תיקשור בנושא המחשבה החיובית

30.7.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את המחשבה החיובית

כאשר פוסע האדם בדרכו אל עבר ייעודו, שהרי אין ברשותו יכולת להבין מראש לאן ללכת ואנא לפנות ואולם במידה וקיימת אצלו ובעבורו היכולת לראות ממבט על את אותה הדרך ואת אותו היעוד, שהרי במידה וכך הם הדברים, שהרי מסוגל הוא לנקוט בדיסציפלינה ובדרך חשובה אשר תשרת אותו אות דרכו באופן כזה שדרכו תהיה נעימה, יעילה ואף מהנה גם אם למראית עין לא תמיד זה כך.

מדוע, אם כך, אין לכל אדם את אותן תכונות ואת אותן יכולות והאם זכות זו שמורה אך ורק לבודדים ומיוחדים ויחידי סגולה?

ובכן, התשובה לכך באופן גורף ומובהק היא לא.

זוהי בחירה של כל אדם בזכות עצמו באם הוא בעל רצון למצוא את הטוב או שמא את ההפך, שהוא מציאת הרע והשלילי.

הכל בידיו, הרשות נתונה עבורו.

מקובל לחשוב כי עצם בריאתו, קיימות לו לאדם תכונות שונות ומשונות וצרובות בו ובמערכת הפעלתו, כל מיני מאפיינים וסממנים אשר מעניקות בעבורו את תכונותיו השונות, בין אם אלו תכונות חיוביות ובין אם אלו תכונות שליליות, שהרי אלו התכונות אשר עומדות לרשותו, ממש כמו כלי עבודה, עבורו ועבור דרכו וזו רק בחירתו שלו באלו כלים להשתמש בכל מצב ובכל סיטואציה אשר נקלע הוא אליה.

ואולם מה בכל זאת גורם לאדם הממוצע לבחור באור ולא בחושך ובאופטימיות ולא בפסימיות?

התשובה היא קלה מצד אחד להבנה ואולם מורכבת להשמה בפן הפרקטי שלה. מה הכוונה?

מצבור חוויותיו של האדם יוצרות אצלו תשתית מובנית של תחושות, רגשות מודחקים ואף חרדות, חששות ופחדים אשר מהוות עבורו את ניסיון החיים השלילי, המנמיך והטורדני.

משמעות הדבר כי למצבור חוויותיו של האדם, בעיקר החוויות אשר השפיעו על חייו, מספרים באופן מובהק את הגורמים והסיבות למחשבות אשר חולפות בראשו.

לדוגמא – אדם מסוים אשר היה מעורב בתאונת דרכים בצומת מסוימת ונוצרה אצלו מחשבה שלילית כתוצאה מחוויה שלילית, שהרי הגיוני שאותה חוויה תלווה אותו גם בהמשך דרכו וכך שהוא פותח חרדה מפני הנושא המסוים כתוצאה מאותה חוויה שלילית.

במידה וקיימת אצל אותו אדם היכולת להביט ממבט על, שאז יכול הוא לקבל עבור עצמו את היכולת המובנית לקבל את העובדה כי כל מה שקרה לו בעבר, קורה לו כיום ואף יקרה לו בעתיד, נקבע בעבורו זה מכבר ואל לו להטריד את עצמו בחרדות ובפחדים.

האם קיימות ברשותו של האדם היכולת לסלק מחשבות שליליות ולהתמקד במחשבות חיוביות?

התשובה לכך היא בהחלט כן, אלא שנדרשת לכך מיומנות מסוימת אשר נכנה אותה – יכולת ההקשבה ללב.

כוונת הדברים הינה כי יכולתו של האדם לאחל עבור עצמו בלב שלם ובנפש חפצה את כל הטוב בעבורו נובעת ממקום מאוד מסוים בנפשו של האדם וכאשר יודע הוא להפריד עבור עצמו באופן כנה את מצבור חוויותיו החיוביות ואת מצבור חוויותיו השליליות ולערוך עבור עצמו מאזן מדויק, שאז ניתנת בידו האפשרות לזהות את האזורים השליליים וכך למעשה לא להסס בדבר זיהויו של הטוב כטוב ושל הרע כרע.

כאשר יכול האדם בלב שלם להגדיר עבור עצמו את רצונותיו, שאיפותיו ומשאלותיו, שאז כל מה שלא ברשימה הזו, מיתר עבור ועבור מנגנוני ייצור האנרגיות החיוביות בעבורו.

כאשר מרכז ואף ממקד האדם את מחשבותיו, נקרא הדבר בשם “מדיטציה” ואולם זהו שם קוד וכותרת רחבה עד מאוד למנגנון חיפוש השקט הפנימי של כל אדם ואדם בזכות עצמו והמדיטציה היא עבור הנדרשים להגדרות, ממעבר ממצב של עוררות והתמקדות חיצונית ולכל המתרחש מבחוץ לגוף ולנפש, שהרי המדיטציה הינה מעבר למצב של התבוננות והקשבה והסתכלות פנימה ולצורך כל נדרשת עבור הללו המתקשים להתרכז ולהתמקד ; שקט סביבתי אשר לא יפר את התדרים החדים של הסביבתיות.

כאשר מגיע האדם למצב של ריכוז, מיקוד ואחיזה בשקט הפנימי, שאז צפות ועולות באופן מיידי גם מחשבות וגם שיקופים אשר נותנים בידו את היכולת להבין ואז להבחין בין טוב לרע מאחר ולכל מחשבה ולכל שיקוף יש גם מטען אנרגטי ברור, הן חיובי והן שלילי.

