תיקשור בנושא התובנה

22.1.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את התובנה

באשר ילך האדם ובאשר יפנה, יוכל לראות ממבט על את הדרך ואת צפונותיה.

יכולתו של האדם להבין את משמעות הדרך ואת משמעות השלבים באותה הדרך היא היכולת המובנית אשר ניתנה בעבורו והיא היכולת לנתח מצבים וסיטואציות ובעקבות אותו ניתוח של נסיבות האירוע גם להסיק את המסקנות אשר מובילות אל דרך הפעולה הנדרשת.

הסקת המסקנות והפקת דרכי הפעולה אשר נגזרות בעקבותיה הינן למעשה דרכו של האדם אל עבר מטרת חייו ואל עבר ייעדו המוצהר.

התובנה משמשת את האדם, כל אדם באשר הוא, כחיבור נשמתי בין הבנתו הבסיסית ובין הקומות הנוספות אשר קיימות מעל לתפיסה הסטנדרטית כך שלמעשה התבונה היא הקומות העליוניות של ההבנה הבסיסית.

חוכמתו של אדם באה לידי ביטוי ביכולת עיבוד הידע של אותו אדם ואף במהירות הנמדדת עבורו כאשר מנסה ושואף הוא לעבד את המידע המצוי ברשותו בתוספת למידע אשר אוסף הוא ומלקט בסביבתו ואף יכול להיעזר הוא ביועצים ובעוזרים וכך שאותו מידע נאסף ומעובד לצורך שימוש מושכל והסקת מסקנות ודרכי פעולה אשר יכולות לבוא בהמשך.

כאשר מהירות עיבוד הנתונים של האדם עובדת באופן תקין, שאז משמשת אותו יכולתו זאת לצורך היומיומי שלו בפעולותיו הבסיסיות ואף הטבעיות ביותר כגון אכילה, התגוננות ואף התבוננות שהינה חלק אינטגרלי מתוך מערכת הסקת המסקנות ועיבוד הנתונים הטבעית אשר מצויה אצל כל יצור חי בין אם זה מיקרואורגניזם או אם זו חיה מפותחת יותר כגון כלב וגם כמובן אצל האדם.

כאשר האדם המסוים מצוי במצב של עיבוד גבוהה שאז משמעות הדבר כי אותה החוכמה אשר ניחן הוא בה, משמשת אותו באופן תקין ואף יתרה מזו וכך שניתן להגדיר את אותו אדם כ”חכם”.

כאשר אותה תכונה באה לידי ביטוי לא רק באופן תאורתי אלא מתורגמת היא לכלל מעשה שאז אותה החוכמה משודרגת אלף אלפי מונים ומצויה היא בקומה הנוספת שנבנתה באופן מטאפורה מעל החוכמה, שזו ה”בינה”.

כאשר מצויה הבינה אצל האדם החכם, שאז משמעות הדבר כי מבין הוא את החוכמה אשר מצויה בו ומבעבעת אצלו ויכול הוא להשתמש בה ולצורך הפקת דרכי פעולה, אפשרויות שונות, דרכים עקלקלות ומסלולים אשר מצטלבים זה בזה וכך שלמעשה בינתו של האדם היא בנדבק הנוסף אשר נבנה כקומה משודרגת אשר ממוקמת מעל לחוכמתו.

כאשר מצויה הבינה אצל האדם החכם, שאז למעשה מוגדר הוא כאדם נבון.

משמעות הדבר הינה כי קיימת לאותו אדם יכולת ההבנה שהיא משמשת אותו לצורך הסקת מסקנות מהירה ואף פרקטית יותר מאשר במידה והיה “רק” חכם.

האדם הנבון מבין מהר יותר ולכן יכול הוא להשתמש ביכולתו זו לעיבוד מהיר יותר ואף יעיל יותר של המידע המסוים אשר עומד לרשותו באותו רגע נתון אשר נדרש הוא להשתמש בו בתזמון המדויק, ממש כמו שליפה מהירה של אובייקט מסוים אשר נדרש בדיוק באותו רגע לצורך מסוים.

יכולת זו של חשיבה מהירה ואף אפקטיבית אשר מדייקת ואף ממקדת את הפעולה הבאה של אותו אדם, הופכת אותו לבעל יכולות משופרות ומשודרגות וככזה קיימים עבורו לא מעט יתרונות ביחס לאנשים חכמים.

ואולם פה לא הסתיימה התורה אלא רק מובילה אותנו אל עבר השלב ההתפתחותי הבא שהוא למעשה הדעתנות.

אותה התכונה הינה שילוב מושכל ומעניין של החוכמה יחד עם התבונה וכך ששילוב קטלני זה הופך את האדם החכם ששודרג לאדם נבון, לאדם דעתן.

האדם הדעתן מצוי במצב של קבלת מידע באופן שוטף  ומבלי שתהיה לו שליטה על כך ומצוי הוא בחיבור מופלא בין שמיים וארץ, ראשו בשמיים ורגליו יצוקות עמוק באדמה וכך שיכול הוא לראות את כל התמונה הגדולה ממעל ולבצע את אותן פעולות ארציות בו זמנית בד בבד ובמשך אותו זמן ללא איבוד זמן מיותר.

זוהי הדעתנות והאדם הדעתן מחובר אל דעתו שהיא המשמעות של ידיעתו ואלו ידיעותיו.

יכול האדם להיות בעל תכונות רבות ואף מגוונות, יכול אותו אדם לסמוך על חושיו ועל ידיעותיו,  יכול אותו אדם להסתמך על ניסיונו ומצבור חוויותיו, בין אם טובות ובין אם פחות טובות ואולם כך או כך, מצבור הידע אשר מצוי בו, משמש אותו בכל רגע נתון על מנת לתכנן ואף לתכלל את המהלך הבא ואת הצעד הבא ויכול אותו אדם למעשה להשתמש באותו הידע המצוי בעבורו על מנת לייעל ולשפר הן את דרכו שלו והן את דרכיהם של צאן מרעותו ואת חייהם של כל שוכני תבל.

מנפלאות התובנה היא כי יכולותיהם של אנשים נבונים בעלי תבונה מסמנים אותם כיחידי סגולה (מלשון “מסוגלים”) ואכן אותה “מסוגלות” משמשת את היקום ואת שוכניו במשיכת העגלה קדימה, תרתי משמע.

כאשר מתקבצים להם יחדיו מספר אנשים אשר מצויה בהם התבונה, שאז מתקיימת עבורם הנגלות.

משמעות אותה ההתגלות היא כי ממש כמו כוכבי השביט אשר חיבור סך כל האור המופק מהם וסיכומם מראה כי סך כל האור כפול ומכופל ומהווה הדבר תעלומה ונס.

באותה מידה וממש כבדרך הטבע, מצבור של בעלי תבונה מאפשרים לאותן אנרגיות תבונה לשמש את כולם ביחד וכך יוצא שמצבור זה מהווה אנרגיות אור מיוחדת במינה ומשמשת היא את אותם בעלי תבונה לצורך הסקת מסקנות ברוכה בעבורם ובעבור כלל האנושות.

זו למעשה ההתכנסות אשר נדרשת בעבור אותם בעלי תבונה ל”תדלוק” אנרגטי בעבורם ובעבור כלל האדם.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההתמקחות

חווה האדם מעת לעת ומדי פעם אירועים מסוימים אשר משפיעים עליו ועל דרכו.
אותם אירועים אשר הינם משמעותיים עבור אותו אדם מאחר ושינויים מסוימים התרחשו עבורו כי התעמת והתמודד הוא עם מצבים אשר בהם נאלץ היה להתמודד עם אנשים מסוימים אשר ניהלו אותו , האדם פיתח את יכולת ההתמקחות שלו כעזר.

קרא עוד »

תיקשור בנושא המאמצים

המאמץ אשר משקיע האדם בהשגת יעדיו ואף מטרותיו מאלצת אותו להצטייד במלאי מספק של אנרגיות עשיה וכאשר מתמלא מאגר האנרגיות שלו, שהרי מצוי הוא ברצון לעשיה מאחר וחש הוא שפע רב מאותן האנרגיות.

קרא עוד »