תיקשור בנושא הזיופים

20.4.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הזיופים.

כאשר האדם משרך דרכו אל עבר מטרת חייו המוצהרת, מרגיש הוא לעיתים כי כובד המשקל המועמס על כתפיו כבד הוא מנשוא. תחושה זו המפעמת בו מעת לעת מעניקה בעבורו את תחושת כובד האחריות.

תחושה זו גורמת לאדם לרגשות חצויים, מצב אחד מודע אותו אדם לגורל האחריות ולגורל המעמד ואולם מן העבר השני, גודל וכובד האחריות אשר מוטלת על כתפיו גורמת לו לעומס מנטלי ורגשי אשר כאמור מעמיסים עליו ועל נפשו מטען כבד אשר מתקשה הוא לשאת כאשר נמצא הוא רוב הזמן עקב כך במטען שלילי של אנרגיות פנימיות.

מאחר ובדרך כלל אותו אדם בולאי את תחושותיו מן הסביבה, שהרי משמעות התנהגותו המוחצנת מוגדרת בזיוף.

משמעותה הבסיסית של הזייפנות הינה למעשה כיסוי והסתרה מסוימת של האמת הבסיסית. משמעות הדבר הינה כי מבצע הוא פעולה מסוימת אשר נועדה לכסות באמצעים מסוימים על מרמה אשר גורמת לנייר פשוט להפוך לנייר מיוחד ובמילים אחרות, להרוויח במרמה כסף מזויף אשר יחליף כסף מקורי ובעל ערך.

מעשה הזיוף הוא למעשה קיצוני יותר משקר רגיל שנאמר במילים מאחר וכאן זהו שקר אולם במשמעות המעשית והלכה למעשה.

כל זיוף של חומר מסוים והעמדת פנים מסוימת כי זהו חומר מקורי הינה מצג שהוא מבחינת המזייף ומטרתו המובהקת היא להרוויח כסף קל תוך ניצול תמימות של אנשים מסוימים אשר לא ידעו לזהות את אותו הזיוף. זו משמעות החומרית של הזייפנות.

ואולם זייפנות חומרית וגשמית הינה קלה להבנה הרבה יותר מאשר זייפנות מנטלית.
כאשר אדם מסוים מזייף את התנהגותו, את רגשותיו, את תחושותיו ואת הבעותיו, שאז זהו שקר קיצוני במשמעותו. מה הכוונה?

אישה מסוימת אשר מחייכת מאוזן לאוזן כאשר מקיימת היא יחסי מין עם בן זוגה אשר שואף לשמוע כי הוא מרצה אותה מבחינה מינית, למעשה משקרת לו בפניו מאחר ומזייפת היא אורגזמה אשר במידה ואכן הייתה אמיתית שאז משמעות הדבר הינה כי אותו גבר בקי ומקצועי בהלכות המיטה ומהווה הדבר עבורו סימן וסממן אשר גורם לו לביטחון עצמי רב וחשוב לו הדבר עד מאוד לצורכי גאווה עצמית.

ואולם אותה אישה אשר מונעת ממניעים אשר גורמים לה לאותה העמדת פנים, פוגעת גם בו וגם בעצמה מבלי להיות מודעת לכך.

כאשר אדם מסוים מזייף את רגשותיו, את הבעות פניו ואת תחושותיו המוחצנות, עושה הוא זאת על מנת לשנות את המציאות ואת המשמעות בה היא נתפסת. המזייף המנטלי לא פועל מתוך רוע טהור או כוונת זדון מפורשות ומובהקות אלא מתוך תחושה פנימית אשר מפעילה אצלו תהליך שלם של הכחשה והדחקה של האלמנטים הכנים.

כאשר אדם מסוים בוחר במודע להשתמש באותם אלמנטים אשר מאפשרים לו לצבוע את המציאות בצבעים אחרים, בין אם אופטימיים ובין אם פסימיים, שהרי התוצאה היא אותה תוצאה, עיוות ושיבוש של האמת ובכנות.

דבר זה, המובא אל האדם השני כתוצאה סופית, גורם לאדם שמנגד להאמין בתוצר המוגמר והסופי שהוא הזיוף ולא המקור. הקושי הפנימי בגילוי האמת המקורית גורם לאדם המזייף לפערים משמעותיים בנפשו.

