תיקשור בנושא אבני הדרך

תקשור בנושא אבני הדרך

10.4.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את אבני הדרך.

משמעותה של הדרך אשר עובר האדם מבטאת עבורו מספר אלמנטים עיקריים ואשר בין אם עושה הוא את דרכו בתנאים אופטימליים ומיטביים וגם אם עושה הוא את דרכו בתנאי דרך קשים ואף מסוכנים ואולם כך או כך, קיימים עבור אותו אדם אותם סממנים, סימנים ואיתותים אשר מעידים הם בעבורו האם נמצא הוא בדרך הנכונה או שמא עליו לחפש דרך אחרת על מנת להגיע לייעודו.

כאשר עושה האדם את דרכו בדרך אשר לא נסע בה קודם לכן, שהרי אינו מכיר את עיקוליה ואת הפניות הבלתי צפויות אשר טומנת היא בחובה ולכן, בדרך כלל יהיה אותו האדם זהיר ושקול, על מנת לא לטעות מאחר ובדרך כלל בדרכים חדשות קיימות לו לאדם נטיות טבעיות להתבלבל.

אבני הדרך תפקיד משמעותי בן בדרכו הספציפית של האדם והן במשמעות המיסטיות ואף הסמלית בעבורו.

אבני דרך במשמעותן הגשמית מהוות סימנים אשר מסמלים עבור האדם, כל אדם, סימנים מוסכמים בדרך המסוימת כאשר בדרך כלל כל כמה קילומטרים או מיילים, מונחת לה אבן דרך אשר תפקידה לסמן כי עברה עוד כברת דרך אשר מקבת היא או מרחיקה את האדם מההגעה לייעד.

לדוגמא- בצרפת, אבני הדרך בכבישים היו מסודרות באופן כזה שפריז הבירה הינה המטרה ואילו במרחק קצוב ומוגדר מונחות להן אבני הדרך, אשר מסמנות את המרחק מן המטרה שהיא עיר הבירה, כלומר תפקיד אבני הדרך במקרה זה הוא כפול, גם לסמן עבור האדם כי הוא נמצא בדרך המלך בואכה עיר הבירה וגם לסמן עבורו ולתת בידו את המידע אודות המרחק המסוים מן המטרה, לדוגמא כל חמישה קילומטרים מונחת אבן דרך וכך יודע האדם המסוים כי הינו מצוי כמרחק מוגדר מן היעד ויכול לכלכל הוא את מהלכיו.

תפקיד זה של אבני הדרך מסמל גם עבור האדם את משמעויות הנסתרות והסמליות. כאשר הוא עושה את דרכו המטאפורית בדרך החיים, כאשר פוסע הוא אל עבר ייעודו ואף פוסע במסעולי חייו ועושה הוא דרך מאתגרת מסקרנת ואף מורכבת במסלול חייו אשר נקבע עבורו או אשר קובע הוא עבור עצמו ואולם כך או כך, אמונתו של האדם ביכולותיו, כישרונותיו הברוכים אשר משרתים אותו בין אם מידיעתו ובין אם שלא בידיעתו ואולם כך או כך, כאשר מקבל אותו האדם סימן מוסכן בעבורו כי הולך הוא בדרך הנכונה, המדויקת, המוסכמת והמקובלת אל עבר ייעודו המובהק, שאז חש אותו אדם ביטחון רב והולך הוא בנינוחות אל עבר המטרה, ללא היסוסים, ללא עיכובים וללא שהיות מסתכלות.

הבעיה מתחילה כאשר אותו אדם לא מוצא את אבני הדרך בדרך ומתחילות הספקות.

אותה ספקנות בדבר תהיות המלוות את האדם במהלך דרכו מנקרת ומרסמת בו מאחר וזקוק הוא לביטחון פנימי כאשר ייתן בידו את יכולת ההבנה האם משרת הוא את זמנו לרוב וצריך לשוב על עקביו ולמצוא דרך נכונה או שמא פספס הוא אבן דרך מסוימת ואשר במידה והיה מרוכז ורואה אותה שאז אותם לבטים והיסוסים היו נמנעים ממנו.

הפתרונות למקרים בסוגים כאלה הינם רבים וגוונים ואולם כאשר האדם מרגיש כי תוהה הוא בדרך, נתפס הוא לחוסר ריכוז שעלול לגרום לו לרצף של טעויות אשר עלולות להצטבר לכלל חוסר ביטחון מוחלט שעלול לפגום בסיסויו להגיע  אל ייעודו בכלל ולא רק להתעכב ולאחר.

אבני דרך אשר מסודרות באופן נכון וברור עבור האדם העושה דרכו תורמות הן לביטחונו העצמי והן מעניקות לו עזרה מובהקת בדרך.

