תיקשור בנושא התחרותיות

22.10.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את התחרותיות.

משמעותה של הדרך אותה עושה האדם משתנה עבורו מעת לעת מאחר והאנרגיות הקיימות באותו אדם גורמות לו לתחושות שונות בכל פעם.

כאשר מצוי האדם בתחושה עילאית וכאשר מנגד מצוי אותו אדם בשפל המדרגה, שהרי תחושותיו אינן זהות ומהווה הדבר שיקוף עבורו מתוך נפשו אשר מאותת לו כי עליו לנסות ולשפר את אותן תחושות או שמה עליו לנסות ולשמור עליהן במדד חיובי.

כאשר יכול אותו אדם להיות קרוב אל עצמו שאז מסוגל הוא להבין את משמעותן של תחושותיו, רגשותיו והרגשותיו וכך שאותו חיבור משמעותי שקיים בינו ובין נפשו והווייתו , מעניקה בידו את היכולת למדוד עבור עצמו את תחושותיו הללו.

ואולם כאשר מצוי הוא באנרגיות נמוכות שהרי יש לאותו אדם רצון לשפרן מאחר וזהו יצר התחרות אשר גורם לו לחוש את אותה תחושה מסוימת.

מדוע למעשה התחרותיות הינה יצר?

רצונו של האדם, כל אדם, הינו צרוב בתוך תוכו ומחובר אל תשוקותיו ושאיפותיו.

משמעות הדבר הינה כי כאשר האדם רוצה משהו מאוד שהרי בא הדבר מתוך נפשו ומתוך הווייתו וכך שכל דבר שמשתוקק הוא אליו שהרי בא הדבר מתוך היצר.

אותו יצר קדמון ובראשיתי המשמש אותו כל פעם שמצוי הוא למשל בסכנה גדולה ורוחו מאותת לו ומסמנת לו כי עליו לעשות מעשים מידיים וקיצוניים ככל האפשר על מנת לצאת מאותו מצב קיצוני וכך שיצריו של אותו אדם באים לידי ביטוי.

אותו היצר משמש אותו כאשר יוצר הוא את האלמנטים המייחדים אותו ואותו היצר בדיוק בא לידי ביטוי כאשר מצוי הוא במצבים אשר ניתן לכנותם קיצוניים ובהם אותו היצר יוצא ומבצבץ החוצה במשמעות היצריות.

התחרותיות עבור האדם מקדמת אותו ואף משמשת עבורו כמדד להשוואה בינו ועוד אחרים או כתחרות בינו לבין עצמו.

נהוג לומר כי המתחרה הגדול ביותר של האדם הינו הוא עצמו מאחר ומכיר הוא את עצמו הכי טוב או לפחות כך בתאוריה נהוג לחשוב ולכן מכיר הוא את נקודות התורפה של עצמו וכך שהתחרות של אותו אדם מול עצמו היא הקשה והמורכבת מכל.

ואולם במידה והאדם מצוי בתחרות מול אנשים אחרים ומנסה הוא להשיג אותם שהרי ניתן לכנותו כאדם תחרותי וכך שלמעשה בין אם משתמש הוא באלמנטים חיובים או לא על מנת לבוא כמנצח באותה תחרות שהרי אותו אדם תחרותי מביא לידי ביטוי את יצר התחרות באלמנטים כגון שאפתנות, עוצמה, נחישות ועוד תכונות ותדרים כגון אלה.

התחרותיות אצל האדם מגיעה מתוך יצר ההישרדות במקרים רבים ואף זו כמובן שמשקפת עבורו את משמעותה הגדולה ואף החזקה ביותר של היצריות מאחר וגם האדם הקדמון בשעה שנמלט מחיות טרף אימתניות, נגרם הדבר כתוצאה מרצון מאוד חזק לשרוד ולא להפוך למזון לבעלי חיים.

אותו יצר אשר מככב בכתיבה משמעותית זו משמש כחוט השני בתוך אותו מנגנון אשר ניתן לכנותו “תחרותיות” ואשר מעניק בידי האדם את השאיפה להישגיות ולהצלחות קטנות כגדולות ומשמש עבורו כמדד וכאבן בוחן אשר משקף עבורו את אותן מטרות ואת אותם הישגים אשר שואף הוא אליהם ממקום אשר מבקש הוא להשתפר ולא להתפשר כזכור.