כאשר אדם מסוים הופך את השקר, המרומה, חוסר הכנות ועיוות המציאות לאורח חיים, שאז משתמש הוא בכלים הללו על מנת להקל את הקושי והמורכבות בהתמודדות עם המציאות אשר קשה היא עבורו.

הדימוי העצמי אשר קיים אצל אנשים כאלה בדרך כלל נמוך מאחר והקושי האובייקטיבי המסוים של אותה אישה להגיד לבן זוגה המרומה כי הוא לא מצליח לספק אותה מינית ולכן היא מזייפת אורגזמה, גורם לה לזייף פעם אחר פעם רק על מנת כי לא תאלץ להתמודד עם תגובותיו הקשות לאחר שתיוודע האמת המרה עבורו.

בחירתה של אותה אישה בדרך הזייפנות הופכת אותה לשקרנית פתולוגית, כלומר היא מסגלת לעצמה באופן מובנה ואוטומטי לאמץ את הזיוף כדרך חיים וכהרגל.

יכולתו של האדם להביט פנימה עמוק בעיניים ולפרק את האלמנטים השונים המרכיבים את מרכיב הזיוף בהתנהגותו היא למעשה הדרך היחידה שבה הוא יכול לנסות ולהיגמל מאותו הרגל מגונה במידה וחפץ הוא בכך.

כאשר גבר מסוים נתקל בבעיה מנטלית אשר גורמת לו למעצורים רגשיים אשר הסממנים של כך היא חוסר יכולת לגלות חיבה לאנשים אחרים, שאז מקבל הוא הערות מן הסביבה הקרובה כי הוא בן אדם קר ומנוכר ואין הדבר נחשב לחיובי וטוב מבחינתו ואולם אין מבחינתו דרך לחוש רגש ולגלות רגש מאחר וקיימים אצלו מעצורים ומחסומים רגשיים ואולם אין הוא יכול להישאר אדיש לתגובת הסביבה ולכן בוחר הוא בדרך הקלה מבחינתו שהיא זיוף וזייפנות של תחושות ורגשות חיצוניים רק על מנת שיניחו לו לנפשו וכך שהופך הוא את החיבה המזויפת לדרך חיים.

ישנם למעשה שני סוגים עיקריים של זייפני רגשות מובהקים, כאלה אשר אינם מודעים כלל לעובדת היותם זייפני רגשות ועושים זאת באופן טבעי וללא משוא פנים וישנם כאלה אשר מזייפים רגשות ותחושות כלפי חוץ במודע ובאופן טבעי.

ההבדל בין השניים הוא הבדל המודעות העצמית, מאחר ואדם אשר איננו מודע למעשי הזיוף שלו, למעשה איננו מחובר אל הווייתו ובמילים פשוטות הוא מצליח לעבוד על עצמו בעיניים ולזייף תחושות ורגשות גם בעבור עצמו.

הסוג השני , המתוחכם לכאורה, עושה זאת במודע ומבחירה מודעת לכך שקיים פער בין יכולותיו המנטליות לגלות כנות ואף להתמודד עם תוצאותיה ולשאת את נטל האחריות ולכן בוחר הוא במודע ומרצון לזייף, לשקר, להונות ולעוות את המציאות ואת העובדות.

כאשר מתגלים אותם זיופים, אותו אדם מקבל שיקוף מאוד קשה מן היקום ויכול הדבר לפגוע בו עד מאוד.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

שפיות הדעת

שפיות הדעת

אחוז האנשים אשר מוגדרים כחולי נפש קיצוניים עולה בהתמדה בשנים האחרונות וכך גם אחוז הרופאים אשר מוגדרים ככאלה שמתעסקים עם נפש האדם ועם ההשלכות של נפש לא יציבה, לא בריאה ולא מאוזנת.

קרא עוד »

תיקשור בנושא התשבוחות

במהלך חייו של האדם, מתרחשים מעת לעת אירועים מסוימים והתרחשויות מסוימות אשר מעניקות לאותו אדם תחושת התעלות נפש.
אותה תחושה אשר נותנת לאותו אדם תחושה נעימה וטובה, נגרמת כתוצאה מאמירות שונות אשר נאמרות מפיהם של אנשים מסוימים כלפי אותו אדם

קרא עוד »