תיקשור בנושא החיקויים

13.1.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את החיקויים

בבואתו של האדם אשר נשקפת אליו מבעד למסך העבה של העמדות פנים שמנסה הוא בכל כוחו ובכל מאודו להציג עבור הנקרים על דרכו מאחר וזקוק הוא לתחושת הביטחון ותחושת הכוח אשר מעניקה בידוי את יכולת השליטה והאיזון הן על חייו שלו והן על חייהם של נוספים.

יכולתו של האדם לייצר תקשורת נשימתית עם אדם אחר מהווה למעשה חיבור נשמתי שלו עצמו עם האדם האחר וכך שמנהל אותו אדם דו שיח עם האדם האחר באמצעות תדר מסוים אשר קיימת לו היכולת להדליקו ולכבותו בעת ובעונה אחת וכך שבבואתו של אותו האדם אשר נקרה על דרכו משתקפת אליון וכך שיכול הוא למפות את אופן המחשבה של זולתו.

טכניקה זו מתבססת למעשה על תכונה שנקראת חקיינות והינה תכונה מרתקת ממש כמו בטבע ממש באופי קריאת היקום.

כאשר אדם מסוים מבצע חיקוי של אדם אחר או מחקה צורת התנהגות או מחקה צורת חשיבה שאז משמעות הדבר הינה כי נשמתו של האדם המחקה מתחברות באופן מסוים, כזה ואחר, אל מהות ההוויה של האלמנט המחוקה.

כאשר אדם מסוים מחקה אדם אחר, שהרי צריך הוא להתמקד במספר קטן של אלמנטים דומיננטיים אשר מייחדים את אותו האדם ואף במספר מניירות מסוימות אשר מייחדות אותו כגון תנועות גוף מסוימות אשר יכולות להוות כמו סימן היכר מסוים וכמו צורת דיבור מסוימת אשר מייחדת את אותו אדם וכך שמי שמכיר את אותם אנשים, במידה והחיקוי אכן מוצלח, שאז יכולים הם לזהות ולהזדהות הן עם המחקה והן עם המחוקה…

יכולתו של האדם לחקות אדם אחר כאמור מתבצעת דרך החיבור אותו מתחבר האדם באמצעות חושיו ואף כישרונותיו המרובים.

ואולם צורת דיבור מסוימת קלה משמעותית לחיקוי מאשר חיקוי של צורת התנהגות ואף יותר מכך חיקוי של צורת מחשבה.

חיקוי של צורת התנהגות מתחילה למעשה בטבע ומתרחשת כאשר החיקוי תורם במשהו ליצר ההישרדותי של החיה המחקה.

לדוגמא צורה של חיה מסוימת כגון נחש שהינו אחד האלמנטים המפחידים ביותר בטבע ואף ניחן הנחש באלמנטים קוסמים ומיסטיים אשר ניחן הוא בסגולות של כישוף והפנוט, גניבת דעת וערמומיות מובנית וכך יוצא שכאשר משווים אדם מסוים לנחש שאז מיוחסות לו למעשה תכונות אופי וצורת התנהגות של נחש, כלומר אדם שהוא נחש ניחן בתכונות של יכולות הפנוט וכישוף, ביכולות מניפולטיביות יכולת גבוהה של גניבת דעת ועורמה, פיקחות ואף תחכום, בעוד שהתולעת הצנועה והפשוטה שדומה מאוד לנחש, אין בה אלא את העליבות והחולשה וכך שמסתתר היא בעפר השדה.

ההשוואה בין נחש אימתני לתולעת עלובה מובאת לצורת המחשה אודות דמיון ויזואלי אשר ניחן לצד החלש יותר שהוא התולעת את הדמיון לחיה חזקה מפחידה ומרתיעה כמו הנחש מהווה עבור אלה שלא יודעים ממש להבחין בין שתי החיות הללו בלבול מסוים וכך שבהשוואה לאנשים יכול אדם שהוא לצורך ההשוואה התולעת לאמץ את דמות הנחש מאחר וחזותית הם כבר דומים ולנסות לאמץ גם את צורת ההתנהגות של הנחש ולמען תועלתו האישית.

דוגמא זו משמשת לצורך ההמחשה של חיקוי צורת התנהגות כמודל אשר צרוב בטבע ואף נהוג ומושרש אצל החיה המפותחת מכל לפחות בתאוריה שהוא האדם.

