תיקשור בנושא המכנה המשותף

14.6.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את המכנה המשותף

כאשר פוסע האדם בדרכו אל עבר מטרת חייו , שהרי חווה הוא חוויות אשר מעניקות בעבורו ניסיון חיים ויכולת ניתוח מסוימת של אותן חוויות ואותם אירועים המצטברים עבורו לכלל זיכרונות ואלמנטים אשר מרכיבים עבורו את לכלל זיכרונות ואלמנטים אשר מרכיבים עבורו את כלל הידע המסוים אשר צבור אצלו ועבורו.

את אותו הידע מסוים , מקוטלג אותו אדם ומתייג בין אם במודע ובעיקר שלא במודע מאחר ושימוש מושכל בנתונים מסוימים גורש מאותו אדם יכולות מסוימות אשר משייכות נתונים ואלמנטים מסוימים לכלל קבוצת שיוך מסוימות בעלות אלמנטים שהים או דומים ואז ניתן לכנותן בשם קבוצות השתייכות.

אותן קבוצות השתייכות בעלי סממנים משותפים עוזרות לאותו אדם לחלק באופן מסוים את אותם נתונים ואת אותם אלמנטים על מנת כי ניתן יהיה “לדחוס” את אותם נתונים בעלי סגמנט משותף.

כאשר השימוש בנתונים ובאלמנטים מסוימים נעשה בשיטה מסוימת שהרי ניתן להשתמש בנתונים הללו כחומר גלם אשר מאפשר לצרוך את אותם נתונים באופן יעיל ונכון ואף מדויק.

התהליך המקדים הנדרש ואף המתבקש הוא לקבוע את אותן קבוצות השתייכות על מנת כי יהיה ניתן לקבץ ולחלק ואף לשייך אלמנטים מסוימים לכלל שיטה.

אותה שיטה אשר ניתן לכנותה אף בשם “אלגוריתם” נותנת למשתמש בה מסגרת לוגית ורציונליות המותאמת לצירופים שונים אשר מצטרפים לכלל נוסחה המאפשרת למשתמש בה לקבל תוצאה.

אותה תוצאה מהווה עבור האדם הנדרש לכך את אותה מטרה מבוקשת מאחר ונהוג לחשוב כי התוצאה חשובה ולא בדרך ואולם במקרה המסוים הזה , ללא דרך ברורה מתוכננת ומסוימת, לא תהיה כלל תוצאה או שהיא תהיה משובשת ולא קשורה כלל לעניין עצמו.

קבוצת אנשים בעלי משלח – יעד מסוים יכולים להיות בעלי מכנה – משותף ויכולים להיות לאותם אנשים עוד ועוד מכנים משותפים.

לדוגמא – קבוצה של עשרה מנהלי חשבונות סוג 3 , כאשר לחמישה מהם יש בן בכור ושלושה מהם גרים בעיר חולון.

משמעות הדבר הינה כי צמצום הנתונים בנושא המשותף ביניהם מוצא 4 מתאימים שהם בעלי מכנה משותף מהנייח ,  סוג 3 , בן בכור , תושב חולון שאז באמצעות שיטת צמצום המאפיינים , ניתן לתייג את אותם אנשים וכך למיין את אותם נתונים לכלל סטטיסטיקה.

אותה שיטה יכולה להעניק למשתמש בה ידע רב אודות אותם נתונים במידה ונדרשים הם.

ריכוז של נתונים גולמיים יכולים , באמצעות שיטה ברורה ופשוטה כגון שיטת המכנים המשותפים להעניק ידע רב וממוקד אודות אותן השערות אשר משערים ללא נתונים בדיוקם.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

האחריות

האחריות

האחריות. אחריות נחלקת מבחינת הערך המוסרי שלה לכמה וכמה גורמים אשר משליכים ממנה ומקבלים משמעות נוספת בעלת ערך ומשקל. למעשה אחריות הינה כלל החובות המוטלות

קרא עוד »

תיקשור בנושא החנפנות

החנפנות. האמירה המגיעה מתוך קולו הפנימי של האדם ואשר קיים בה עיוות מסוים ותועלתני של משמעות הדברים ומיועדת להישמע באופן אשר הינו רחוק מן האמת

קרא עוד »