תיקשור בנושא המעורבות

11.1.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את המעורבות

כאשר הולך האדם בדרכו אל עבר הייעוד אותו הגדיר הוא לעצמו או שהולך הוא בדרך אשר הוגדרה עבורו יודע הוא כי במידה והולך הוא בדרך הנכונה שאז יכול הוא לחוש תחושת שייכות לאותו העניין המסוים בו מרוכז הוא ואף יתירה מזאת, יכול הוא להיות מעורב בעשייה ברוכה עבור שיפור איכות חייו ותחושתו הפנימית אשר נובעת היא מעצם הווייתו של האדם קרובה במהותה למרכז ולאיזון, וכך נובע האדם מתוך תחושות הפנימית אשר מתוך אכפתיות וזיקה מרגיש הוא מעורב בתחושתו.

מה הכוונה? כאשר לאדם קיימת זיקה ויחס משמעותיים לנושא מסוים בו עוסק הוא או חושב הוא אודותיו שאז ניתן לציין בעבור אותו אדם כי הינו מעורב רגשית ובמידה ואין לו עניין מסוים באותו נושא, ניתן לציין בעבורו כי מידת מעורבותו דלה ומצומצמת.

מידת מעורבותו של אדם מסוים בנושא מסוים תלויה אם כך במידת העניין אשר מגלה הוא כלפי אותו נושא ומהווה עבורו מדד אשר משקף בעבורו את אותה המעורבות.

לדוגמא – כאשר מעורב אדם מסוים בפעילות אשר קשורה בעזרה למשפחות נזקקות שהרי במידה ושומע אותו אדם על משפחה נזקקת מסוימת שאז מאחר ומעורב הוא רגשית מאחר ומגיע הוא בדיוק ממשפחה כזו שאז מידת מעורבותו והעניין הרב אשר מגלה הוא רבים מאשר אדם מסוים אחר אשר לא גלומה בו אותה המעורבות מאחר ואינו מגיע מאותה הסביבתיות וכפועל יוצא מכך, מידת מעורבותו פחותה בהרבה.

יכולתו של האדם לגלות מעורבות בעניין מסוים נובעת באופן ישיר ממידת העניין שלו באותו הנושא ויכולות להיות לכך סיבות רבות ומגוונות, הכל תלוי סיטואציה והכל תלוי אדם והקשר הדברים.

בדרך כלל, מידת המעורבות של האדם בנושא מסוים תלויה במידת האינטרס שקיים לו באותו עניין ואותו האינטרס משליך באופן ישיר והדוק על התלהבותו וסקרנותו של האדם באותו הנושא המסוים.

לדוגמא – כאשר מקים אדם מסוים עמותה מסוימת לתמיכה בנשים מוכות, שאז למעשה הדבר הופך את אותו אדם לפעיל בנושא ובעל מעורבות רבה בתחום מאחר והתקרב הוא ללב העשייה וליבת הפעולות.

מתוקף אותה המעורבות, מכיר הוא אנשים בעלי עניין משותף לשלו ומגלה הוא אנשים בעלי מעורבות דומה לשלו וכך שמבין אותו האדם כי מידת מעורבותו בנושא גרמה לו מתוך אותו עניין לגלות אנשים כמוהו בעלי אכפתיות וזיקה ועניין משותפים ולכן אותה מעורבות פעלה בצורה חיובית הן עבורו והן עבור אמונתו הפנימית היחידות.

כפי שקיימת המעורבות, כך באופן מסוים ישנה גם הגדרה למעורבות-יתר או עודף מעורבות אשר ניתן לפרשה אף כחטטניות כרונית.

אותה התנהגות והתנהלות מעידה על אופיו של האדם כי הינו אובססיבי במידת מה ונובע הדבר מתוך כמה גורמים אפשריים ובהם סקרנות עודפת והתלהבות עודפת וכנראה גם מידה מסוימת של שעמום אשר מניע את האדם לפעילות ביתר אשר גורמת לו להזניח דברים חיוניים אחרים ולהיות מעורב יתר על המידה בנושא מסוים אחר אשר תופס את מרבית זמנו ואשר משקיע הוא את מרבית מורדו באותו נושא מסוים באמצעות מעורבות רבה.

כאשר קיימת מעורבות-יתר או מעורבות עודפת משמעות והקשר הדברים הוא כי קיים חוסר איזון אצל אותו האדם ובהקשר לאותו נושא.

