תיקשור בנושא החסימות

4.8.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את החסימות

כאשר מגיע האדם במהלך דרכו אל נקודות אשר איננו יודע כיצד לחצות אותן ולהמשיך אל עבר יעודו ויעדו, שהרי מדובר מבחינתו בחסימה.

נאלץ אותו אדם להפעיל בעת הזו את שיקוף דעתו ואת הבחנתו המסוימת על מנת לקבל את התשובות לשאלות המנקרות במוחו אודות אותה דרך, אודות אותו היעד ואות אותה החסימה.

מאחר ומדובר בחסימה מנטלית אשר למעשה אינה קיימת כמחסום פיזי, מסובך הרבה יותר עבור אותו האדם לאבחן אותה ולפתור אותה.

משמעות החסימה המנטלית קיימת עבור האדם על מנת לסמן לו אודות הסממנים המסוימים אשר מעניקים בידו את יכולת ההפרדה בין צלילות המחשבה ובין עכירותה המסוימת.

כאשר נוצרת חסימה מהווה הדבר כסימן לבעיה מנטלית ביכולת יצר מנגנון הסרה.

כאשר מבין אותו אדם כי מצוי הוא בחסימה, יש עליו לתת את הדעת אודות מקורה.

כאשר אותה חסימה מהווה מכשול עבורו יש עליו לאבחן עבור עצמו את הסיבה כי אין ביכולתו להמשיך אל עבר יעדו אלא למצוא דרך אשר יוכל לעקוף את אותה חסימה על מנת כי זו לא תהווה עבורו עכירה סופית.

כאשר החסימה מתרחשת, על האדם לקחת פסק זמן מדרכו ולהתבונן התבוננות עמוקה פנימה על מנת כי יוכל לאבחן ברגע ובאופן מעמיקה את הסיבה השורשית לחסימה כאשר מביט האדם אל תוך נפשו ואל מקורות החסימה יכול להבחין ואף לאבחן כי משמעות החסימה נעוצה בחוסר.

חוסר ביטחון עצמי, חוסר באמונה עצמית, חוסר בכוח רצון או חוסר במוטיבציה.

כל אלו יכולים להוות את התשתית לחסימה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הנוכחות

כאשר אדם מסוים נוכח במקום עבודתו ואף מבצע במידה מסוימת את משימותיו, מטלותיו ואף נוחל הצלחה מסוימת בתפקידו ואולם במידת מה עושה הוא את פעולותיו ללא תשוקה, ללא אמביציה וללא מוטיבציה שהרי משמעות הדבר הינה כי נשמתו נוכחת במידת מה ותו לא.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההתאקלמות

כאשר אדם מסוים מבצע שינויים בחייו, שינויים אשר מהווים שינוי משמעותי ומהותי, זוהי התכונה אשר נכנה אותה בשם התאקלמות אשר מעניקה בעבורו את ההרגלים החדשים במקום החדש ועם הסביבה החדשה.

קרא עוד »
פיתויים

הפיתוי

תיקשור בנושא פיתוי.
מספר סוגים קיימים לפיתוי ונחשב הוא משמעותי ביותר מאחר ועלול לגרום לאנשים מסוימים להתנהג באופן לא מקובל ואף בוטא באופן קיצוני מאחר וכל פיתוי למעשה גורם לאדם לעבור את הגבול הפנימי שלו ולעשות מעשים אשר אמור הוא לא לעשות בדרך כלל מאחר ואי עמידה בפיתוי כלשהו עלולה להיות דבר עבירה, בין אם עבירה פלילית אשר יש עימה עונש הקבוע בחוק ובין אם עבירה מוסרית אשר עלולה לשאת עימה אות קלון גם אם לא מהווה עבירה על החוק ובין אם עבירה על החוקים שקבע לעצמו.

קרא עוד »