תיקשור בנושא ההסכמים

ההסכמים.

סיכום הדברים כפי שסוכמו על ידי כמה צדדים ומהווים הדברים סגורים וחתומים ומקובלים על דעתם של כל הנוגעים בדבר ומהווה הסכם זה תחילתו של מהלך עסקי מסוים או שמה סיכום של עסקה אשר שני הצדדים בה משנים את חייהם ללא הכר, או שרק הסכם סטנדרטי מסוים אשר לא ממש משנה משהו אולם זהו עדיין הסכם אשר מסכם מספר דברים ומספר עובדות עבור מי שמיצג את נושא המסמך ועבור מי שחתום עליו, שהרי שני הצדדים מהווים גורם מסוים אשר נוצר ביניהם קשר על ידי אותו הסכם, ונוצרה בין השנים מחויבות מסוימת הבאה לידי ביטוייה באותו הסכם.

בדך כלל כאשר שני צדדים חותמים על הסכם אומר הדבר כי קיימים להם אינטרסים משותפים ויש להם עניין משותף ואולם לעיתים אחד הצדדים חותם על ההסכם מבלי לדעת כי הצד השני מערים עליו ביודעין.

בדרך כלל, קיימים בהסכמים שבהם צד אחד או שני הצדדים מעוניינים בכך, סעיפים המאפשרים להם להשתחרר מן ההסכם המסוים ומצוין גם המחיר במידה ויש כזה לצורך ההשתחררות ממנו.

בנוסף קיימים עוד מספר אלמנטים בהסכם כזה שבו מובאים התנאים השונים בו כגון תנאי התשלום, תנאי אספקת הטובין ותנאי ההפרות היסודיות באותו הסכם, כאלה שאמורים לתת לכל הנוגעים בדבר אפשרויות שונות ומשונות לגבי תנאי ההסכם הן עבורם והן עבור כל מי שהינו חלק מן ההסכם.

הסכמים אמורים לתת לשני הצדדים את האחיזה החוקית בעסקה שנעשתה או בסיכום עסקי המוביל לעסקה עתידית.

קיימים כמובן גם הסכמים מדיניים אשר מהווים סיכום של חוקים ותקנות שונות בין מדינות שונות ואשר מפרטות את הסיכום והתנאים העסקיים והמדיניים בין שתי המדינות וכמו כן קיימים הסכמים בנושאים שונים ואף מגוונים בין תאגידים ובין עובדים ועוד.

לעיתים משמעות ההסכם מבחינת שני הצדדים החותמים עליו סוג של נקודת ציון להתחלה חדשה ומצד שני יכולה חתימה על הסכם חלוקת ממון וגירושין להיות גם הסכם הפרידה מאותו זוג ממש אלא בפרספקטיבה שונה על ציר הזמן.

משמעות ההסכם הינו סיכום מסוים בין שני גופים, שני אנשים, או גוף מול אדם פרטי ומאגד בתוכו את מערכת היחסים המסוימת אשר נוצרה בין שניהם.

הסכם מהווה אישור לשני הצדדים בדבר זכויותיהם ואף חובותיהם ההדדיים מתוקף ההסכם ומי משני הצדדים אשר מרגיש כי הצד השני מפר את ההסכם או נוהג בניגוד למסוכם בו שהרי מהווה הסכם זה עילה וסיבה ואסמכתא לפניה לבית המשפט על מנת לדון בסעיפי ההסכם ובהפרתו במידה וקרתה.

הסכם בכתב הינו הסכם בתוקף כל עוד הוא חתום ואולם קיימים הסכמים בעל פה שלא נרשמו אלא נאמרו בנוכחות אנשים שיכולים להעיד על כך וכך הופך ההסכם לרשמי.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא האחווה

המחויבות הקיימת במערכת יחסים חברית איננה רשומה בחוזה מסוים. אלא מתקיימת מתוקף מחויבות אשר מתבצעת ונקראת “אחווה”.
מושג זה מאגד בתוכו את התחושה הנעימה והחמימה של דאגה הדדית אשר מושתתת על אותו החיבור הנשמתי העמוק המחייב את שני הצדדים באכפתיות, הכלה ואף דאגה הדדית המאגדת את שניהם לכלל חברות, רעות וחיבור רגשי.

קרא עוד »

ההתמדה

ההתמדה נמדדת ברגעים שבהם האדם מקבל איתותים וסימנים שונים כי הדרך שבה הולך הוא רצופה מכשולים וקשיים.

קרא עוד »