תיקשור בנושא ההתמקחות

תקשור בנושא אומץ הלב

13.7.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההתמקחות

במהלך חייו, חווה האדם מעת לעת ומדי פעם אירועים מסוימים אשר משפיעים עליו ועל דרכו.

אותם אירועים אשר הינם משמעותיים עבור אותו אדם מהווים למעשה נקודות ציון בעלות חשיבות גדולה מאחר ושינויים מסוימים התרחשו עבורו ועבור דרכו מאחר והתעמת והתמודד הוא עם מצבים אשר בהם נאלץ היה להתמודד עם אנשים מסוימים אשר ניהלו אותו, בין אם ביוזמתם או בין אם ביוזמתו שלו, ויכוחים ודיונים מסוימים לגבי נושאים שונים אשר חלקם אף התייחס למצבים אשר ניתן להגדירם כמצבי קיצון.

אותם מצבי קיצון גרמו לאותו אדם להתווכח לגבי תוצאות אותן שיחות, בעיקר כאשר אותו אדם חשב ותמך בעמדה מסוימת ואילו הצד השני, המתעמת, בחר דווקא לתמוך ולצדד בעמדה אשר הינה מנוגדת ולכן נוצרה התמקחות.

כאשר נוצרת במהלך שיחה מסוימת סיטואציה אשר גורמת לאדם לצדד בעמדה מסוימת ואילו הצד השני מצדד בעמדה שונה ואחרת, שאז אותו אדם משנה את התדר שלו והופך הוא לקיצוני יותר ונחוש יותר כאשר למעשה ממש כמו בטבע כאשר שני בעלי חיים מתלהטים ומתחילים “לשדר” תדרים מסוימים לחלל האוויר וכך שמשדרים הם אחד אל השני את תדרי או ההסכמה ומכיוון שנוצרת אותה חלוקת מסוימת ומתגלים אותם פערים אשר מתקיימים בין שניהם.

כאן למעשה נוצר אותו מרחק ואותו פער אשר יכול להיות מגושר אך ורק באמצעות דיון.

אותו דיון כאמור מוגדר כהתמקחות או עמידה על המקח כאשר בדרך כלל נושא הויכוח הינו לגבי התנאים.

תנאי המשא ומתן ותנאי הנסיגה מן הסיטואציה ובין אם נוצרת הסכמה ובין אם לא ואולם ההתמקחות היא תורה בפני עצמה.

עבור אנשים מסוימים אותה עמידה על המקח הינה מקצוע ומומחיות לכל דבר ועניין כאשר מדובר בסוג מסוים של אנשים אשר קיימים בהם תדרים אשר מסייעים בידם להשיג יתרון יחסי כאשר מתקיים עבורם מצב של התמקחות.

לדוגמה – מקצועות ומשלחי – יד מסוימים כגון עורכי דין, אנשים מכירות, בנקאים ויועצים כאלה ואחרים מנהלים כל העת ויכוחים והתמקחויות אשר מהווים עבורם משא ומתן מתמשך וארוך בכל רגע במהלך יומם כאשר אותם הללו אשר מצטיינים בהתמקחות ובתגרנות הינם המתווכים.

אותם הללו אשר כל תפקידם הוא אופורטוניסטי מעיקרו ואשר מנסים לחבר בין עסקה מסוימת ובין אנשים אחרים כאשר אמונתם והתנהגותם מומחשת כלפי חוץ על ידי שליטה וחשש כי שני עושי העסקה יסתדרו בלעדיהם ואז מתעוררת אצלם חרדה קיומית וחשש מפני התעלמות מכוונת ואינטרסנטית מהם.

אותם מתווכים ותגרנים מתפרנסים מחיבורים בין אנשים שונים ומנהלים הם ויכוחים מוגזמים רק על מנת להצדיק את שכר טרחתם אשר מבוסס הוא על הפרשת חלק מסכום העסקה ובאחוז מסוים מן העסקה במידה ומתקיימת היא ולכן באופן תדיר משדרים הם לחץ וחשש מפני סיטואציה כי העסקה לא תתקיים כלל ואז יפסידו הם את שכר טרחתם.

כאשר נוצרת סיטואציה שכזו, שהרי אותם בעלי מקצוע מסוימים משדרים תדרים עוצמתיים ולעיתים גם מוגדרים מדי וגורם הדבר עבורם ועבור סביבתם לתחושה לא נעימה ולא חמה ולכן רוב האנשים מעדיפים להימנע מאותו התדר הפחות נעים ולהסתדר ללא צורך בו.

לעיתים משאות ומתנים וויכוחים מגיעים למצב של “אין מוצא” וכך מוגדרת עסקה שהתפוצצה וזהו כאמור מצד שבו אין הם מעוניינים וכך שנתונים הם בלחצים בלתי פוסקים כמעט.

