תיקשור בנושא ההתאקלמות

23.9.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההתאקלמות.

בעת שעושה האדם את דרכו ושם את פעמיו אל עבר מחוז חפצו, יהיה אשר יהיה, עובר הוא בדרכים שונות ומגוונות, עושה הוא בנתיבים שונים ולומד הוא דברים חדשים ואף חווה חוויות אשר חלקן טובות ומיטיבות וחלקן רעות ומנמיכות ואולם כך או כך, מקבל הוא במהלך אותה הדרך תחושות שונות הקשורות ישירות ואף כבדרך הטבע אל שיקופים אשר מקבל הוא מהיקום אשר מאותת לו מעת לעת על כי אותו האדם הינו חלק מן הטבע ואפילו חלק חשוב ממנו מאחר והאדם למעשה נחשב ליצור המפותח ביותר מבחינה שכלית מאחר והוא למעשה היחידי מכל אלפי ברואי האל אשר פיתח את היכולת לדבר ואף סיגל לעצמו תכונות אשר סייעו בידו לשרוד בטבע ואף לקבל תובנות שונות אודות שינויי מזג האויר הן הגשמיים והן הרוחניים.

הטבע אשר בו הכללים והחוקים לא השתנו כבר אלפי שנים, פועל בצורה מאוד מתוכננת וכמעט ולא ספונטנית מאחר ואומנם אין חוקים כתובים עבור כללי התנהגות שונים אצל החיות ואצל העצים והפרחים אולם קיים קוד גנטי מובהק אשר מתאר במדויק את התנהגות הטבע ואף את התנהגות מזג האוויר ואת האקלים, את החום ואת הקור, את המשקעים השונים ואת החריגים בטבע ואף את הסיבות המדויקות לכל דבר, הכל רשום ומפורט בפרטי פרטים.

הכל רשום ומפורט וכך שלמעשה האדם הפנים ואף למד ושינן היטב, ממניעים הישרדותיים בעיקר ואולם גם מתוך הסקרנות והשאיפה לדעת וכך יכול הוא לחיות בשלווה ובשלום עם הטבע  למעט אותם מקרים אשר אינו מצליח להתאקלם בסביבתו הטבעית וכך מנסה אותו אדם לשנות דברים ולהסתגל למקומות ולשינויים לעיתים בעל כורחו.

התאקלמות במקום מסוים ועם אנשים מסוימים הינם תכונות אשר אימץ לו האדם באבולוציה הישרדותית שלו עוד בזמנים שבהם נדדו בני האנוש בעקבות קשיי מזג האויר הקשים אשר אילצו אותם לחפש ולתור אחר מקומות שבהם יהיו תנאי מחיה טובים ומאפשרים וכך שלמעשה תהליך ההתאקלמות (מלשון אקלים) היה חשוב עד מאוד עבור האדם הישרדותי ועבור תהליך החיים אשר הלך והתפתח עם השנים.

התקופה שבה פגעי מזג האויר היו קשים מאוד ואילצו את האדם לעקור ולנדוד כל העת היו חייו של האדם קשים ומאתגרים והנדודים אל מקומות עם אקלים נוח יותר היוו את מרכז חייו ואת מקור פחדיו וחרדותיו העיקריים, ממש כמו שהחרדה הכלכלית כיום והישרדות אף היא כרוכה וקשורה בביטחון הכלכלי אשר מאפשר לאדם המודרני סוג של תחושה נוחה ומאפשרת.

כאשר אדם מסוים מבצע שינויים בחייו, שינויים אשר מהווים שינוי משמעותי ומהותי, כזה שינוי היכול להעצים אותו מצד אחד ומצד שני יכול לטלטל את חייו בצורה קיצונית דורש ממנו סגולות מסוימות אשר אינן מצויות בכל אדם, זוהי התכונה אשר נכנה אותה בשם התאקלמות אשר מעניקה בעבורו את ההרגלים החדשים במקום החדש ועם הסביבה החדשה.