יכולת הפרדת גוונים היא כלי עבודתו של הצייר, המעצב והאמן המודרני, יכולת הפרדת טעמים הינה כלי עבודתו של אמן המטבח, יהיה שמו אשר יהיה, יכולת הפרדת הצלילים היא כלי עבודתו של המוסיקאי ויכולת הפרדת תדרי האור הינה כלי עבודתו של יצרן נורות ותאורה מתוחכמת אשר מדמה את יכולותיה של השמש אשר למעשה מפקירה ויטמין D שבדרך הטבע.

ממש כך ובאותו אופן, יכולת הפרדת התדרים התחושתיים היא כלי עבודתו של אותו אדם אשר ניחן בחוש שישי מפותח ויכולת זו, אשר ניחנת כמובן לפיתוח ולשדרוג ניכר, מאפשרת לו לפתח את הנוסחה המאפשרת להשתמש באותם תדרים ממש כמו במנגנון הפעלה אשר תגרום לאדם את יכולת הפנמת ההבדל בין טוב לרע עבורו ועבור מאזן האנרגיות אשר אחראי למצב רוחו המנטלי וכפועל יוצא גם למצב בריאותו הנפשי והחשוב מכולם.

יכולת זו, אשר קיימת באופן אינטואיטיבי וכבדרך הטבע, אצל מעטים ונדירים בלבד, מאפשרת לאותם אלו מסוימים, לקבל שיקוף מסוים אודות התדריך אשר מפעילים את מנגנוני האדם הסטנדרטי.

בין אם מדובר ביכולת העברת אנרגיות טובות לאדם אחר ובין אם מדובר ביכולת העברת אנרגיות רעות לאדם אחר ואולם כך או כך, זוהי תכונה מולדת של היכולת “לגעת” ולשקף עבור אנשים את בבואתם באשר תהיה.

הקושי מתחיל בתגובתו של האדם אשר בבואתו ופנימיותו נחשפים בניגוד לרצונו ואז באופן מיידי ואינסטינקטיבי, נאטם ונסגר אותו אדם ואף מפתח עוינות וחשדנות והודף בכוח ניסיונות חדירה נוספים.

במידה והייתה לאדם היכולת לקבל את אותו שיקוף ואותה תמונה בבואתם של השתקפותו באופן פרטי ולעיניו בלבד, שאז יכול היה לקבל ערך אמיתי וכנה עבור עצמו.

הדבקות באמונה הינה הדבקות במטרה ונותנת לאדם המאמין את היכולת לבחור עבור עצמו אם רוצה הוא להתבונן פנימה או שמעדיף הוא לחיות את חייו כפשרה וכניסיון לרצות אחרים ואולם כידוע מהווה אלטרנטיבה זו את ההפך הגמור מן הציווי וההנחיה של “ואהבת לרעך כמוך..” ומכאן שבחירתו של האדם בעצמו איננה הנחיה חדשה.

יכולתו של האדם לערוך מדי כמה וכמה תקופות את האדפטציה (ההתאמה) לצורך המשתנה ולתבניות האנושיות הדורשות אף הן שדרוג עקב השינויים הגלובליים בין היתר, מאפשרות לאדם לקבל עבור עצמו כלי רב עוצמה אשר יכול לסייע לו, הישרדותית, להתגבר על מחלות אשר נגרמות כתוצאה מהסטרס ומן המודעות המתגברת אשר משתקפת דרך המסכים אשר שולטים כיום בעולם הדועך.

ההתמסרות לטוב ולשלוחותיו ולשליחיו הוא האלמנט היחידי אשר מאפשר לאדם לשרוד.

יכולתו של האדם המודרני, לשנות דפוסי חשיבה מגבילים ומיושנים אשר אינם שייכים עוד להווה ולעכשיו ומעכבות את התפתחותו המנטלית של האדם, הוא המפתח להיווצרות ההמשכיות של המין האנושי.

יכולת ההתמקדות בטוב, היכולת לייצר עבור עצמו מחשבות חיוביות, היא המפתח עבור האדם, כל אדם, לקבוע עבור עצמו את גבולות הגזרה העצמיים אשר יאפשרו לו לקבל חיים נוחים יותר, רגועים יותר ושלמים יותר במקום לבזבז רגעים יקרים מפז על הססנות, טרדנות ותסכול על כל אלו.

הזמן כידוע הוא המצאה של האדם וכך ששעון החול, מתקרב לאחור ולא מפסיק ולו לא לרגע, לכן מיקוד המחשבות החיוביות נדרש במיוחד.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

כל סוף הוא התחלה חדשה

תיקשור בנושא ההתחלות

ההתחלות. תחושה מרעננת של הדברים אשר קורים ומתרחשים ואשר נותנים מסגרת לדברים החדשים. כמו בכל דבר כך גם ההתחלה יש לה כוונה מסוימת ואינה מגיעה

קרא עוד »

תיקשור בנושא השקרים

השקרים. אמירה של דברים לא נכונים על ידי אדם מסוים או סילוף הדברים באופן כזה שלא תהיה כנות אמיתית באופן מכוון משמעותה שקר. עצם נושא

קרא עוד »

תיקשור בנושא הנבואה

חיפוש תשובות לשאלות המנקרות במוחו של האדם הינה משמעותית עבורו והרצון לקבל מורה נבוכים כסיוע על מנת להימנע מטעויות הינו בעל חשיבות מכרעת אצל כל אדם ואדם.

קרא עוד »