תיקשור בנושא הנוכחות

22.6.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הנוכחות

משמעות החיבור העוצמתי בין נפש וגוף, בין חומר לרוח ובין קודש לחול תלויה למעשה באמונה.

אמונתו של האדם, כל אדם, אשר מלווה אותו במהלך דרכו, חוויותיו, הישגיו וכישלונותיו מהווה את מרכז עולמו, בין אם מודע הוא אליה ובין אם לא ואולם כך או כך, אותה אמונה, במידה ואינה נוכחת אצלו, שאז אינה יכולה גם להתקיים כלל.

 משמעות הקיום היא הנוכחות, בין אם הפיזית הגשמית והחומרית ובין אם מטאפיזית, כללית ורוחנית, ואותה נוכחות אשר למעשה קובעת האם היא מתקיימת או לא.

כאשר אדם מסוים נוכח פיזית במקום מסוים שהרי אין ויכוח לגבי נוכחותו ואולם אין הדבר מעיד בהכרח על כך שהוא נוכח גם רוחנית, נפשית ומנטלית.

אותה נוכחות של אותו אדם במקום מסוים, בהיבט הפיזי ולשם השוואה גם בהיבט הנוסף שאיתו ניתן להתווכח והוא שנוי במחלוקת, יכול לשקף את השוני בין נוכחות פיזית ובין נוכחות מודעת מאותו האדם וכך שאם אדם מסוים נוכח פיזית ואולם במחשבותיו נודד הוא הרחק משם, שהרי משמעות הדבר הינה כי קיימת הפרדה וקיים מרחק מסוים בין אותו אדם ובין מהותו הרוחנית באותו הרגע של ההנכחה המסוימת.

כאשר אדם מסוים איננו מחובר אל עצמו, אל ישותו ואל נפשו באופן מספק, שאז משמעות הדבר הינה כי קיים פער מסוים אשר ניתן לשקף עבורו באופנים שונים במידת הצורך.

אדם אשר מודע לעצמו יכול במידה מסוימת להפנים את משמעות נוכחותו המנטלית ולא רק במשמעותה הפיזית של הנוכחות.

כאשר אדם מסוים נוכח במקום עבודתו ואף מבצע במידה מסוימת את משימותיו, מטלותיו ואף נוחל הצלחה מסוימת בתפקידו ואולם במידת מה עושה הוא את פעולותיו ללא תשוקה, ללא אמביציה וללא מוטיבציה שהרי משמעות הדבר הינה כי נשמתו נוכחת במידת מה ותו לא.

במידה והייתה הקבלה וסינרגיה בין נוכחותו הגשמית, הפיזית לבין נוכחותו המנטאלית, שהרי משמעות הדבר כי פיו וליבו שווים וכי נמצא הוא במלוא רצונו, במלוא תשוקתו ובמלוא האנרגיות שלו באותו מקום מסוים.

כאשר אותו אדם נמצא במקום מסוים בגופו ובקליפתו ואולם בתוך תוכו נמצא הוא דווקא במקום אחר, נעים יותר, מאפשר יותר, טוב יותר שאז קיים פער ונוצר מרחק בין אותו אדם לבין עצמו ומשמעות הדבר הינה כי האנרגיות שלו אינן בקו חיובי כלל.

לעיתים, כאשר עובר האדם מאורע מסוים או תהליך מסוים אשר גורם לו לבצע הסתכלות פנימית על מהותו ומשמעותו ודרכו ויעודו, שאז מתאפשרת עבורו התבוננות פנימית ובמידה ואותו אדם בוחר באלמנט הפנימי שאז יכול הוא להבחין בנקל בדבר היותו נוכח במקום מסוים ועם אנשים מסוימים בניגוד לשאיפתו הטבעית, הנפשית והמנטלית.

במידה ולאותו אדם קיימת אותה יכולת התבוננות פנימה וממבט-על על דרכו, על ייעודו ועל מטרתו המסומנת, שאז במידה ואכן בוחר הוא לגלות נוכחות פנימית על ישותו, שאז יכול הוא לבצע תיקונים לטובת דרכו ולטובת ייעודו.

כאשר בוחר אותו אדם להתעמת ולהתאמת עם עצמו שאז משיגה הבנתו ומשקפת עבורו כי עליו להיות נוכח גם בגופו וגם בנפשו.

כאשר האדם המסוים מצוי בנסיגה מנטלית, שהרי משמעות הדבר הינה כי מתכחש הוא לנוכחותו שלו ומתייחס אליה בהיבט החומרי בלבד. מה הכוונה?

כאשר אדם מסוים אשר נשוי לאישה מסוימת ואין הוא שבע רצון ממצבו מאחר ושואף הוא לשנות את חייו ואת רצונותיו ואף תשוקותיו כבויות ואין לו מקור איזון אנרגטי, שאז מבקש הוא לשנות את אותה תחושה ואולם מאחר וקיים חשש גדול בנפשו כי ייבלע לו, שהרי מאמץ הוא תכונה הישרדותית של צמצום נוכחותו המנטלית מאחר ואת נוכחותו הפיזית אין הוא יכול לצמצם.

משמעות הדבר הינה כי תכונותיו, מעלותיו, תשוקותיו ושמחותיו לא יהיו נוכחים במקום שבו נרשמים נוכחותו הפיזית בלבה מצד זה מנבא הידרדרות מנטלית חריפה שעתידה לחלחל לגופו ולהחלות אותו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הקנאה

מקור הקנאה הוא בתחושת חוסר ,היא מתעוררת כאשר מרגיש האדם המקנא כי משהו הולך להילקח ממנו וכאן פוגשת אותו הרכושנות על אלמנטים אשר מאמין הוא שהינם אך ורק שלו.

קרא עוד »
תיקשור בנושא ההתנגדות

תיקשור בנושא ההיתנגדות

ההתנגדות. כאשר אדם מסוים איננו משתף פעולה עם הצד השני באופן כזה שמהווה הדבר מעשה מכוון הרי זוהי התנגדות אשר הינה בסיסית וגורמת לתהליך מסוים

קרא עוד »