשבש אותה דרך אשר אמורה להוביל אותו אל עבר ייעודו ומטרת חייו למרות שקשה היא ומאתגרת ובלתי נוחה בעליל ואולם זוהי דרכו ואין הוא יכול לברוח ממנה ואף מייעודו אשר נקבע עבורו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא המכנה המשותף

אותן קבוצות השתייכות בעלי סממנים משותפים עוזרות לאותו אדם לכך שיהיה ניתן להשתמש בנתונים הללו כחומר גלם אשר מאפשר לצרוך את אותם נתונים באופן יעיל ונכון ואף מדויק וכך להגיע אל המטרה המשותפת.

קרא עוד »

החופש

החופש לבחור הינה הדרך שבה בוחר האדם להתמודד עם מה שקורה, אם בטוב או אם ברע, אם בחיוב או האם בשלילה וזו למעשה האפשרות לבחור והחופש לבחור.

קרא עוד »