תיקשור בנושא נקודת המפנה

19.8.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את נקודת המפנה.

משמעותה של הדרך אשר עושה האדם במהלך דרכו אל עבר ייעודו הנבחר בין אם מודע הוא אליה ובין אם רק משער הוא את משמעותה היא כי קיימים באותה דרך נקודות מסוימות אשר בולטות הן במיוחד עקב תפקידן המיוחד והן הנקודות אשר ניתן לכנותן בשם נקודת מפנה.

נקודת מפנה היא נקודה וירטואלית ואולם רבת משמעות ועוצמה מיוחדת מאחר ונקודה זו מאגדת בטוחה עוצמות אנרגטיות רבות.

משמעות נקודה זו היא כי כל כיוון אשר מגיע מנקודה זו והלאה אפשרי ומייחד אותה היכולת הרב גונית אשר משמעותה כי הכל אפשרי.

ההתמודדות עם ורסטיליות ומגוון האופציות בדרך כלל יכולה לבלבל דעתו של אדם אשר רואה בנקודת מפנה תעלומה וחשש מפני הבאות ואולם במידה וקיימת הבנה ובהירות בקשר לדרך, שהרי זו נקודה מבורכת.

ממש כמו בפרשת דרכים או בצומת דרכים אשר משמעותה במהלך הדרך הוא האפשרות לקחת כיוונים שונים ולא רק כיוון אחד ברור ומובהק מהווה קונפליקט משמעותי עבור הללו אשר הדרך אינה בהירה וצלולה להם דיה ואולם במידה ונקודה זו מהווה עבור האדם אשר הולך בדרך ברכה ולא איום, שאז יכול הוא להבין את משמעות “הכל אפשרי” וכמובן שגם את הביטוי “אין סוף לאפשרויות”.

כוונת הדברים הינה כי חיבור פנימי אל המצפן הפנימי שהוא האינטואיציה ותחושת הבטן שהיא ברוב המקרים ואצל רוב האנשים עמומה ולא מוחשית דיה, שהרי דווקא אצל הללו אשר בדרך כלל מודעים לאותו קול פנימי מובהק וברור אשר נותן את אותותיו וסממניו ביחס לעתיד לבוא, שהרי באותן נקודות מסוימות התחושה הינה בהירה ומובהקת ועל אותו אדם מחובר לקבל באהבה ובברכה את אותן נקודות מבורכות.

כאשר מגיע האדם במהלך דרכו אל עבר ייעודו אין נקודות אשר נגדירן כנקודות מפנה, שהרי יכול הוא לעצור בצד הדרך, לעצום את עיניו, להתבונן עמוק אל תוך נשמתו ואז לקבל את התחושה אשר הינה ברורה ואף מובהקת, האם הקול הפנימי שלו מאותת איתות של סכנה מתקרבת או שמה הקול הפנימי מאותת ומסמן כי זוהי הדרך הנכונה ללכת בה.

כאשר אדם מסוים מצוי בנקודת מפנה אשר מבוססת היא על צומת דרכים ואשר נאלץ הוא לקבל החלטה אשר באופן וודאי תשנה את חייו לנצח שאז כל החלטה שתתקבל מבחינתו הינה קביעת גורל ומשנת חיים.

זו בדיוק התחושה של יציאה מאזור הנוחות ואף של שינוי העומד בפתח ולמעשה בכתיבה זו נשקף את התחושות המתלוות לאותו הזמן שבו צריך האדם לקבל את ההחלטה אשר בעתיד יבין כי הייתה משנת חיים.

כאשר מביט האדם לאחור, על הדרך אשר גמע כבר ועל נקודות הציון המסוימות שבהן קיבל החלטות על סמך מספר אופציות אשר היו מונחות לפניו, מבין הוא כי כל החלטה אשר קיבל, גם החלטות אשר דחו את קבלת ההחלטה, נתנה עבורו סימנים ברורים אודות משמעות ההחלטה.

כוונת הדברים הינה כי חוכמת הבדיעבד נכונה אך ורק במידה ואינו שלם אותו אדם עם תוצאות אותה החלטה ובמידה ומבין הוא כי החלטותיו אמורות להישען על תחושת הבטן שלו וכי אינו יכול ללכת בניגוד לצו מצפונו ולאינטואיציה שלו ובמידה ועושה כך ומושפע הוא מקלות רמים הנשמעים סביבו, הוא יהיה היחידי אשר יאלץ לשלם את המחיר במידה ויתברר כי עשה טעות בקבלת אותה החלטה אשר בכל מקרה שינתה את חייו ואת משמעות דרכו.

כאשר מצוי האדם בפני נקודת מפנה עבורו שאז תחושתו הפנימית הינה של התעלות הנפש.

כוונת הדברים מבחינה רוחנית הינה כי הנפש מאותת לו איתותים כי מצוי הוא בפני נקודת הרת גורל ובעלת חשיבות עליונה עבורו ועליו להקשיב לקול הפנימי ולאינטואיציה אשר צרובות הן בנפשו ומבינות ואף מודעות למשמעות המשך הדרך אל ייעודו.

