תיקשור בנושא האכפתיות

4.10.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את האכפתיות .

משמעותה של הדרך אשר עושה האדם רצופה באירועים ובמאורעות אשר משפיעים עליו ועל הסובבים אותו.

אותה דרך אשר מובילה אותו אל מחוז חפצו, אל מטרתו ואל ייעודו המסומן עבורו, בין אם מודע הוא לכך או שלא ואולם כך או כך מבין אותו אדם את משמעותה של הדרך כאשר קיימים בעבורו סימנים וסממנים אשר נותנים בעבורו את היכולת להביט מעבר למובן מאליו ועל ידי כך להבין באופן עמוק ומשמעותי יותר את אותם הללו אשר משפיעים על חייו, אותם הללו אשר מהווים בעבורו את הנפשות הקרובות ביותר ואת אותם אלה אשר ביחד, מבלי לדעת אפילו מגבשים את סיפור חייו ואת משמעותו עבורם.

כאשר לאדם מסוים ישנם דברים ואלמנטים אשר הינם משמעותיים וחשובים עבורו, משמעות הדבר היא כי הוא אכפתי ביחס אליהם.

כאשר לאדם אכפת מאדם אחר באופן מיוחד שאז משמעות הדבר הינה כי בין אם במודע וגם אם לא, לאותו אדם יש משמעות מיוחדת, מכיוון שכך, לאדם שאכפת מהאדם האחר, ישנה חיבה וישנו חיבור אל נפשו של האדם האחר מסיבות שונות ומשונות וכך כשמגלה אותו אדם אמפטיה והתעניינות בתחושותיו של האחר, נעשה הדבר לאו דווקא מאינטרס מסוים אלא ממקום של כנות פנימית אשר מהווה עילה לאותו קשר מסוים אשר יכול להיווצר לעיתים מתוך תחושת חיבור בלתי ברורה ובלתי מובנת אבל בהחלט מובהקת.

האכפתיות שמגלה אדם מסוים אל אנשים אחרים משמשת אותו על מנת להבדיל עבורו את אותם אחרים ורבים אשר פחות איכפת לו מהם ואת אותם הללו אשר לא אכפת לו מהם כלל ולא מהווה הדבר סימן לאדישות אלא לכך שממוקד הוא בתחושותיו ורגשותיו.

יכולתו של האדם למקד את תחושותיו ורגשותיו באלמנטים מסוימים ובאנשים מסוימים מבלי להתפזר מהווה עבורו את תמצית חייו ואת מרבית הזמן אשר מקדיש הוא לאחרים. משמעות הדבר הינה כי כאשר לאדם אכפת מעצמו שהרי מגשים הוא את “ואהבת לרעך כמוך” ממקום של אכפתיות כלפי עצמו וכך ששם הוא את עצמו בעדיפות על פני אנשים אחרים ומבקש הוא לרצות את עצמו לפני כולם, שהרי אהבתו לעצמו מהווה את קודש הקודשים מבחינתו וכך שגם האכפתיות שלו מוקדשת בעיקר לעצמו ועבורו וכך שבאותם עודפים אשר נותרו אצלו לאחר כמויות של אהבה ודאגה חיובית ואכפתיות כלפי עצמו יכול הוא להעניק גם לאחרים ביד רחבה ואולם נעשה הדבר מתוך נתינת שפע ולא מנתינה כפויה או נתינה ממה שאין ברשותו.

האיזון אשר משפיע על האדם, על התנהגותו ועל התייחסותו הוא זה אשר מהווה אלמנט משמעותי ביותר מבחינתו.

מה הכוונה?

כאשר לאדם אכפת פחות מעצמו ויותר מאחרים, שהרי משמעות הדבר הינה כי אינו מאוזן ואותו חוסר איזון מנטאלי משפיע עליו באופן כזה שכל מי שבא איתו במגע כלשהו מושפע אף הוא מחוסר האיזון שלו, במיוחד אם להרבה אנשים אכפת ממנו.

משמעות הדבר הינה כי לאדם ישנה חובה מוסרית לדאוג לעצמו, לאהוב את עצמו ואת תכונותיו, גם אם אינם שלמות ומושלמות וגם אם יש לו הרבה מקום להשתפר, עדין חייב הוא להיות במצב מאוזן על מנת לא לפגוע באחרים מבלי משים.

זוהי ההגשמה עבורו וזוהי האכפתיות שמחויב הוא ליחצן עבורו ועבור קדושת האדם.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור על הבכי

הבכי

יחסו של האדם לכל צורה שהיא של הבעת רגש היתה, הינה ותהיה תמיד בעיתית ושונה מאחד לאחד. הרגש הינו תחושה נפשית שיכולה לבוא לידי ביטוי

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההודיה

כאשר עוצר האדם מפעם לפעם, נח לכמה רגעים מן המסע המענג ועוצר הנשימה מצד אחד ואף מאתגר ולעיתים אף מפרק יכול הוא להתבונן על סביבתו אשר מצוי הוא בה ולתת מתוך עצמו ומתוך נשמתו הכרת תודה על כל העזרה שבדרך.

קרא עוד »