תיקשור בנושא הבהירות

25.6.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הבהירות

יכולתו של האדם לראות דברים בצורה מסוימת מעניקה בעבורו את יכולת ההבחנה.

כאשר מצוי האדם במצב של ערנות מודעת, הווה אומר מצב של יקיצה ומודעות סביבתית, משמעות הדבר הינה כי עיניו פקוחות לרווחה, תרתי משמע, יכול לראות הוא את המתרחש סביבו, מודע הוא לאלמנטים השונים המשפיעים עליו ועל דרכו וכך יכול אותו אדם לקבל מעצמו שיקוף מסוים לגבי מצבו, דרכו ומשמעויותיה השונות וגם הבנה ברוחה אודות המשך הדרך, במידה ויכול הוא להפיק מסקנות אודות הדרך בעתידית בראיה בהירה ממבט על.

בצד אותן תכונות חיוביות אשר מעניקה אותה בהירות ויכולת הבחנה והתבוננות, יכול אותו אדם במידה ובוחר הוא בכך, להתעלם מתובנות מסוימות אשר מתקבלות בעקבות אותה יכולת התבוננות אשר קיימת לו.

בחירתו המודעת של האדם באם להפנים את תוצאות ההתבוננות שלו או מן העבר השני לא לספוג את מסקנות אותה התבוננות הן מייצרות עבורו את הבחירה המודעת האם להשתמש ביכולתו לראות דברים בצורה בהירה או שמא להדחיק ולהכחיש ולדחות את אותן הארות שמשוקפות עבורו מן היקום.

ממש כפי שניתנת בידי אותו אדם האפשרות לאטום את אוזניו ולסנן רעשים מסוימים אשר גורמים לו לתדר בלתי נעים מבחינתו ולכן גם מעדיף הוא להדוף את אותו התדר, ממש כך ובאותו האופן יעדיף לעיתים אותו אדם גם להכחיש עבור עצמו את מה שרואה הוא לנגד עיניו בבהירות רבה.

באותה מידה בדיוק יכול אותו אדם, בבחירה מודעת, להתכחש לדברים נוספים אשר חש הוא בהם, ולא בגלל שאין ביכולתו להפנים אלא בזכות העובדה שזו בחירתו המודעת.

מנגנוני ההגנה הטבעיים של האדם מוטמעים בו משחר ילדותו וכחלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה אשר צרובה אצלו כבדרך הטבע.

אותם מנגנוני הגנה הישרדותיים קיימים אצל האדם, כל אדם, בין אם מודע הוא אליהם ובין אם לא, ואולם כך או כך, נועדו אלה על מנת לא להכביד על נפשו של אותו אדם במידה וזו איננה מתורגלת מספיק ביכולות ספיגה והפנמה או במילים אחרות, ההתמודדות של אותו אדם מוגבלת ולכן במינונים גדולים מדי של אלמנטים קשים להכלה, עלולים מערכי גופו לא לעמוד בעומס ופשוט לקרוס ולהתרסק.

משמעות הדבר הינה כי מינונים היא המילה אשר משקפת את מנגנון ההגנה אשר כאמור נועד על מנת לעטוף ולהקיף את אותו אדם בשכבת הגנה עוטפת ושומרת עליו מפני כל דבר אשר אין ביכולתו להכיל למעשה.

קיימים אנשים מסוימים אשר רמת המודעות שלהם נמצאת ברמת תדר גבוהה במיוחד ולכן אותם שיקופים אשר מגיעים אליו ללא הרף וללא הפסקה למעשה מגבירים ממש כמו בטבע את יכולת ההפנמה שלו.

במידה ואותו אדם אשר רמת המודעות שלו מצווה בתדר גבוה, שאז יכול הוא ממבט על לראות דברים ואלמנטים שונים אשר אנשים אחרים לא יוכלו לראות או יותר נכון, יעדיפו להתעלם או יעדיפו לפרשן עבור עצמם באופן שונה את משמעות הדברים אשר רואים הם.

במידה והדברים משוקפים עבור אותו אדם בצורה שמבחינתו אינם משתמעים לשתי פנים, שאז, מן הסתם, ניתנת בידיו הבחירה המודעת והבהירה כיצד להתמודד באופן חיובי ומושכל עם תוצאות התבוננותו וכך שאותו אדם מרים את הכפפה ומתמודד עם הדברים אשר מתדפקים על דלתו.

