תיקשור בנושא ההתרחבות

10.2.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההתרחבות

כאשר עוצר האדם במהלך דרכו ובוחן את סביבתו על מנת לקבל הערכה אודות כמות המרחק אשר נותרה לו עד שמגיע הוא אל ייעודו, יכול אותו אדם לקבל אינדיקציה מדויקת באופנים שונים ובדרכים שונות אודות מיקומו ביחס למטרה שאליה שואף הוא.

כאשר מרגיש האדם כי ביחס לאלמנטים מסוימים הוא חש כי עליו לגדול ולהתרחב משמעות הדבר ממש כמו בטבע, כי הוא מבקש להשתנות.

התרחבות משמעותה גדילה צמיחה והתפתחות ביחס לגודל הנוכחי וכך שמשמעותה של ההתרחבות הינה למעשה שינוי.

אותו שינוי נועד למעשה להתפתחות אשר מאפשרת לאותו אדם לקבל מימדים חדשים ביחס למצבו הנוכחי וכך שיכול אותו אדם לקבל את אותו שינוי בזרועות פתוחות לרווחה ובלב חפץ.

התרחבות במשמעותה הכלכלית מהווה גם גדולה וצמיחה ואולם דורשת חשיבה קפדנית ותכנון מוקדם אשר יכיל את השינויים הכוללים את אותה התרחבות נכונה.

כוונת הדברים הינה כי על מנת כי יתאפשר תהליך התרחבות חיובית נדרשת ראשית לכל התבוננות אובייקטיבית מן הצד.

כאשר גוף כלכלי מסוים, למשל חברה מסוימת, מבקשת להרחיב את פעולותיה יש לזה מחיר Tradeoff שייקח בחשבון לא רק את היתרונות בתהליך ההתרחבות אלא גם את הקושי הטמון באותו תהליך, שהיא תכנית אשר תיקח בחשבון את כל משמעויותיה של ההתרחבות, השקעות מוקדמות ונדרשות בתשתית הצמיחה למען לא יצאו הדברים מכלל שליטה ולכן נדרשת אותה תכנית אשר תיקח בחשבון את כל האלמנטים.

כאשר גוף מסוים נכנס לתהליך של התרחבות מסוים, משמעות הדבר כי יש לו גם יותר רצינות ויותר מאמץ שנדרש הוא לבצע וכך יוצא שאם אותו גוף מבקש להגביר ולהרחיב את פעילותו בשווקים מסוימים, משמעות הדבר היא כי עליו להוציא קודם כל משאבים לצורך כך באמצעות שיווק מוגבר ומורחב, יצירתיות מוגדרת ואף השקעות אשר מיועדות להניב את התשואה במהלך הדרך.

אותה השקעה מניבה אמורה להחזיר את עצמה במידה והדברים תוכננו בקפידה.

כאשר תהליך ההתרחבות מתוכנן היטב, שאז סביר להניח כי הדברים יקרו באופן חיובי או לפחות יקרו גם אם אט אט מאחר ואותה התרחבות מתרחשת באופן ממודד וממותן מאחר וגם צמיחה והתרחבות מוגדרת עלולה להסתיים באופן שלילי ולרעת החברה.

נהוג לחשוב כי כאשר גוף מסוים, מנסה בכל כוחו לבצע תהליך התרחבות ונכשל בו, לא קורה כלום ומקסימום מנסים ולא מצליחים.

ואולם זוהי טעות נפוצה מאחר וברגע שבו נכשל תהליך כזה, משמעות הדבר הינה כי מי שהוביל את אותו שינוי נכשל בתפקידו ואז למעשה מתרחש תהליך של רגרסיה.

הכוונה היא שמישהו צריך להכיל את אותה חוסר הצלחה ומשמעות הדבר היא כי במקרים מסוימים בעקבות חוסר היכולת להתרחב פשוט גורמת אף להצטמצמות מאחר וכישלון במקרים מסוימים גורר בעקבותיו גם חוסר ביטחון ביכולת לגדול ולהתרחב ואז מושג האפקט ההופכני.

החזרה למימדים הראליים יכולה לאותת כי הייתה טעות להתרחב ואולם יכולה גם לאותת כי התכנון הראשוני לא היה נכון מראש ונדרשת חשיבה מחודשת לצורך הערכות להתרחבות נוספת.

הפקת הלקחים בעקבות כישלון היא חיונית ונדרשת ואולם גם ראיה מפוכחת במקרה של הצלחה יחסית באותו התהליך בדיוק חשובה גם במידה ורוצים להתרחב שוב.

עקרון ההדרגתיות הינו ראשון בחשיבותו כאשר מתבצעת התרחבות ותוכנית האב נדרשת לקחת בחשבון תוכנית רב שנתית אשר תאפשר צמיחה הדרגתית אך מתמידה.

התרחבות הדרגתית עדיפה כמובן על פני התרחבות בלתי נשלטת אשר יכולה לרוב לגרום לנזק יותר מאשר לתועלת וממש כמו בטבע, קשה לעיתים לחזור למימדים ריאליים אשר יאפשרו את ההתגברות על הקושי בצמיחה וביכולת קבלת השינוי.

שינויים מבורכים תמיד ואולם לעיתים נדרשת חשיבה קפדנית ומושכלת ונטולת אגו על מנת כי אותו השינוי המבורך יחזיק מעמד.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הפעלתנות

הניצוץ המסוים אשר מצוי באדם ואשר גורם לו פעם אחר פעם להפעיל את מערכות גופו והחיבור המיוחד אשר מאפיין אותו נקרא פעלתנות. למעשה בכל פעם

קרא עוד »

הגעגועים

רגש חזק המציף את האדם החש סוג של נוסטלגיה, כמיהה ותשוקה רחוקה לאדם מסוים, או רעיון מסוים או לזיכרון כלשהו אשר איננו.

קרא עוד »