תיקשור בנושא האחדות

29.6.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את האחדות

במהלך רוב רובה של הדרך אותה עושה האדם אל עבר מטרתו המסומנת עבורו ואל ייעדו אשר בין אם סימן אותו אדם בעצמו ובין אם סומנה היא עבורו ואולם כך או כך, כאשר חש האדם כי אותה המטרה אשר מתקיימת עבורו, מתקיימת בד בבד גם עם עוד אנשים נוספים אשר סימנו את אותה מטרה ואת אותו היעד כאותו אחד שאז מתקיימת לה אחדות אינטרסים ויכולים אותם הללו אשר נמצאים יחדיו באותה שאיפה לאחד כוחות ולשלב ידיים.

אחדות השאיפות יכול למעשה לגבש ולאחד את כל הנוגעים בדבר ולגרום לאותה אחדות ולאותו חיבור לבצע עבור אותה אחדות את מה שנדרש באירוע שכזה, שהרי אותו חיבור מגביר באופן משמעותי את כוחו של כל אחד ואחד מחברי אותה אחדות מסוימת.

למעשה, אותה אחדות הנוצרת בשלב הראשון מהכרזה רשמית אודות אותו אינטרס אשר משותף לכל הנוגעים בדבר מהווה אות וסימן כי קיים גורם אשר מאחד בין כולם והופך את אותו הגיבוש לרשמי.

כאשר מתקיים אותו האיחוד שהוא למעשה פעולת חיבור בין מספר מסוים של אנשים אשר כאמור מתגבש לו כתוצאה מאינטרס משותף, שהרי כל אחד ואחד מאותו איחוד מתחייב באופן כזה או אחר לקיים באופן מוצהר את מטרות אותן האיחוד ולפעול יחד, מתוך הסתכלות על מטרות אותו איחוד אשר בדרך כלל רשומות בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים ולמען הסר ספק בדבר אותן מטרות, שאיפות, רצונות, וכך שאותו איחוד מהווה עבור כל משתתפיו אות וסימן בדבר הדרך המשותפת יחד.

כמו בכל איחוד וגיבוש אשר בונה באופן טבעי את אותה קבוצה מתייצב לו אחד המשתתפים בראש אותה פירמידה ונכנס לאותה משבצת אשר מוגדרת כמנהיג האיחוד.

אוסף של שאיפות, אינטרסים, רצונות, יומרות ודרך משותפת יכולים באותה המידה לגרום לדעות רבות ומגוונות ואולי גם מגובשות ואולי גם לא ולכן על אותו מנהיג, מחבר ומגבש לפעול לאותו חיבור על מנת כי תהיה אחדות אמיתית במידה ומתרופפת היא לעיתים.

סיבות רבות יכולות להתקיים ולהתרחש ולגרום לאותה אחדות כוחות להתרופף ואולם דומה כי ניגוד רעיוני ואידיאולוגי או קריאת תיגר של אחד המשתתפים הנובעת מאגו יכולות לגרום לשסעים וקרעים באותו מרקם עדין אשר קשה מאוד לגבש וקשה עוד יותר לשמור על אותו גיבוש ואולם אותם קרעים יכולים מן העבר השני להיווצר בקלות ומכמה סיבות.

כידוע, הצלחה זוכה לאבות רבים ואילו הכישלון יתום הוא ולכן גם כאשר מתקיימת אחדות שהרי במידה ונוצרים קשיים בדרך אל המטרה שהרי הגיוני וסביר כי ייוצרו קרעים ושסעים אשר יתבטאו בדרך כלל בוויכוחים אודות מהות הדרך והמטרה וכך שבמידה ואין אחדות כוחות גם כאשר הדרך משתבשת, מתבלבלת ונוצרים קשיים בלתי צפויים ובלתי חזויים, שאז בדיוק ברגעים הללו עומדת למבחן האחדות במלוא עוצמתה.

כאשר נקבעים חוקים וכללים ברורים וריאליים אשר מלווים את אותו איחוד, שהרי כמות הוויכוחים והפערים הדרושים איחוי וגישור מן הסתם מתמעטים והולכים וכך שמנגנון קבלת החלטות יעיל ומתורגל היטב הינו ערובה נדרשת לקיומו של אותו איחוד ולגיבושה המושלם של אותה אחדות.

כאשר חברי אותו איחוד מונעים מאינטרס חזק ומשמעותי אשר מגבש אותם, נובע הדבר גם מתוך ההבנה שורשית ועמוקה של הבנה, הפנמה והשלמה אודות הקבלה.

קבלה של כל אחד ואחד כחבר שווה זכויות ושווה חובות וכי אין שווים יותר ושווים פחות.

 וכך שמנוטרלים ככל האפשר סיבות למחלוקות.

כאשר הדברים ברורים לכולם באותו אופן ובאותה המידה, שאז מוצאים ודואגים כל חברי האיחוד גם יחד ומתוך אינטרס משותף כי אותה מטרה משותפת הינה חזקה ועוצמתית מספיק על מנת להביא את כולם ללא יוצא מן הכלל, אל קווי המטרה המיוחלת.

באותה מידה, כאשר נוצרים קשיים, בין אם צפויים ובין אם בלתי מתוכננים, שהרי באופן הזה נמדדת כוחה וגיבושה של האחדות ובמידה וחזקה היא מספיק, שהרי מובטחת התמורה המלאה לכל המשתתפים.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

סליחות

תיקשור בנושא הסליחה

הסליחה או בקשת הסליחה הינה צורך פנימי בראש ובראשונה על מנת לשחרר משא כבד של רגשות אשמה במידה והסליחה מגיעה ממקום אמיתי וכנה, קיימת כמובן בקשת סליחה מתוך אינטרס של העמדת פנים ומתוך חוסר ברירה.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הבדלנות

יכולתו של האינדיבידואל, כמו גם יכולתה של קבוצה מסוימת או של חברה מסוימת להוציא את עצמה מן הכלל ולסמל ולסמן את עצמה באופן מיוחד ושונה

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההתאמות

ביצוע התאמות בין אנשים לבין מצבים מהווה את הקושי הגדול ביותר עבור הללו אשר קיימת בידם היכולת או הזכות, תלוי בסיטואציה, לבצע את ההתאמות הנדרשות בסיטואציות מסוימות כאשר נביא מספר דוגמאות על מנת להמחיש את אותו הקושי המסוים.

קרא עוד »