כאשר שני בעלי מקצוע מומחים בעלי שם נפגשים מעת לעת ונוצרת הערכה וכבוד הדדי בין שניהם, שאז מתוך מקום של כבוד ואף חשש אמיתי פן נתקלו הם במישהו חזק מהם נוצרת התמקחות מסוג שונה ביניהם.

אותו שוני מתבטא בתדר שונה, רגוע הרבה יותר, הנובע ממחשבות עמוקות ומתוחכמות אשר מביאות את שניהם למצב שבו ממצים הם את הפוטנציאל הגלום בהם ועולים רמה על מנת להתמודד בכבוד ובמקצועיות מול מישהו חזק ועוצמתי.

אותן שיחות בעלות רמה גבוהה מהוות למעשה משא ומתן מסוג רציני יותר ובעלות משמעות רבה יותר מתגרנות בסיסית אשר מתקיימת בין שני רוכלים בשוק ומובהקת היא יותר במסדרונות בתי המשפט ובית המחוקקים ואותה התמקחות עולה רמה בכל פעם.

אותה עמידה על המקח מייצרת אצל האדם את אותם תדרים כאמור, בין אם מודע הוא אליהם ובין אם לא ואולם כך או כך, במידה וקיימת אצל האדם האנרגיה המסוימת אשר מאפשרת את יצירת אותו התדר, שאז כול הוא לנצח ברוב ההתמקחויות וברוב המשאות והמתנים.

מקח וממכר מהווים מפתח משמעותי ובעל חשיבות רבה במהלך יומם של אנשים רבים ולמעשה זו כאמור תורה בפני עצמה ומומחיות משמעותית ולכן מהווים הללו אשר מוכשרים הם בתחומם אנשים מבוקשים מאחר ואין עונג רב במהלך יומו של מתמקח אשר מפסיד רוב הזמן והופך הוא במהלך הזמן לאדם מריר ומדוכא ואף מהיר עימה מאחר ותגרנים רבים מביאים אל שולחן המשא ומתן גם את האגו.

אותו אגו, במידה ואין הוא מכוון כהלכה, יכול להשתלט ולהעכיר את האווירה ואף לפוצץ את ההתמקחות.

יכולתו של האדם להתמקח באופן יעיל ואף מתוחכם מאפשרת לו להשיג את מטרותיו, שאיפותיו, רצונותיו ויומרנותו באופן מהיר קל ויעיל ולכן חשיבותו של התדר אשר בוקע מהם בעת שמתקיים משא ומתן היא רבה ואף משמעותית למעשה ומהווה הוא מפתח רב חשיבות להשגת היעד עבורו.

כאשר משתמש האדם המתמקח בכל יכולותיו, כישרונותיו וסגולותיו שאז מהווה הוא גורם בעל משמעות רבה ומיוחדת בעבור דרכו אל עבר מטרתו וכך שאותה עמידה על המקח הינה כלי עבודה עוצמתי וחשוב במיוחד כאשר צריך הוא לפלס את דרכו על עבר ההצלחה בלא מעט אתגרים ומהמורות אשר רק תדר בעל עוצמה ודיוק מרבים יכול לדייק עבורו את השגת המטרה, שהיא הסכמה מן הצד השני וקבלת רצונותיו ודעותיו.

כל אי ההסכמה בין שני אנשים יכולה להיפתר לטובת אחד הצדדים באמצעות תהליך של החלפת תדרים.

זו למעשה פרשנות מסוימת לגבי הבנה של מצבים אשר מוגדרים כמשא ומתן, דיון, ויכוח, התמקחות, מריבה, מלחמה או כל הגדרה אחרת כאשר מתקיימת אינטראקציה מנוגדת בין שני אנשים או גופים.

אותו פער והפרש בין אותם אנשים מהווה את הנושא לאותן חילוקי דעות ואי הסכמה לגבי התנאים כאשר גם שיחה בין בני זוג אשר הגבר מבקש את בת זוגתו לקיים אתו יחסי מין והאישה לא נעתרת שאז יוצא הגבר לתהליך של משא ומתן והתמקחות לגבי אותה סיטואציה וככל שתמיד ויתעקש לפי אמונתו ישיג לבסוף את שלו.

כאמור ההתמקחות טובה למתמקחים החזקים ואילו לבעלי התדר המוחלש, פחות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא התרחישים

דרכו של האדם, מורכבת ממקטעים שונים, משמעויות שונות, מתזמונים שונים וכמובן מתרחישים שונים אשר כולם גם יחד מרכיבים את אותו מסלול, את אותה הדרך אל עבר מטרתו המסומנת, בין אם מודע הוא אליה ובין אם לא.

קרא עוד »
ההשתקפויות

תיקשור בנושא ההשתקפויות

צלילות מחשבתו של האדם, הינה שלב התפתחותי מסוים אשר דורשת בנוכחותה רוגע מנטאלי מסוג מאוד מסוים, כזה המאפשר לכל אותם רעשים והפרעות שבדרך כלל מעכירים

קרא עוד »