תיקשור בנושא הנהנתנות

2.2.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הנהנתנות

במהלך חייו של האדם, במהלך דרכו המורכבת לעיתים, דומה כי רגעי השיא של אותו אדם, אותם ינצור לנצח בליבו כאותן תחושות מסוימות אשר זכורות אצלו לטובה, אותם רגעים מסוימים, אשר בהם שם אותו אדם את תחושותיו המסוימות מסמנות עבורו את הנינוחות ואת ההנאה הגלומה במעשים הנחשבים כמהנים אותו במיוחד.

הבחירה בין מכונות מהודרות יותר ומכונות מהודרות פחות וכמובן הבחירה באוכל ובמזון משובח ומובחר וטעים בין מזון בסיסי ואף פחות מזה, מעודים על מידת אנינות הטעם של האדם ויותר מכך על מידת הנהנות שלו וכך יכולתו של אותו אדם להתמקד ולהתרכז עבור עצמו במובחר ובמושבח מכולם מגדירות אותו כאדם נהנתן.

למעשה, כל חייו של האדם הנהנתן מוקדשים או לפחות רובם מוקדשים לחיפוש בלתי פוסק אחר רגעים של סיפוק ושל הנאה מאחר ונהנתנות הינה בעיני המתבונן ואינה מוגדרת במדדים ספציפיים אשר מודדים את עוצמת התדר עבורו.

כאשר אדם מסוים מרוכז כל כולו הנאותיו כנראה שנובע הדבר מתוך חוסר מסוים בעברו של אותו אדם וניכר בו שאותו החוסר ואותו מחסור שואב את תשוקותיו ואת רצונותיו מחוויות אשר שאף בעברו להגשים ולחוות וכעת כאשר הבשילו בעבורו ההזדמנויות, לא מחמיץ אותו האדם את ההזדמנות וממצה הוא את הרגע.

האם נהנתנות לשמה דורשת מאותו אדם מסוים להיות בעל תכונת אופורטוניסטיות? בהחלט.

האדם אשר יודע לזהות הזדמנויות ולנצלן עד תום כאשר מדובר “בסיבה למסיבה” מעיד עליו הדבר כי מנצל הזדמנויות הוא עבור עצמו ועבור מהלך דרכו.

נהנתנות כערך עליון עבור אותם אנשים המודעים לכך מהווה אורח חיים לא פשוט לתחזוק ואולם הללו אשר חיים אורח חיים פזרני ומאפשר ואשר אינם מגדירים עצמם כנהנתנים במודע יכולים פשוט להעיד על עצמם כי אוהבי חיים הם ותו לא מאחר ואותם אנשים אשר אינם מודעים לסיטואציות המסוימות בחייהם יגדירו את אותה תכונה כתכונה חיובית ולא שלילית.

בעבור הצופים מן הצד יכולה להיחשב תכונה זו כשלילית ומתריסה וגובלת בשלילה.

לא על אדם המפרגן לעצמו חיים רגועים, מהנים ומרגשים עושה זאת מאחר והוא נהנתן ואולם “אהבת לרעך כמוך” טומן בחובו ובקרבו את אותה נהנתנות ואת אותו פירגון עצמי והכל נחשב לחיובי כל עוד אותו האדם לא דוחס אף אחד ולא רומס אחרים על מזבח הנהנתנות, תכונה אשר ממש כמו תבלין, במידה ויוצאת מפרופורציות, משתלטת לחלוטין על הכל.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא האיזון הפנימי

כאשר קיימים עבור האדם מדדים אשר מאותתים ומשקפים לאותו אדם את האבחנה עבורו כי איננו נמצא בנקודות האיזון הפנימי שלו, יוכל אותו אדם באמצעות אותם שיקופים עצמיים לדעת את הפעולות שעליו לעשות על מנת לאזן חזרה.

קרא עוד »

תיקשור בנושא השכנוע

כושר השכנוע של האדם מונע כאמור באמצעות האמונה הפנימית שלו אשר מונחת כתשתית אשר מחזיקה עליה את כל יתר התכונות והאלמנטים אשר נדרשים לאדם בעל כושר שכנוע מרשים.

קרא עוד »