הגעגועים

רגש חזק המציף את האדם החש סוג של נוסטלגיה, כמיהה ותשוקה רחוקה לאדם מסוים, או רעיון מסוים או לזיכרון כלשהו אשר איננו, זהו רגש המתקשר גם לעצב, חיסרון ואובדן.

געגועים הינם באופן כללי תחושות אשר ניתן להרגיש גם לאנשים אשר הינם בחיים ונמצאים הרחק פיזית מהמתגעגע ואולם בהחלט קיימים גם געגועים לאנשים אשר כבר אינם בין החיים.

יכול להיות געגוע כלפי שיר מסוים שתקופה ארוכה לא שמעת או געגוע לתקופה מסוימת בחיים שזו נקראת נוסטלגיה ואשר היא מתקשרת עם תחושות נעימות בדרך כלל והינו התרפקות על העבר הן מבחינת רעיונות, עיצוב מסוים, סגנון וינטאג’ וכמו כן גם מוסיקה נוסטלגית המזכירה שירים ותחושות מתקופות של פעם.

געגועים לאנשים אשר אינם בין החיים הינם כנראה הפחות נעימים ואף יכולים כמובן להתפרש כעצבות מסוימת ובאים לידי ביטוי גם בצביטה קלה בלב אותה חש האדם המתגעגע לאדם אשר היה אליו קרוב, אם, אב, אח או חבר קרוב אשר עולים לעיתים בתוך הזיכרון הפתאומי כתוצאה מסיטואציה מסוימת המזכירה אותו וגורמת לאדם לשנות לפתע את כל מחשבתו ולהתרכז ולהזכר באותו אדם אשר מתגעגע הוא אליו, ונזכר הוא בדברים אשר מייחדים את אותו אדם מסוים אשר איננו בין החיים.

יכולים לצוף געגועים גם לאדם אשר היחסים איתו נקטעו כתוצאה מסיבה מסוימת ואשר  הינו חי אולם אין קשר איתו מזה תקופה ארוכה ועולים מסיבה מסוימת געגועים אליו.

בדרך כלל געגוע הוא הסיבה שאנשים חוזרים להיות בקשר לאחר תקופה אשר לא היו בקשר, כיום בניגוד לתקופות בהן הטכנולוגיה היתה פחות מפותחת מאשר כיום, געגועים היו חזקים ומשמעותיים בהרבה, כי כיום ניתן להיות בקשר רציף של טלפונים והודעות על בסיס יומיומי לעומת פעם כאשר לשם הדוגמא היה קיים רומן בין גבר נשוי שחי בארה”ב ואישה נשואה שגרה בישראל והגעגועים ביניהם עזים מאחר ויכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות מכתבים כתובים ביד בלבד המגיעים בדואר אמיתי, בניגוד להיום כאשר קיימים אמצעים רבים ומגוונים כמו ווטסאפ, פייסבוק, דואר אלקטרוני ועוד אשר מאפשרים לאדם, לפחות ביחסיו עם אנשים חיים ורחוקים להפחית מכמות הגעגועים כלפיו.

הגעגועים למוסיקה יש בהם חיבור לתקופות מסוימות אשר המוסיקה מזכירה ואז זו נוסטלגיה אשר מזכירה לאדם תקופות בחייו אשר כנראה היה רוצה להחיות אותן שוב על מנת להרגיש שוב את אותה תחושה שיצרה למעשה את הגעגוע למשל לתקופת התיכון אשר לאנשים מסוימים היתה התקופה המאושרת ביותר של חייהם כי מבחינתם לאחר מכן החלו החיים הפחות נעימים.

געגועים בשירה ובספרות וכמו כן בקולנוע מתקשרים בדרך כלל לסיפור אהבה אשר יכולים לבוא לידי ביטוי בכמה צורות והינם סוג של תחושה חזקה וריגשית המקרבת בדרך כלל את האדם אשר קורא ספר, מקשיב לשיר או רואה סרט שמספר

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההבלגה

ההבלגה. האדם המרכז את מלוא כוחו ואת תעצומות נפשו, על מנת לעצור את תגובותיו אשר הינן לעיתים לא מידתיות והעלולות לפגוע הן בעצמו והן בסובבים

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההודיה

כאשר עוצר האדם מפעם לפעם, נח לכמה רגעים מן המסע המענג ועוצר הנשימה מצד אחד ואף מאתגר ולעיתים אף מפרק יכול הוא להתבונן על סביבתו אשר מצוי הוא בה ולתת מתוך עצמו ומתוך נשמתו הכרת תודה על כל העזרה שבדרך.

קרא עוד »