תיקשור בנושא הושטת היד

31.10.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הושטת היד

במהלך חייו ובמהלך דרכו פוגש האדם אנשים אשר במקריות לא מקריות , חלקם בעלי תפקיד משמעותי ועוצמתי עבורו ואולם לא תמיד יודע או מבין אותו אדם כי כך  הדבר ובמקרים רבים אותו מפגש לא מבשיל לכלל מעשים מסיבות של חוסר מודעות , חוסר ערנות וכמובן חשדנות.

כאשר שני אנשים נפגשים אין זו מקריות ואין על כך עוררין מאחר ובמידה ולא היו אמורים הם להיפגש , שאז לא היה קורה הדבר.

מסקנה של היגיון פשוט ובסיסי ואולם במידה ושני האנשים הינם מאמינים כי לא מתרחשים דברים במקרה שאז בסבירות גבוהה שיוכל להתרחש ביניהם חיבור ובמידה וקיים חיבור נשמתי.

במידה ורק אחד משני האנשים מאמין במקריות לא מקרית , שאז ישכנע הוא את השני ואז יתרחש הקסם ובמידה ושניהם לא מאמינים אפשר אז להמשיך לעמוד הבא , תרתי משמע…

כאשר נוצר חיבור בין שני אנשים מסוימים שאז למעשה שיניהם מיישמים הלכה למעשה ובפועל את הרשות נתונה. מה הכוונה ?

במידה ושני האנשים מאמינים כי לא נפגשו סתם אלא הייתה כוונת מכוון המידה ולכאורה נפגשו במקרה ובמידה ונפגשו שהרי הייתה לכך סיבה שהרי במידה וקיים ניסיון התקרבות כנה והדדית מצד שניהם שהרי שניהם מבקשים לבדוק את משמעות החיבור ביניהם ואת הסיבה לכך מעבר למה שמובן מאליו בהנחה וכך שניהם מסמנים.

קיימים סוגים שונים של מפגשים בין אנשים כאשר קיים המפגש והחיבור החברי (מלשון חיבור) כאשר שני אנשים , בדרך כלל מאותו המין , מוצאים שפה משותפת ואולי גם תכונות אופי מסוימות דומות ואז במידה וקיים אותו חיבור נשמתי שאז מבקשים הם לבלות זמן נוסף זה בחברת רעהו ולמעשה מוגדרת זו כחברות.

כאשר נוצר אותו החיבור ואולם בנוסף אליו גם קיימת משיכה מינית בין השניים , ללא קשר בין אם הינם בני אותו מין , שאז זוהי מערכת יחסים מסוג שונה כאשר במידה ורק צד אחד שותף לאותה תחושה ואילו השני חש רק את החיבור הנשמי שהרי כנראה לא תבשיל אותה מערכת יחסים מאחר ויש בה סממנים לא כנים ולא מאוזנים ולכן אותו חוסר איזון יכריע בסופו של דבר את הכף ולא תשרוד היא את הזמן שיעבור.

לעומת זאת קיימת מערכת יחסים עסקית הנוגעת היא ראשית כל מן המקום התועלתני ואז לחיבור הנשמתי יש מקום ואולם לא מקום הכרחי ולכן קיימות לא מעט מערכות יחסים עסקיות אשר מועילות הן ונכונות ומתאימות עבור שני הצדדים ואולם לא קיימות בה כמעט רבדים נשימתיים ויכולות לשרוד יחד לא מעט זמן.

קיימות מערכות היחסים אשר הגורם להן הוא הנסיבות החברתיות והסביבתיות.
כגון , חברות או קשר שנוצר כתוצאה מהכרות בתקופת הלימודים , צבא או העבודה. ומייצרת היא הכרות בסיסית ושטחית בדרך כלל ואז לא מוגדרת מערכת זו כחברית אלא כידידותית ובדרך כלל לא מתקיים בה החיבור הנשמתי אלא רק החיבור האלמנטרי , הבסיסי שמעניק לשני הצדדים את הקרבה הראשונית ואף המיידית אשר מאפשרת לכל הפחות את אותו נושא שיחה ראשוני במידת הצורך.

כל אלו מערכות יחסים אשר מוגדרות , ואף מקוטלגות בעוצמות שונות של חיבור ומסיבות שונות שהמשותף לכולן הוא החיבור.

אותו חיבור שיכול במקרים מסוימים גם להבחן במירב והוא איננו חזק דין או לא מתקיימים הגורמים שיאפשרו אותו ואולם קיים חיבור אחד אשר לא יסתיים לעולם וזהו החיבור לעצמך.

למעשה מערכת היחסים של האדם עם עצמו זוהי מערכת היחסים החשובה מכולן ואף המשמעותית מכולן , למרות שרוב בני האדם לא מייחסים לה חשיבות נכונה והולמת.

לא יכול אדם להיות באנרגיות טובות עם אנשים אחרים במידה והוא לא באנרגיות טובות עם עצמו ולא יכול אדם להיות נחמד ונעים לאחרים במידה והוא לא נחמד ונעים כלפי עצמו.
ואולם המודעות לכך בקרב האדם לא מספקת ולכן זוהי הבעיה הבסיסית ביותר שעל האדם לפתור ראשית כל.

כאשר אדם מסוים לא מגדיר את עצמו כחברותי שהרי עליו לבדוק ראשית כל האם מערכת היחסים שלו עם עצמו נמצאת במצב טוב וחיובי או שהיא דורשת מערכת יחסים זו שיפור ועבודה עצמית ורק אז , יוכל לשפר את החיבור החיצוני.

לחיצת היד אשר מגיעה בעקבות הושטת היד מבטאת אצל האדם , כל אדם , את רצונו בקשר מסוים

משמעות הדבר הינה כי כאשר בוחר אדם מסוים להושיט את ידו לאדם אחר שהרי נעשה הדבר מתוך רצון וכוונה , בין אם כנה עמוק ואמיתי ובין אם מאינטרסים ואולם לפחות למראית עין בוחר אותו אדם להביע את רצונו בחיבור ואף בקשר כאשר הושטת היד וירטואלית , שהרי בעקבות הושטת היד באה התגובה של האדם השני , בין אם לחיצת יד ובין אם דחיה .

כוונת הדברים הינה כי כאשר שכדר אדם מסוים “את הקרח” ומביע רצון להתקרבות שהרי עשה הוא את הצעד הראשון והחשוב בתחילתה של מערכת יחסים אשר אינו יודע לאן היא מובילה ואולם לפחות הביע הוא את רצונו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההסכמים

ההסכמים. סיכום הדברים כפי שסוכמו על ידי כמה צדדים ומהווים הדברים סגורים וחתומים ומקובלים על דעתם של כל הנוגעים בדבר ומהווה הסכם זה תחילתו של

קרא עוד »

תיקשור בנושא השיפוטיות

כאשר אדם מסוים נקלע למציאות מסוימת אשר רואה הוא אותה באופן אחר, למעשה מנסה הוא לפרש את אותה סיטואציה באופן כזה שתהיה תואמת לאלמנטים ולחוויות אשר כבר עבר בעצמו ומנסה הוא להסביר לעצמו ולבאר לעצמו על מנת שיוכל להכילה.

קרא עוד »