ואכן האדם מחקה כל העת, בין אם במודע ובין אם שלא, צורות התנהגות, צורות דיבור צורות מחשבה ואף דרך חיים משל אחרים.

אימוץ צורת חשיבה מסוימת היא למעשה נסיון לאימוץ שיטת חשיבה שמשקפת במובן מסוים גם צורת התנהגות מאחר והחשיבה מייצרת מחשבה אחת ועוד אחת ואותן מחשבות בודדות מצטרפות ומתחברות לכלל מחשבות שמייצרות מעשים ואותם מעשים רבים מצטרפים לכלל עשייה ברוכה אשר משפיעה באופן ניכר ומשמעותי על האיזון המנטלי של האדם.

משמעות הדבר הינה כי חיקוי צורת מחשבה מסוימת אשר מיטיבה עם האדם המסוים מהווה למעשה חיקוי מתוך אינטרס מובהק לכך שיכול אותו האדם באמצעות אותו חיקוי ואותה חקיינות להשתפר ולשפר את עצמו וזוהי למעשה הנוסחה המתאימה עבורו.

מיפוי מודל לחיקוי ויצירת אלטר אגו מנטלי אשר יהווה את הגרסה המושלמת שלך וכך הפער בין הגרסה המקורית והגרסה המחוקה, ישקפו את אותו הפער ואותו מרחק.

לעתים מתבצע חיקוי מתוך הערצה והערכה ורצון שאותו החיקוי יגרום לך להוות כמו מושא החיקוי ומן העבר השני יש את החיקוי השלילי שמתבצע בעיקר בטבע, מה שמכונה “שיטת העדר” והיא משקפת את מבנה האישיות המעורער של קבוצה גדולה של אנשים אשר מחקים את מנהג העדר ומהווה הוא עבורם מודל לחיקוי, בדרך כלל חיקוי שלילי לפי שיטת העדר וכך שחיקוי של אדם אחד מתוך העדר משמש חיקוי לשכפול גורף של כל יתר הקבוצה או החברים המשותפים באותה קבוצה ובאותו העדר.

כאשר חיקוי צורת חשיבה הופך לאלמנט שלילי שאז מוגדרת זו כ”שטיפת מוח” מאחר ולאנשים אשר קיימת להם יכולת גניבת דעת שכזו ואשר מנצלים לרעה את אותן התכונות שאז למעשה עומדת לאדם זכות הטענה אודות ניסיון לשטיפת מוח באמצעות חיקוי צורת חשיבה לצורך ריצוי של האחר ולצורך מטרותיו האישיות.

יכולתו של אדם מסוים לשקף ולהשתקף אל עצמו דרך בבואתם של אחרים מהווה את הקשר שלו עם עצמו באמצעות חיקוי של האלמנטים המפרידים בינו לבין המודל אשר היה שואף אליו במידה והדברים היו תלויים בו, ואולם במידה וכנה הוא עם עצמו ויכול הוא להביט לעצמו בעיניים, שאז ישוקף אותו פער ויוכל הוא לחקות אלמנטים מסוימים אשר היה רוצה הוא לשנות ולשפר באמצעות אותה טכניקה ואותו האופן, יוכל אותו אדם להבין מדוע רוצה הוא לשנות אלמנטים מסוימים בעצמו ואילו היה משאיר מאחר ושבע רצון הוא מהם. לדוגמא – היה מגביר את יכולת העקשנות וההתמדה ובאותה מידה הוא מרוצה ממידת האופטימיות שלו, במידה והיה רוצה יותר אופטימיות, היה בא הדבר על חשבון אלמנט אחר וכך הלאה החישוב מתבצע.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההבנה

תיקשור בנושא ההבנה

את הפער התפיסתי בין הבנה לחוסר הבנה ניתן לפתור בכמה וכמה אופנים. בדרך כלל חוסר הבנה היא פרק הזמן מרגע שחולף לו בראשו של אדם

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההיתחשבות

ההתחשבות. רגישות ברמה מסוימת ובעיקר כאשר מדובר ברמה גבוהה שלה נותנת לאדם את היכולת להכיל את חולשותיהם של האנשים העומדים מולם ובדרך כלל להבין מה

קרא עוד »