תיקשור בנושא הפעלתנות

הניצוץ המסוים אשר מצוי באדם ואשר גורם לו פעם אחר פעם להפעיל את מערכות גופו והחיבור המיוחד אשר מאפיין אותו נקרא פעלתנות.

למעשה בכל פעם שאותו אדם מסוים נוקט בצעד מסוים אשר גורם לו לעשות מעשה הינו פעולה בזכות עצמה ומונעת ממנו להיות סטטי ונייח.

הפעילות עצמה יכולה להיות רב גונית ומגוונת ומונעת על ידי דחפים מסוימים אשר מתרחשים בגלל סיבה מסוימת בכל פעם מחדש.

למעשה הפעלתנות המסוימת אשר גורמת לאדם לעשות מעשה היא זו אשר נותנת לו את מנעד התנועות, הפעולות וסך כל הנגישויות לסך כל רצונותיו ואף לתחושותיו הן הפנימיות והן התגובות הרצוניות ואף הלא רצוניות ומביאות לידי ביטוי את הדקויות שמפרידות אותו מאנשים מסוימים אחרים.

הפעלתנות מובילה את האדם המסוים בדרכו גם אם אין הוא מודע לכך כל הזמן.

הפעילות אצל האדם מתחילה למעשה בתגובות שאותן הוא מגיב להתרחשות מסוימת אשר קיימת בתודעתו לפתע פתאום.

אותה התרחשות אשר יכולה לצוץ לפתע במוחו ומהווה כמו רפלקס מסוים אשר מפעיל תגובת שרשרת אשר משולבת היא בדרך כלל בפעילות מוחית וגופנית גם יחד.

באותו רגע אשר המוח נותן הנחייה לגוף הדבר קורה וקיימת ומתרחשת אותה פעלתנות אשר מניעה את האדם לביצוע פעולות מסוימות בין אם מבחירה ובין אם מתגובתיות על התרחשויות סביבתיות כאמור.

קיימים אנשים אשר הינם פעילים יותר וקיימים גם כאלה אשר פעילים גם פחות ואולם אין סטנדרט אחיד אשר תואם לכולם, כל אחד ואמות המידה שלו וכל אחד עם פעילויותיו שלו, כאשר כמובן לכל אחד יש את ההגדרות שלו ואת הנורמות שלו בהשוואה לעצמו.

אדם מסוים אשר מוגדר כאחד אשר אינו פעלתן במיוחד למעשה מאופיין בתכונות אופי פסיביות ובדרך כלל גם יתנהג באופן מסתייג ומרוחק, לא יזום דברים וכנראה גם שיחשב בעיני הבריאות כאחד שניתן להשפעה בקלות ולא יוביל אחריו עוד אנשים מאחר והינו פסיבי באופן מובהק.

אותה פסיביות למעשה, ברגעים מסוימים, תבוא לידי ביטוי בחוסר החלטיות ובקושי בביצוע כל מיני מטלות המחייבות עודפים מסוימים של רצון, יוזמה ואקטיביות ולכן כאשר אותו אדם יעמוד בפני סיטואציות בחייו ובהן תעמוד פעלתנותו למבחן, שהרי בדרך כלל הוא לא יעמוד באותם מבחנים ויאלץ לסגת אחורה בחוסר פעלתנות בעוד שאנשים מסוימים אחרים יהיו פעילים יותר ממנו ומן הסתם גם ישיגו את מטרותיהם בעוד שאדם לא פעלתן ישתרך מאחור וייגרר אחר אותם אשר מוגדרים כפעלתניים.

ברוב המקרים הפעלתנות נוצרת כתוצאה וכתגובה למוטיבציה מסוימת אשר גורמת לאותו אדם מסוים לעשות מעשה כאשר אותה מוטיבציה מסתירה מאחוריה את המניע המסוים ואת האינטרס אשר גורם לאדם לעשות מעשה פעיל.

כאשר יש לאותו אדם את העניין ואת הרצון לגרום לדברים לקרות באופן מסוים שאז ובדרך כלל גם מתכנן את הדברים באופן כזה שרצף של פעילויות מסוימות אמור להוביל אותו בדרך אל השגת התוצאה, בין אם כל הפעולות מתבצעות בפועל על ידו או שהוא משלב בהם גם פעולות של אנשים אחרים כמו למשל תחרות ספורט מסוימת אשר משלבת פעילויות של מספר אנשים בצוותא שאז אותה פעילות הינה גם נחלתם של אחרים והינם תלויים אחד בשני.

בוודאי שפעילות משולבת כזו מצריכה גם תאום של סך כל הפעילויות על מנת שלא יוצר בילבול ותיווצר אנדרלמוסיה לא מתוכננת.

בעוד שקיימים אנשים מסוימים אשר אינם פעלתנים באופן מיוחד, קיימים כמובן גם אנשים מסוימים אשר הינם באופן מובהק בעלי אופי אשר בא לידי ביטוי בפעלתנות יתר.

אותו אדם אשר מוגדר כפעלתן באופן בולט למעשה יהיה בעל תכונות מסוימות אשר מאופיינות ביוזמה רבה ומיוחדת, הוא לא יהיה רגוע כמעט אף פעם ויהיה בדרך כלל עסוק וטרוד ותמיד עם רשימת מטלות אינסופית.

אנשים אשר הינם בפעולה מתמדת מתבלטים בכל מקום שאליו מגיעים והינם בדרך כלל הרוח החיה בכל מקום שבו הם דורכים.

במקרים לא מעטים אותה פעלתנות יתר הינה לא אפקטיבית וגורמת לאותו אדם לבזבז הרבה אנרגיות מיותרות על פעלתנות היתר.

במקרים רבים פעלתנות יתר לא מתועלת באופן יעיל וממוקד ויורדת לא פעם לטמיון.

כאמור באופן מובהק האדם הפעלתני יניע מהלכים באופן פרקטי ומוחשי, לא יסתפק בתיאוריה אלא יחפש כל הזמן איך להפוך את המחשבה למעשה ואף יגלה במקרים רבים חוסר סבלות כלפי אנשים פסיביים אשר מאטים את המהלכים שלו.

הוויכוחים והמחלוקות אשר מתעוררים בין אנשים פעלתניים ובין אנשים פסיביים נעים סביב כל נושא אפשרי וכמובן שיכולים לקלקל ולסדוק כל מערכת יחסים בכל מסגרת, הן חברית, הן זוגית וכמובן שגם עסקית.

כמו שקיימת השלמה בין מרכיביו של השלם ויכולה להיווצר סיטואציה שבה אדם פעלתן יכול להשלים אדם לא פעלתן ולייצר איזון, כך גם באותה מידה יכול אדם פעלתן להיכנע לאדם לא פעלתן במידה והתזמון לא מדויק והמניעים לא מסתנכרנים באופן מיטבי, שאז הפסיביות משתלטת על הפעלתנות.

קיימות דוגמאות לכך וגם לכך.

כאשר גוף מסוים נדרש לביצוע משימות מסוימות שהרי בדרך כלל מי שיוביל את המשימה הינו אדם אשר הינו אקטיבי ויוזם ובעל מוטיבציה אשר מאפשרת לו להוביל את הפעילות לכלל ביצוע.

כושר מנהיגות והובלה מתבטאים לא פעם גם ביכולת להפעיל אנשים אחרים ולסחוף אותם אל עבר הפעלתנות החיובית אשר מייצרת במקביל גם אנרגיות חיוביות של עשייה.

בניגוד לכך יש את האנרגיות השליליות אשר נוצרות באופן טבעי כאשר קיימת פסיביות שמתקשרת באופן ישיר גם לפסימיות.

אופטימיות, מן העבר השני, מתחברת ומתקשרת היטב עם פעלתנות וכרוכים הם האחד בשני.

הקוטביות המאפיינת אור וחושך, פלוס ומינוס וכו’  כמובן מאפיינת גם את הפעלתנות ואת הפסיביות ובכל קבוצה חייבת להתרחש סיטואציה מאזנת ומשלימה בין אלה שהינם פעלתנים ובין אלה שהינם פחות פעלתנים.

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא התוקפנות

חוסר איזון גורם לתגובות שרשרת אשר אמורות להביע אלמנט מסוים אל נקודות הקצה שלו, כך גם נפש האדם שהיא שיקוף מובהק של גופו, כך מתרחשים הלכה למעשה תהליכים אשר משפיעים באופן מובהק על האדם.

קרא עוד »