תיקשור בנושא היציבות

תיקשור בנושא יציבות

משמעותה המידית של היציבות הינה למעשה משמעות האיזון.

כמו על כפות המאזניים אשר למעשה מסמלות באופן מיידי את המחשת האיזון, כך גם היציבות אשר ממחישה באופן המיטבי את יכולתו של האדם להיות יציב ומאוזן, בלתי פגיע, בלתי נזיק, עומד עם שתי רגליו על הקרקע, משרה ביטחון ואיתנות ולמעשה עם מעט מאוד סיכויים ליפול ולהתרסק על הקרקע, באותה המידה, פרט לאדם, קיימים גם גופים וארגונים בעיקר במגזר העסקי אשר הינם גופים יציבים ואיתנים ואשר חוסנם הפיננסי ועוצמתם הגלובלית כמו גם המוניטין רב השנים שלהם משרים על לקוחותיהם ועל כל מי שקשור אליהם יציבות, אמינות, עוצמה, איזון כלכלי ולעיתים גם ראיית הנולד ודינמיות משביאת רצון. כך או כך בין אם מדובר ביציבותו של האדם או אם מדובר על יציבותה של חברה עסקית, בשני המקרים קיימת חשיבות רבה ליציבות אשר מסמלת כאמור איזון, חוסר חשש מקריסה ואיתנות מספקת.

קיימים מספר סוגים של יציבות ומגיעה היא למעשה מן המקום אשר מביע כוח, איתנות, עוצמה וכאמור איזון.

היציבות באשר היא, משרה ביטחון ואמינות ומשדרת רוגע וביטחון אשר חשוב כל כך לכל מי שזקוק לה.

היציבות הנפשית של האדם, הינה למעשה מדד אשר אמור לתת לו תמונה אודות מצבו האישי וכיצד הוא מצטייר בעיני הסביבה ומול האנשים אשר מנהל הוא את חייו.

כאשר אומרים על אדם מסוים שהוא מאוד יציב נפשית הכוונה היא בדרך כלל כי הינו שקול, רגוע, יציב בדעתו, מתנהל כהלכה וכנראה שגם מצליח בחייו מאחר והינו יציב נפשית אך דברים אלו לא משקפים באיזה שהוא אופן מדד אשר נותן מספר מדוייק כמו בבדיקת דם או בבדיקת סוכר ואז הנתונים מעידים על תקן מסוים אשר משותף לכל בני האדם ואין למעשה יכולת לשקף באופן מספרי, אינדוקטיבי, איזה שהוא מדד ברור ומשותף לכל בני האדם כגון טמפרטורה או מידת חמיצות מסוימת ואשר כאמור נמדדת באופן חד וברור.

כאמור יציבות נפשית לא ניתנת למדידה באופן כלשהו ולכן כמו עוד אלמנטים רבים בחיי האדם ובהווייתו, כך גם אין מדד יציבות נפשית וכל אחד יכול לקחת את הנושא להגדרתו האישית ולתחושות המציפות אותו כאשר הוא נתקל באקראי באמירה זו בין אם באופן יזום על ידו או ע”י אמירה יזומה על ידו.

נהוג לחשוב כי אדם שאינו יציב נפשית מתנהג באופן מוזר, לא מחובר לחייו, מדבר באופן בלתי ברור וכמובן בלתי הגיוני, אינו שמח ועיניו כבויות, הוא נראה חסר אנרגיות ודעתו מוסחת, מוטרד ומאוכזב ובמקרים נוספים גם מייצר אנרגיות רעות ושליליות על סביבתו ועל מסלול חייו בין אם במודע ובין אם באופן בלתי מודע, עדיין אדם שסובל מחוסר יציבות נפשית במידה ולא קיימת בו מידה מסוימת של כנות עצמית, יכולת לקבל ביקורת ויכולת קבלת החלטות טובה שאז למעשה מצבו מוגדר קשה, בדרך כלל אנשים בעלי תכונה של חוסר יציבות נפשית מצליחים לשרוד רק עם חברים טובים המכילים אותם ואת נפשם.

נושא היציבות הנפשית מתקשר באופן מיידי עם מידת כנותו העצמית של האדם ועל יכולתו לבחון את עצמו באופן אובייקטיבי ובאופן מאוזן ורציונלי.

בהנחה והתשובה לכל המפורטים למעלה, הינה חיובית שאז ללא ספק היציבות הנפשית מתקיימת במלואה.

האדם אשר הינו יציב נפשית יהיה אחראי על חייו ועל נפשו ולעיתים כאשר אותה יציבות מופרת מסיבות כאלה ואחרות עלולים או עשויים לצוץ, תלוי בסיטואציה, מצבים אשר עשויים או עלולים לרמוז על תופעות של חוסר איזון מסוים שאז אותה יציבות נפשית כמובן מופרת.

מאורעות אשר קורים בחייו של אדם מסוים יכולים בהחלט לשנות את מדד היציבות הנפשית של עבור האדם ואז כנראה שלכל מאורע שכזה, בין אם עצוב ובין אם שמח שהרי ניתן להעלות או להוריד את מדד היציבות הנפשית, לדוגמא אם המדד התקין הוא מאה שאז מוות של מישהו קרוב כמו אב או אם מוריד עשר נקודות ואשר מדד היציבות הנפשית הוא תשעים וכך הלאה והלאה.

יציבות נוספת ומעניינת לא פחות ואולי אף יותר הינה היציבות הרגשית.

כמו בעוד הרבה דוגמאות בעבר כך גם כאן חוסר של יציבות רגשית מתבטאת למעשה כאשר קיים באופן קיצוני חוסר או עודף של רגש או רגשיות ואז היציבות מופרת באופן כזה שהוא לא מאוזן ואז מן הסתם גם היציבות מופרת.

לדוגמא – שמחה קיצונית ופתאומית מובילה לפרץ של רגשות קיצוני ואז כאמור גם היציבות הרגשית מופרת, באותה מידה כאשר אדם מסוים נמצא כועס וזועם באופן קיצוני ומיידי שאז זהו גם פרץ של רגשות והדבר מוביל באופן מיידי לחוסר איזון רגשי וכאמור לחוסר יציבות רגשית.

כמובן שגם התאהבות גורמת לעליות חדות במפלס הרגש וכאמור גם כאן האיזון הרגשי מופר מן הנורמה הסטנדרטית ואז נוצרת לה באופן ברור וחד סיטואציה של חוסר איזון רגשי וכמובן חוסר יציבות רגשית.

היציבות הינה האיזון והאיזון הרגשי מדיד באופן פשוט לחישוב.

נושא נוסף ומעניין מאוד אף הוא נושא היציבות בחיים.

כל אדם אשר מחשיב את עצמו לאדם רציני ואחראי ירצה בוודאי לדעת עד כמה הוא יציב בחייו, אמונתו ביכולותיו יכולה למעשה להיות מגובה גם בתחושות של הצלחה או כישלון מאחר וכל אדם מחפש בסופו של דבר את המקום הבטוח, המקום המאוזן, המקום היציב והשליו ואשר בו ירגיש במקום המסמל עבורו את היציבות בחיים.

פרמטרים מסוימים אשר יכולים להרכיב את מדד היציבות בחיים יכללו בין היתר את ניסיון חייו הן המקצועי והן הפרטי, כמות המקומות בהם עבד וכמות הנשים שהיו לו בחייו, כמות הנכסים אשר קנה ומכר בחייו, מידת הפעמים אשר הוא סועד במסעדה או יושב בבר או נוסע לחו”ל או מבלה בבתי מלון או רוכש עבור עצמו דברים מסוימים, כל אלו למעשה יש בהם אפשרויות של בניית מרכיבים מסוימים במדד היציבות בחיים של כל אדם ואדם.

היציבות הבאה בתור הינה היציבות החברתית.

אדם אשר הינו יציב חברתית הינו בדרך כלל אדם אשר דבק בחוקים ובנורמות הסטנדרטיות ולא מגיע בדרך כלל למצבים בחייו הכוללים סטייה מן החוקים ומן הנורמות ואשר כל סוג של סטייה מנורמה או מחוקים יש בה כדי לתת משקל מסוים אשר אמור לתת סטייה בין סוגי החוקים והנורמות ואז אם לדוגמא אדם אשר עבר על המהירות המותרת ולא שילם את הקנס שאז הוא סוטה מן הסטנדרטים המקובלים ואש ניתן להוריד לו מספר נקודות מן המדד. כיום בכמות הרשתות החברתיות קיימות כמויות בלתי נגמרות של נתונים לגבי אנשים מסוימים ואף להרגלים שלהם מבחינה חברתית וסוציאלית ויכולה לשקף עבור כל אדם את האלמנטים המסוימים אשר מרכיבים פרמטרים מסוימים אשר משנים עבורו את מדד היציבות החברתית על מנת שיוכל לדעת עבור עצמו כיצד זה משתקף אובייקטיבית ואז ירצה אולי גם לשתף בזאת אנשים אחרים במידה ויחפוץ בכך.

יציבות פיננסית של חברה מסוימת היא למעשה מצרף של נתונים מספריים אודות הביצועים שלה ואודות כל תנועה כספית אשר ביצעה החברה ואשר נרשמה בספרים כחוק מקובל וסטנדרטי.

הנתונים הללו משקפים באופן חד וברור ומאפשר לעשות השוואה בין המספרים באופן כזה שמהווה הדבר תקן בינלאומי של איכויות חברה ומשוקף באופן מאוד מפורט ומנומק כך שיכול להוות הדבר כלי עבודה לאנשים משוק ההון, אנליסטים, סוחרי בורסה ועוד.

כאמור יציבות פיננסית של חברה באה לידי ביטוי במספרים באופן גלוי במידה והינה חברה בורסאית ובאופן סמוי אם היא לא. בכל מקרה המספרים קיימים ונגישים לאנשים מסוימים וכמובן שלא ברשות כולם ואולם חברה כמו דן אנד ברד סטרייט הביאה מודל של גילוי נתונים לרשות הציבור במקום של רצון להיות חלק מיכולת להראות במופגן כי חברה מסוימת עומדת בתקנים מסוימים של איכות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הטעויות

הטעויות

הטעויות. ההבדל המילולי בין טעות לשגיאה הוא שכאשר כל הנתונים ידועים לנו מראש ואנחנו בוחרים בדרך מסוימת משמעות המעשה היא שגיאה, אולם כאשר הנתונים לא

קרא עוד »