כאשר מתקיימת התעלות הנפש אצל אותו אדם יכול הוא לקבל ביתר קלות את ההחלטות אשר מובילות אותו אל נקודת המפנה שהיא למעשה הנקודה בדרך אשר כשמה כן היא “נקודת מפנה” מלשון “פניה” ימינה או פניה שמאלה ואולם פירושה שהוא לא ממשיך ישר אל המשך הדרך אלא בוחר לבצע פניה אשר מביאה אותו אל מקום שונה מאשר המשך ההליכה בדרך קדימה, ללא פניות.

ואולם אין הדבר כך! כאשר פונה האדם ימינה או שמאלה, יכול הדבר להיות מאחר והדרך משתנה והנוף משתנה ואולם ממבט על יוכל האדם להבין כי זה שהדרך משתנה, אין פירושו כי יגיע אל מקום אחר וכי דווקא נקודת המפנה או הפניה ימינה או שמאלה יביאו אותו אל אותו הייעד, רק מהר יותר, נעים יותר ויעיל יותר ולכן נקודת המפנה היא למעשה משמעות השינוי והחיבור של אותו אדם אל עצמו ואל תחושותיו ויכולה להרגיע אותו ולא להתייחס לנקודת המפנה כאל אלמנט בעיתי ולא בטוח.

כאשר האדם מחובר אל נפשו ואל ייעודו שאז נקודות המפנה הללו נותנות בידו סימן משמח כי מצוי הוא בדרך הנכונה ואין עליו לחשוש כי החמיץ הוא פניה או פספס את הדרך אל השגת הייעד.

כאשר מצויה בפני האדם נקודת מפנה, שאז משמעות הדבר הינה כי יכול הוא לבחור באיזה דרך ללכת ולהחליט מה נראה לו יותר ומה מתאים לו באותה התקופה ואולם אין משמעות הדבר כי גורלו ישתנה וייעודו יתהפך עליו מאחר ונקודת המפנה הינה לחלוטין “הרשות נתונה” ואולם במשמעות הרחבה של “מה שצריך לקרות –  קורה”.

כאשר קיימות לאדם עכרוריות או תקיעויות בדרך אשר הולך הוא בה, שהרי במידה ומשנה הוא את מסלול הליכתו, שאז בוחר הוא לשנות את הנוף, את המסלול ואת התחושה ואולם במידה ומחובר הוא אל עצמו, מבין ואף מפנים הוא כי המטרה נשארה זהה ואף מתחדדת ומתבהרת עוד יותר.

נקודות הציון הללו, אשר לכאורה משנות את מסלול חייו של האדם, מביאות איתן ברכה והתחדשות, לאותו אדם כאשר הולך הוא בדרך.

באשר לך יורם יקר, איש האור והתקווה, כפי שמבין אתה, עומד אתה בפני נקודת מפנה משמעותית.

יכול אתה לקבל באהבה ובחיבוק את אותה נקודה מאחר וציפתה לה והמתנת לה ואולם כעת כאשר מצוי אתה בפני צומת דרכים או פרשת דרכים וקבלת ההחלטות נעשית יותר ויותר מורכבת, יכול אתה להתרווח בסיפוק רב מאחר וכל החלטה שתקבל, תוביל אותך בדיוק לאותו מקום ועליך רק להחליט אודות הדרך הנוחה והרצויה שלך ביותר.

התשובה לשאלה היא פשוטה ומובהקת, עליך להאזין לאינטואיציה שלך מאחר וברורה ואף צלולה היא.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההתנהגות האנושית

בימים האפלים והחשוכים של ימי הביניים, מי שלא התנצר נחשב לבעל התנהגות מופרעת ולא מקובלת והיה גוף אשר אכף בכוח את הנצרות באמצעות האינקביזיציה אשר תפקידה ושליחותה הייתה לחנך מחדש את ההמונים לנצרות ולחוקיה ובאמצעות זאת לעיצוב ההתנהגות מחדש.
גם המפלגה הנציונאל סוציליסטית בגרמניה הגדירה מחדש את ההתנהגות האנושית המקובלת ודאגה ליישם ככל האפשר את נורמות ההתנהגות הללו על סביבתה.
מי שלא אימץ כללי התנהגות הולמים, אזי זכה לתגובות אשר שכנעו אותו להתאזן עם הסביבה.

קרא עוד »
תקשור בנושא אבני הדרך

תיקשור בנושא אבני הדרך

אבני דרך במשמעותן הגשמית מהוות סימנים אשר מסמלים עבור האדם, סימנים מוסכמים בדרך המסוימת כאשר בדרך כלל כל כמה קילומטרים, מונחת לה אבן דרך אשר תפקידה לסמן כי עברה עוד כברת דרך אשר מקרבת היא או מרחיקה את האדם מההגעה לייעד.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הנוחות

אזור הנוחות של האדם מחווה למעשה ביטוח אשר משקף עבורו את החשש מלעשות מעשים אשר עלולים להיכשל מבחינתו ומשקפת עבורו את הנטייה הטבעית שלו להיצמד למקום נוח בטוח ומוגן

קרא עוד »