התאקלמות במקום מגורים חדש מאפשרת לאדם להכיר את סביבתו ולנצלה לטובתו, הן בהיבט האנושי והן בהיבט החומרי וכך יכול הוא, במידה ומצליח תהליך ההתאקלמות, לקבע את שורשיו במקום שאליו הגיע ובמקרים שלא הצליח תהליך ההתאקלמות שאז ימשיך ויחפש מקומות חדשים עבורו ועבור צאן מרעיתו שבהם יוכל לבוא לידי ביטוי באופן מספק ונוח עבורו.

במידה וקיימות באדם המסוים תכונות אשר מאפשרות לו להתאקלם, שאז חייו קלים ונוחים.

התאקלמת במקום העבודה הינה תהליך אשר מבצע כל אדם לפחות פעם אחת בחייו ואולם מן הסתם גם כמה וכמה פעמים וכולל הדבר גם סביבה חדשה, גם תפקיד חדש ואולם יותר חשוב מהכל, התאקלמות לתחושות והרגשות ואנרגיות שונות הן אלו אשר מאפשרות לאדם להתאקלם באופן חיובי ואפקטיבי מבחינתו.

כאשר מגיע האדם במהלך דרכו אל מקום עבודה חדש או מתחיל הוא בעיסוק חדש לחלוטין מבחינתו שאז למעשה נמדד הוא ביכולתו להסתגל, להתרגל ולהתאקלם באופן חיובי.

כאשר מגיע אדם חדש למקום עבודה אשר בו צריך להוכיח את כישרונו, את יכולתו ואת תכונותיו הטובות והמועילות, שאז זהו למעשה מבחן חשוב אשר עובר הוא הן בעיני עצמו והן בעיני העובדים איתו וכמובן בעיני הללו אשר מעסקים אותו משלמים את שכר טרחתו.

ממש כמו בטבע, כך ממש גם בטבע האדם, ישנם אלמנטים קבועים אשר לא משתנים כגון תכונותיו של הטבע ותכונותיו של האדם, אותן תכונות מולדות, גנטיות ומושרשות אשר קיימות אצל כל אדם, כמובן במידות שונות ואולם עדין מפעמות בו.

מן העבר השני, אותן תכונות אשר אינן משותפות בעוצמתן, הן אלו אשר משקפות ומדייקות את ההבדל והשוני בין אדם לאדם.

מה הכוונה?

לכל אדם יש פחדים ולכל אדם יש חששות, לכל אדם יש אושר ולכל אדם יש תקווה ואולם לכל אלו תלויים באלמנטים משתנים אשר משפיעים ומושפעים מן הסביבתיות ובעיקר מאופיו של אותו אדם וממבנה אישיותו המורכב ממאות תכונות ותדרים אשר מרכיבים אותו.

האדם הסתגלן, המתאקלם, שורד היטב גם כאשר התנאים הסביבתיים פחות מאפשרים ופחות נוחים.

יכולתו של האדם המסוים, לאמץ לעצמו תכונות הישרדותיות ביחס לסביבה בה הוא מצוי ולסגל עבור עצמו אלמנטים אשר מאפשרים לו להתמזג עם המקום שבו נמצא הוא מאפשרות לו להרגיש ביטחון במקום בו הוא מצוי.

זוהי תכונה קדמונית אצל כל אדם, גם אם לא תמיד מורגשת ומופגנת היא אצל כל אדם ואולם יכולתו הבסיסית של האדם להכיל שינויים ולאמץ אל עצמו את אותן סגולות, יכולות לתת בידו גם בעבר הפרה היסטורי וגם כיום את היכולת להיות אדם עם תכונות חיוביות ואילו אדם אשר לא מפנים שינויים ולא מצליח להכיל את שינויי מזג האוויר תרתי משמע, שהרי נידון הוא לחיי נדודים בלתי פוסקים וחיפוש בלתי פוסק אחר מקומות ואנשים אשר יתאימו לו במקום לנסות ולהסתגל ואף להתאקלם במקום אחד.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים