תיקשור בנושא הכדאיות

22.8.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הכדאיות.

כאשר הולך האדם בדרכו המעניינת ואולם המורכבת אל ייעודו אשר נבחר עבורו, נתקל הוא לעיתים בסוגיות מסוימות אשר נאלץ הוא לשקול שיקולים ולהתלבט ולהסס אודות נושאים שונים המהווים את בסיסה של המשמעות הקיומית מבחינתו וכאשר מבדיל אותו אדם בין טוב לרע ובין שחור ולבן, שאז בוחן הוא בעיניים פקוחות לרווחה את הכדאיות של כל נושא ונושא על מנת שיוכל לקבל עבור עצמו את ההחלטות הנכונות, המתאימות והרצויות ביותר על מנת שיהיה שלם ככל האפשר איתן.

ואולם, כאשר אין הוא מודע לכל קשת השיקולים אשר עליו לשקול ולוקח הוא בחשבון אך ורק את הנוחות שלו מבלי להתחשב בשיקולים נוספים שאז סביר להניח כי לא לקח בחשבון את כל שיקולי הכדאיות מבחינתו ולכן כנראה שלא ימצא את דרך הביניים מבחינתו.

ואולם, במידה ובוחן אותו אדם את הנושא אשר בוחן הוא בקפידה ראויה ולוקח הוא בחשבון את כל השיקולים והאלמנטים הקשורים קשר ישיר והדוק לאותו נושא, שאז סביר להניח כי במידה ומודע הוא אליהם באופן מספק שאז יצליח למפות עבור עצמו ואף יצליח להבין את הכדאיות שלו במקרים הללו.

למעשה על מנת לקבל החלטה מושכלת ושקולה אודות הכדאיות של כל נושא ונושא, על אותו אדם לבחון את הדברים בצורה מושכלת ואף רחבה ככל האפשר כאשר עליו לקחת בחשבון באופן כנה ככל האפשר גם את השיקולים אשר עומדים לימינו וגם לשמאלו, כלומר לקחת את כל האפשרויות הבאות בחשבון מבחינתו באותו רגע נתון ולבחון כל תרחיש אפשרי על מנת לא להיות מופתע ואף מאוכזב במידה ויקרה משהו שהוא לא לקח בחשבון בתור אופציה.

כאשר אותו אדם הבא לבחון נושא מסוים אשר שוקל הוא את הכדאיות שלו, לדוגמא רכישת נכס מסוים לו ולמשפחתו שהרי חייב הוא לבסס את החלטתו על מספר אלמנטים שונים ובהם השיקול של הכדאיות הכלכלית, השיקול של הכדאיות הכספית ואת השיקול החשוב מכל, שהוא הכדאיות המציאותית.

על מנת להבין את כל קשת השיקולים, עליו לנסות ולהתייעץ עם אנשים מסוימים אשר רב ניסיונם על שלו ולקבל מהם חוות דעת מסוימת אודות הכדאיות הכלכלית לדוגמא ובמידה ומצוי הוא ברזי אותו נושא שאז יכול הוא לייעץ עבור עצמו ובמידה ומקבל הוא שיקוף מובהק אודות אותה כדאיות שאז יכול הוא בלב קל ובוטח לקבל החלטה מושכלת אודות אותה רכישה מסוימת אשר מתלבט הוא בה.

באותו אופן ובאותה צורה עליו שלקול את כל החלטותיו במהלך דרכו אל עבר ייעודו.

ואולם, לעיתים דווקא ההחלטות המסוימות אשר מתקשה אותו אדם לקבל עבור עצמו אינם נובעים דווקא משיקולי כדאיות אלא דווקא משיקולים אשר בדרך כלל ממליצים לא לקחת יותר מידי בחשבון ואלו הם השיקולים הרגשיים, אלה שבלב ובנשמה מאחר ואם אדם מסוים מתאהב במשהו מסוים ומחשבתו הצלולה מוסחת מן העיקר, שאז מנסה הוא לשכנע את עצמו ולאחר מכן גם אחרים כי הכדאיות קיימת גם אם אין הדבר בדיוק כך ואז למעשה מאבד הוא את אותם שיקולים אובייקטיבים אשר אמור הוא לדבוק בהם במידה ומחשיב הוא את עצמו לאדם מאוזן ואף שקול בדרך כלל.

כאשר נקלע אותו אדם למערבולת מסוימת אודות קבלת החלטות מסוימת, עדיף לו שייתן לדברים לשקוע ולא לקבל החלטות פזיזות וספונטניות במידה ואינו מחובר אל מקורות ידע אשר נותנים בידו את התשובות לשאלותיו.

כאשר מקבל אדם מסוים החלטות אשר מבוססות על שיקולים לא ראליים ובלתי מבוססים במידה מספקת על נתונים בדוקים שאז סביר כי קיבל את אותה החלטה על סמך תחושת בטן או על סמך האינטואיציה.

במידה ואותו אדם מחובר כאמור אל מקורות אשר בדרך כלל בוטח הוא בהם, שאז נקל בידו לקבל באופן מובהק סיבות טובות ומנומקות אודות הכדאיות של החלטות אלה ואז כאשר אמונתו חזקה ומספקת שאז לא קיימות כמעט התלבטויות והיסוסים ויכול הוא לזרום קדימה אל עבר ייעודו ללא הפרעה כמעט.

יכולת קבלת ההחלטות של האדם עומדת לזכותו ומסייעת בידו כאשר מצוי הוא בנסיבות אשר מחייבות אותו לקבל את אותן החלטות ללא עיכובים וללא השהיות כלל ואז נעזר הוא גם בעצות וגם בתחושותיו הפנימיות על מנת להשלים את כל התמונה בעבורו.

כאשר מקבל האדם החלטה אודות נושא אשר רב הנסתר על הגלוי מבחינתו שאז איננו יכול לבחון במלואה את הכדאיות שלו.

במקרים כאלה נהוג לבצע ניהול סיכונים אשר ייתן בידו מספר תרחישים למקרה שדברים או אלמנטים מסוימים עלולים להשתבש עבורו.

במקרים כאלה, על אותו אדם לחשב חישובים אשר לוקחים כאמור בחשבון לא רק את השיקולים הפסימיים אלא גם את השיקולים האופטימיים וגם את האפשרות שיקרו דברים בלתי צפויים ואז ניתן לומר כי כיסה הוא את כל האופציות במלואן כאשר במידה ואין כדאיות מבחינתו עבור אותו מהלך מסוים, שאז עליו להניח אותו בצד ולקוות כי היקום יחזור ויניח בפניו בעתיד את אותה הזדמנות מסוימת אשר הונחה לפתחו כעת.

הכל עניין של זווית ראיה בתזמון מדויק.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הכעס

האם יש לו לאדם יכולת להפוך לאחד כזה אשר יכול לשלוט בכעסיו או האם יש לו את היכולת לכעוס פחות ובעוצמות פחות חזקות?

קרא עוד »

הסיפוק

בעת קיום יחסי מין הנמשכים פרק זמן מסוים, ההנאה היא כמובן מן הדרך אבל באופן גורף ניתן לאמר כי תחושת האורגזמה המגיעה בשלב מסוים היא זו הגורמת לאלמנטים שונים המתרחשים באותו הזמן לתחושת סיפוק כמו הגעה ליעד מסוים.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההתבהרות

אותה התבהרות מונעת מהאדם למעשה לחזור אחורה אל החושך, תרתי משמע.
אותו מצב תודעתי שומר על האדם בתודעה אופטימית, חיובית, תודעת האור הגדול.

קרא עוד »