למעשה, מערכת ההפעלה של אותו אדם, אשר קיימים בה אלמנטים רבים ומגוונים, כוללת גם את אותם רצפטורים נפשיים אשר זוכרים כחלק מן הפונקציונליות של מערכת ההפעלה, את חוויותיו, הצלחותיו וכישלונותיו וכך שמהווים הם חלק בלתי נפרד ממנגנוני נפשו.

כאשר נצרבו בנפשו של האדם חוויות אשר משמעותן האנרגטית עבורו מסתכמת בחוויה מנמיכה ושלילית, שהרי כאן נכנסים לפעולה מנגנוני ההגנה העצמית שלו ואז נאטמים מספר רצפטורים או קולטנים מנטליים וכך נחסם הוא בערוצים מסוימים אשר במידה ולא היו חסומים, היו קולטים פנימה אלמנטים אשר עלולים לפגוע בו, לפחות לתחושתו שלו, וכך מוסקת למעשה אותה התנהגות והתנהלות אשר מעידה עליו כי מתבצעת פעילות שלילית בנפשו המדחיקה.

מן העבר השני, כאשר אותו אדם מצוי בתדר צלול ובהרף כאשר לא מתקיימות בו חששות, חרדות, פחדים ודחייה, שאז יכול אותו אדם להתייחס אל המידע המשוקף אליו באופן בהיר ומדויק כאל שיקוף אשר מגיע מן היקום ועל מנת להיטיב עימו ולשפר אותו.

למה הכוונה? ההתמודדות אשר אותו אדם מתמודד היא למעשה תולדה של מודעות אשר משוקפת עבורו במידה ואין הוא הודף אותה מעליו בפחד או בחשש וכך שניתנת בידי אותו אדם ההזדמנות לשפר את עצמו.

מה הכוונה? במידה ומגיעה פארה אל אותו אדם בדמות תובנה מסוימת ואשר הדחף המיידי של האדם הוא לסלק אותה מיד מאחר ומורכבת היא ודורשת ממנו לצאת מאזור הנוחות שלו ואולם מחליט הוא להתמודד איתה שאז אותה התמודדות כפויה מהווה את תחילתו של תהליך ההשתפרות עבורו.

כאשר האדם המודע בוחר להתמודד עם קושי קיצוני או אתגר משמעותי, משמעות הדבר כי האדם בוחר את הדרך הקשה ואולם הנכונה.

כאשר האדם בוחר להתמודד, משמעות הדבר היא כי מתקיימת עבורו ההזדמנות לקחת את גורלו בידיו ובאופן עצמאי לבחור בחיים ובהצלחה ולא לברוח בפחד מעצמו.

כל הניסיונות אשר נשלחים אל אותו אדם, נועדו רק על מנת לשפר אותו בעיני עצמו וכל הצלחה ושבירת תקרת זכוכית מעניקה עבור אדם את הפרס מן היקום כי למעשה יכולתו של האדם להתמודד עם השדים האיומים ביותר בנפשו היא ההצלחה וההשתפרות.

כאשר בוחר האדם בעצמו, משמעות הדבר היא כי חפץ חיים הוא ומכאן שגם במידה וכשל הוא בניסיונותיו, עדיין הוכיח לעצמו כי הוא מתמודד ולא בורח.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההסכמים

ההסכמים. סיכום הדברים כפי שסוכמו על ידי כמה צדדים ומהווים הדברים סגורים וחתומים ומקובלים על דעתם של כל הנוגעים בדבר ומהווה הסכם זה תחילתו של

קרא עוד »
השמחה

השמחה

בעת שאדם במצב של שמחה, אושר וצחוק גדול הוא נמצא באנרגיות טובות ואז הכל עובד בשבילו. אנשים מצחיקים הם אנשים שנעים להיות במחיצתם, נעים לתקשר איתם, לכן גם אנשים מצחיקים ממש יכולים לעבוד בזה מאחר ורוב האנשים נהנים להיות במצב של צחוק ושמחה.

קרא עוד »