כאשר אין רצון מצד האדם להשתפר שהרי כנראה השיג את כל יעדיו ומהווה הדבר כמעין עצירה עבורו.

כאשר מגיע האדם המסוים אל תקרת זכוכית עבורו, שהרי יכול הוא לשכנע את עצמו כי זוהי התחנה הסופית עבורו ואין לו שום צורך או רצון להמשיך הלאה בדרכו ואז מסיבות שונות, שומר הוא על הקיים ונשאר תקוע במקומו הנוח.

ואולם במידה ומצויה באותו אדם התשוקה להמשיך ולנפץ את אותן תקרות זכוכית ואף לאתגר את עצמו ואת הווייתו לצורך המשך אותו הדבר, שהרי מצויה אצל אותו אדם רוח התחרותיות בינו לבין עצמו ואף בינו לבין אחרים וכך שמלא הוא בתשוקה ואף ברצון אז להמשיך ולהשיג את הישגיו.

ואולם האם יש בכלל סיום לאותה תשוקה ולאותו יצר תחרותיות?

כנראה שלא.

כל עוד מפעמת בליבו של האדם התשוקה שאז ימשיך הוא ללכת בדרך ולהביט לצדדים ולוודא כי אף אחד לא משיג אותו.

ואולם פה בדיוק, בהרבה מן המקרים, לפתע מגיח מן הצללים האגו.

אותו האגו אשר למעשה יכול במינונים נכונים, להמריץ את מנגנוני התחרות של אותו אדם, ואולם במינונים גבוהים מידי, משבשים את דעתו של האדם ומערפלים את ראייתו, משבשים את שמעתו ומגנוני גופו ויצריו מוליכים ומובילים אותו למסלול שלילי עבורו.

כאשר יצר התחרותיות של האדם מונחה על ידי האגו השלילי שהרי נכנס הוא למערבולות של תסכול וכעס על כי הוא רק במקום השני ויש מישהו יותר מוצלח ממנו אשר מביט בו מלמעלה וכך שאותו תסכול משמש את אותו אדם במשמעות השלילית של התחרותיות.

משמעות הדבר היא כי האויב הכי גדול של הטוב הוא הטוב מאוד ולכן ממקום של ביקורת עצמית שלילית יכול האדם להידרדר מתחרות בריאה עם עצמו לשנאה עצמית יוקדת.

כאשר מצוי אותו אדם באיזון עם עצמו ועם תחושותיו, שהרי יכול הוא לאזן את עצמו ולהימנע מלהגיע אל מצבי קיצון מאחר וכזכור כל מה שקשור אל היצר מהווה אלמנט אשר יכול בקלות לטפס לרמות גבוהות מאוד של תחושות והרגשות אשר מציפות את אותו אדם ומעניקות בידו את הקיצוניות.

אנשים תחרותיים הינם אנשים אשר קימת להם האופציה לגעת בקצוות ולכן עליהם להיזהר שלא לעלות גבוה מידי ולהישרף מן השמש היוקדת ממש כפי שעליהם להיזהר לא להישאב אל מצולות הים ולטבוע.

משמעות התחרותיות הבריאה עבור האדם היא זריקת מוטיבציה עבורו וחשובה מאוד תחושת האיזון הנשמתי אשר מעניקה עבורו את יכולת האיזון המנטאלי אשר נותנת לו את הרצון ואת היכולת להמשיך ולהצליח מבלי להשתעבד אל ההצלחות הגשמיות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

האינטימיות

האינטימיות הינה תקשורת וכמובן מלווה היא בתדר אשר מתקיים קודם כל עם עצמך וכאמור אדם אשר אין לו אינטימיות עם עצמו והוא מרגיש מספיק נוח על מנת לשתף את עצמו בכל מיני דברים באופן גלוי ופתוח ולהרגיש בנוח עם הדברים שאז יש לו באופן וודאי את היכולת ליהנות גם מחברת עצמו וגם לשתף החוצה אנשים מסויימים אשר איתם הוא מרגיש מספיק בנוח.

קרא עוד »
תיקשור על הגאווה

הגאווה

הגאווה. פנים רבות יש לה לגאווה, פנים רבות ומגוונות אולם דומה כי אין לו לאדם תכונה יותר מוחצנת ודורסנית יותר מאשר הגאווה. גאווה יכולה לבוא

קרא עוד »