מצידו השני של אותו תדר, קיימת חוסר מעורבות או סטטיות אשר באה לידי ביטוי בגרירת רגליים ובאפתיות אשר מעידה על אותו אדם כי לוקה הוא באדישות כרונית ונובע הדבר מחוסר מעורבות למעשה.

על מנת לגרום לאותו אדם לגלות יתר מעורבות קיימות מספר שיטות וטכניקות אשר יכולות לעורר בו עניין מסוים ולגרום לו “לזוז על עצמו” ולחתור אל המטרה מתוך יצירת זיקה ועניין אשר בסופו של דבר יגרמו לאותו אדם לצאת מאדישותו ולגלות מעורבות.

במידה ומוצא הוא מכנה משותף מסוים עם אותו נושא יכול הוא להזדהות ולייצר אמפתיה כלפי אותו נושא.

כאשר אדם מעורב, מגיע הדבר מתוך עודף באנרגיות חיוביות וכאשר האדם איננו מעורב שאז מגיע הדבר מתוך חוסר איזון באנרגיות חיוביות מבחינתו.

כמות האנרגיות החיוביות המצויה ברשותו של אדם מעורב גדולה באופן משמעותי מכמות האנרגיות החיוביות המצויה ברשותו של אדם בלתי מעורב ואדיש ובלתי רתום.

משמעות אותה אקסיומה הינה כי מידת המעורבות של אדם מסוים בעניין מסוים מודדת באופן ישיר את כמות האנרגיות החיוביות אשר מופקת ממנו באותו רגע נתון מסוים.

במידה ומדד המעורבות שלו והתדר הנמדד באותה עת כאשר מעורבותו פוחתת והתלהבותו מצטננת שאז כמות האנרגיה החיובית אשר מופקת ממנו באותו רגע נתון הולכת ופוחתת.

משמעות הדבר הינה כי אנשים מעורבים הינם בעלי אנרגיות חיוביות במידה מספקת ואילו אנשים בלתי מעורבים הינם בעלי אנרגיות חיוביות במידה בלתי מספקת ואפילו ניתן לומר אנרגיות שליליות, מורידות ומופחתות.

יכולתו של אדם מסוים לגרום לאנשים מסוימים לגלות מעורבות ביחס לנושא מסוים הינה למעשה יכולתו של אותו אדם לרתום ולגייס את אותם אנשים לאיחוד ביחס למטרה משותפת אשר מייצרת בהם את אותו ניצוץ ותשוקה לגרום לדברים להתרחש באופן מסוים בעבור אותו עניין מסוים.

כאשר קבוצת אנשים מסוימת מתגייסת עבור עניין משותף מתוך רצון, תשוקה ואכפתיות שאז משמעות הדבר הינה כי קיים מכנה משותף חזק ומשמעותי אשר עובר כחוט השני בין אותם אנשים ומייצר אצלם תחושת שיתוף ומעורבות רבה אשר גורמת להם להתרמות ולעשייה ברוכה עבור אותו נושא ולמען אותה המטרה אשר הופכת עבורם לערך ולהשגת אותו הערך להגשמה.

אותו חזון מחבר ומגשר על פני הקשיים והופך את הדרך לקלה ונעימה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא האחווה

המחויבות הקיימת במערכת יחסים חברית איננה רשומה בחוזה מסוים. אלא מתקיימת מתוקף מחויבות אשר מתבצעת ונקראת “אחווה”.
מושג זה מאגד בתוכו את התחושה הנעימה והחמימה של דאגה הדדית אשר מושתתת על אותו החיבור הנשמתי העמוק המחייב את שני הצדדים באכפתיות, הכלה ואף דאגה הדדית המאגדת את שניהם לכלל חברות, רעות וחיבור רגשי.

קרא עוד »
תיקשור בנושא החטאים

תיקשור בנושא החטאים

המחשבה המנקרת במוחו של האדם החוטא אינה טהורה מאחר וניכר בו, באדם החוטא כי מחשבתו טמאה. חטא הינו הפרה קיצונית של ערכים מוסריים וחוקים על

קרא עוד »

תיקשור בנושא הבהירות

ההתמודדות אשר אותו אדם מתמודד היא למעשה תולדה של מודעות אשר משוקפת עבורו במידה ואין הוא הודף אותה מעליו בפחד או בחשש וכך שניתנת בידי אותו אדם ההזדמנות לשפר את עצמו.

קרא עוד »