לאבני דרך קיימת משמעות נוספת וזהו כינוי מוסכם ומקובל לשלבים מוסכמים בהסכמים בין אנשים, חברות ותאגידים אשר באים לסמל שלבים מוגדרים מראש לדרך מסוימת לתהליך מסוים, סימנים מוסכמים וברורים אשר באים לסמן עבור שני צדדים בהסכם מסוים אודות תהליכים ושלבים, גידורם, התגדרותם וסימנם למען הסר ספק ממשמעותן המובהקת.

לדוגמא- בפרויקט בניה מסוים אשר כולל בתוכו חוזה בין הקבלן ובין מזמין העבודה, שאז נקבע תאריך פתיחה לפרויקט, נקבעים מועדים מוסכמים לביצוע שלבים מסוימים כגון חפירת יסודות, שהיא אבן דרך ראשונה, הנחת תשתיות ביוב וחשמל בתור אבן דרך שניה, השלמת קומה ראשונה, בתור אבן דרך שלישית וכך חלילה עד לסיום הפרויקט ומסירותו באופן שישביע את רצון שני הצדדים בהתאם להגדרות אשר נקבעו כולל תשלום פר אבן דרך.

כאשר אבני הדרך בתהליך מסוים מונחות באופן הולם ומדויק שאז יעילותן רבה ואולם כאשר לא הושקעה מחשב בדבר השלבים בדרך שאז אותן אבני דרך אשר אמורות לסמן סימנים ולתת סימנים אודות ההתקדמות אל עבר המטרה, שאז רב הנזק על התועלת ונוצרים קשיים ואף עיכובים מהותיים. למה הכוונה?

אבני דרך בפרויקט מסוים נקבעות על פי שלבים שונים אשר אמורים לשרת את תנאי הדרך ולא את האינטרס של אחד מן הצדדים בעוד שצד שני נפגע מהנחת האבן לא באופן הולם.

לדוגמא- נקבעות אני דרך לתשלום ללא קשר להתקדמות העבודה אלא אבן דרך תלוית תאריך ותו לאו ובלי קשר להתקדמות בעבודה, שאז נוצר חוסר איזון וחוסר קשר בין תשלום שקיבל הקבלן מהמזמין ואז רק צד אחד בהסכם מקבל תמורה ואילו הצד שני לא. במשמעותה המיסטית אותה אבן דרך פגמה ולא הועילה.

גם במהלך חייו של האדם, בעיקר כאשר מדובר בנקודות ציון בולטות עבורו ועבור דרכו, גם מדובר באירועים ומאורעות בעלי חשיבות רבה עבורו, נזקק אותו אדם לאותן נקודות ציון על מנת שיהוו אלו תזכורות בעלות משמעות רבה עבורו, למשל תאריכים מסוימים ובעלי משמעות רבה ואשר מהוות אבני דרך בדרכו הארוכה, היא מסלול חייו, כך יוצא שלכל אדם ישנן אבני דרך קבועות ומקובלות עבור כל אדם, למשל תאריך הולדת, תחילת לימודיו, בגרותו, התגייסותו לצבא, תחילת עבודתו, מפגשים חשובים עם אנשי מפתח עבורו כגון מערכות יחסים זוגיות, חברויות ועסקיות אשר משקפות עבורו את מהלך חייו ואת הדרך שעבר תוך כדי התקדמותו על עבר ייעודו, בין אם מוגדר, מובהק וברור ובין אם הולך הוא בדרך לא מסומנת, לא מוגדרת ואף בלתי מפוענחת.

עבור רוב בני האדם, נקודות ציון מסוימות בדרכם מהוות מפגשים מסוימים עם אנשים מסוימים אשר אותו המפגש המסוים, שינה עבורם את הדרך ויצרה שינוי אשר לא היה מתרחש אילו היה נתקל באותו אדם אשר העניק לו השראה, כוח ואמונה בדרך מצד אחד או מנגד, מפגש מסוים עם אדם מסוים הותיר את האדם המסוים פגוע, כאוב ומוחלש כתוצאה מאותו מפגש.

כך או כך, המפגש המסוים אשר מהווה אבן דרך משמעותית נכנס לקטגוריה של מפגש משנה חיים עבור אותו האדם ומשובץ הוא לתוך מפרט ארוך ומורכב של נקודות ציון משמעותיות בדרך שעובר אותו אדם במהלך חייו ויכול הוא לקבוע עבור עצמו, בראיה ממבט על ובאבחנה אשר תהיה מפוכחת בדיעבד ולקבוע את אותו מפגש כאבן דרך משמעותית, הן לטובה והן לרעה עבור דרכו, דרך חייו המורכבת והחשובה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים