הסיפוק

תחושת הסיפוק הינה אינדיווידואלית ויכולה להיווצר עבור כל אדם בפני עצמו וכל אחד מסיבותיו שלו ואולם בדרך כלל ניתן לו לאדם לחוש סיפוק כתוצאה מהשגה של מטרה.
מטרה המושגת על ידי אותו האדם יכולה להיות הגשמה של צורך מסויים או ביצוע מעשה מסויים היכול לגרום לו לסיפוק ובדרך כלל יתקשר הדבר לביצוע של יחסי מין מספקים, אכילת ארוחה מספקת, יצירה מוסיקלית שהאזנה לה גורמת לסיפוק, הצלחה באתגר מסוים שמציב לו האדם, סיפוק כתוצאה מיכולת ביצוע מסוימת או הצלחה בעסקה מסוימת.
התחושה המייחדת והמאפיינת סיפוק היא תחושה אשר מעורבת בין המוח לגוף ויוצרת בשלב הראשוני שלה תחושת עונג עילאי ואשר גורמת לגלים של הנאה גדולה אשר מתפשטים בגוף כמו צמרמורת חזקה אשר עוברת בכל מערכת העצבים ומסתיימת במוח כאשר הסתיים תהליך זה היכול לערוך מספר שניות של אופוריה, התרוממות רוח, תחושת רווחה נפשית, אושר, הנאה, התרגשות והתלהבות אשר מרכיבים באופן מלא את תחושת הסיפוק.

תחושת הסיפוק המלווה באופוריה יכולה להיגרם על ידי גורמים שונים ביניהם תחושת ההישגיות לאחר הצלחה בדבר מה אשר רצה האדם עד מאוד ועצם תחושת ההצלחה היא זו אשר בסופו של דבר גורמת לו לאדם לסיפוק ולרצון לחזור שוב ושוב על הדברים אשר מובילים אותו לאותה תחושה מענגת, נפלאה ומספקת.


סיפוק למעשה הינה מילה המורכבת מן השורש ס.פ.ק. אשר משמעותה המילולית הינה “מספיק”, כאשר אדם מרגיש מסופק כתוצאה מארוחה טובה, מענגת ומוצלחת במיוחד שהרי התחושה המתפשטת בנפשו ובגופו היא של שובע, המגיעה מהמונח שביעות רצון הווה אומר שהסיפוק הינו ממשמעות המונח מספיק, היה לו מספיק וכעת הינו מסופק.
בעת קיום יחסי מין הנמשכים פרק זמן מסוים, ההנאה היא כמובן מן הדרך אבל באופן גורף ניתן לאמר כי תחושת האורגזמה המגיעה בשלב מסוים היא זו הגורמת לאלמנטים שונים המתרחשים באותו הזמן לתחושת סיפוק כמו הגעה ליעד מסוים, כמו השגת מטרה שהיא למעשה הסיפוק אשר נקרא הסיפוק המיני אשר לא קיים ללא אורגזמה.
תחושת הסיפוק המתקיימת בארוחה נובעת מן העונג הנגרם לאחר ציפה ארוכה או רעב שניקר או חלל אשר היה דרוש מילוי וכאשר התמלא למעשה גרם לאותה תחושת סיפוק.
בסיפוק הנגרם כתוצאה מאכילה קיימים אלמנטים שונים שמורכבים מצורת ההגשה המיוחדת והאסתטית, הריח הנעים והמגרה שנותן תחושת חשק ותשוקה, טעם מגרה ומעניין אשר גורם לבלוטות הריר להיפתח ולאלמנט המרקם אשר משתלב עם יתר האלמנטים וגורם לחוויה רב חופשית היוצרת הנאה גדולה ולשחרור של חומרים כימיים במוח הגורמים לאדם לחוש את תחושת הסיפוק הנפלאה כתוצאה מכך.
האזנה למוסיקה הינה אחד הדברים אשר ממבט על ניתן לציין באופן מהותי ומשמעותי כגורמת לסיפוק רב עד מאוד.
התדרים המסוימים מהם מורכבת המוסיקה בנויים באופן כזה כי נבנה מארג שלם ומתואם של צלילים אשר משתלבים לכלל יצירה אשר פורטת על נימי הרגש והתחושה ואשר מלטפים את הנשמה ומיצרים אצל האדם תחושת הנאה גדולה ואשר גם היא משחררת בעקבותיה חומרים כימיים מהמוח אשר גורמים לתחושה של סיפוק גדול.
תחושת הסיפוק הנגרמת כתוצאה מביצוע של עסקה מוצלחת אשר נבנתה כתוכנית שלמה בעלת שלבים אשר תוכננה בקפידה ולקחה בחשבון תרחישים שונים ואופציות שונות ואשר בוצעה באופן נכון והגיוני תוך כדי התגברות על כל מיני מכשולים ומהמורות וכמו כן קשיים ואתגרים בדרך, הרי כאשר היא מבשילה ומצליחה גורם הדבר לאלמנטים שונים עבור אותו אדם ומרגיש הוא שמחה, אושר, התרגשות, הצלחה והגשמה שהרי מובילים אותו אל עבר הסיפוק הגדול.
האדם המסופק הינו מצוי בתדר מסויים אשר מאפשר לו לייצר כמות גדולה ומשמעותית של אנרגיות חיוביות הן עבור עצמו והן עבור סביבתו כשם שניתן לאמר באופן מפורש כי האדם המסופק הינו בד בבד גם שמח, מאושר, מחייך וצוחק בזכות תחושת האופוריה אשר נגרמת לו כתוצאה מההגשמה הכרוכה במעשה או בדבר שגרם לו לחוש כך ושואף הוא לשמור את ההרגשה הנפלאה הזו ככל שניתן על מנת לחוש את התחושה הנעימה במוח והן בגוף שהרי זו תחושת ההתעלות שמביאה את הסיפוק.
קיימת כמו כן גם אפשרות עבור האדם לחוש סיפוק רב כתוצאה מהתעלות רוחנית או מלימוד והיחשפות לדברים חדשים וגילויים חדשים אשר פותחים בפניו דרכי חשיבה שונים ואופקים חדשים הנגלים לעיניו שהרי חש הוא תחושה של התעלות הנפש וניתן בסופו של דבר לציין כי הדבר גורם לו לסיפוק רב, שאותו מנסה לשחזר שוב ושוב כגון סוג של נוסחה המייצרת עבורו את תחושת הסיפוק.
אותו מנגנון נבנה בדרך כלל והבנוי מנוסחאות שונות אשר בנויות באופן כזה שיביא את האדם לכדי תחושת הסיפוק הנדרשת לו.
נוסחה מסויימת לסיפוק מארוחה או ממנה מסוימת צריכה לכלול את אלמנט הרעב, את אלמנט החשק והתשוקה את האלמנט האסטטי, את אלמנט הטעם, את אלמנט המרקם הנעים, את אלמנט הריח המשקר והמגרה וכל זאת על פי נוסחה ספציפית גורר את האדם לאותה תחושה של אופוריה המובילה אותו לתחושת הסיפוק. והיה ואחד האלמנטים הללו אינו בא לידי ביטוי או בא לידי ביטוי באופן שלילי שהרי עלול אותו אדם לא לחוש את תחושת הסיפוק בסופו של דבר.
אותה נוסחה מוצלחת פועלת גם על הסיפוק המיני, אלמנטים שונים המרכיבים את הנוסחה כגון אלמנט הגירוי, אלמנט הרצון, אלמנט התשוקה והתאווה, הדיבור המקדים המייצר את הרקע, המראה האסטטי והנעים של הגבר או האשה שמנגד, הריח הנעים, המגע המרפרף, התחושות הגופניות החזקות של ליטופים, חיבוקים, נשיקות, נשיכות, הנקודות המסוימות בגוף אשר רגישות הן ומעבירות את התחושות מן הגוף אל המוח, מוסיקה מסוימת ההופכת ונותנת רקע נעים ומיוחד, מובילות בסופו של דבר במינונים המדויקים לחוויה אשר גורמת הנאה רבה וקיצונית והמביאה בסופו של דבר להנאה ולסיפוק מיני רב ומיוחד.
גם כאן במידה ואחד האלמנטים משתבש או חסר או לא עובד כמו שצריך שהרי יכולה כל התמונה להשתבש ולא להגיע אל אותה הגדרה של סיפוק מלא אלא רק חלקי ואז אין לאדם הנאה מלאה מאחר וראה הוא וציפה הוא למשהו מאוד מסוים לפי האלמנטים המדויקים אשר חרותים בנפשו ואז במידה והדברים ישתבשו באמצע שאז לא מתקיים הסיפוק המלא.
במוסיקה ניתן גם לדייק את הנוסחה שגורמת לאדם לא לחוש סיפוק, יכול הדבר להיגרם כתוצאה מהאזנה בווליום לא נכון, באיכות שמיעה גרועה, במידה ומדובר בהופעה חיה יכול לבוא זיוף או חוסר דיוק ואז אחד האלמנטים משתבש וחסר ואז בדיוק באותו אופן ובאותה צורה לא מתקיים הסיפוק המלא כלל.
באותה מידה אשר הסיפוק גורם לאדם לתחושת מילוי גדולה של אנרגיות חיוביות כתוצאה מן האושר הגדול, מן ההנאה הגדולה ומהשמחה הגדולה בהשגת הסיפוק, כך בדיוק באותה מידה גורם חוסר סיפוק לאלמנטים אשר מייצרים אנרגיות שליליות הנובעות מריקנות, שעמום, עצבות, מחשבות טורדניות ואף יכולות להתפתח לכלל דיכאון קבוע אשר מצטבר והולך לכלל של יצירת איזון אנרגטי שלילי הפוגע פגיעה קשה בנפשו של האדם וכמובן שעד מהרה יעבור הדבר גם אל גופו ויגרמו לו נזקים קשים אשר את חלקם לא יהיה ניתן לתקן ולשקם כלל.
כל זאת כתוצאה מחוסר סיפוק.
לכן מן הסתם יש לסיפוק ולחוסר סיפוק תפקיד מהותי בנפש.
על מנת לדייק את הדברים באופן מוגדר, שהרי השאיפה הינה לאדם להיות במצב של סיפוק המייצר עבורו אנרגיות טובות וחיוביות ועליו לדאוג ולוודא כי ימולאו בעבורו האלמנטים אשר גורמים לו לסיפוק מתוך ראיה רחבה של הדברים ולהתרכז בעובדה כי הסיפוק יכול לבוא כתוצאה ממספר גורמים וכי עליו להיות מאוזן ברמה האנרגטית וכי לסיפוק קיימת יכולת להגביר את האנרגיות החיוביות באותה מידה שבו לחוסר סיפוק יש את היכולת להנמיך את האנרגיות ולגרום למעשה לרמה האנרגטית לדעוך ולרדת ואז גם האיזון האנרגטי משתבש ומייצר בדיוק את ההפך ממה שסיפוק גורם.
הנוסחה פה הינה פשוטה למדי ועובדת באופן דומה אצל כל בני המין האנושי באופן כזה שלכל אדם יש דברים שונים הגורמים לו לסיפוק וכאשר מתמלאים אותם דברים בהצלחה שהרי האדם הינו מסופק וכאמור עם איזון אנרגטי חיובי והדבר משפיע הן על נפשו וכמובן גם על גופו, באותה מידה כאשר אינו מסופק הדבר עובד בדיוק הפוך, האדם באנרגיות שליליות ואז הדבר משפיע הן על נפשו וכמובן על גופו.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

בעלי החיים

בעלי החיים

בעלי החיים. תכונות אופי או ניתוח אופי תמיד ומעולם היו מרתקים באופן יוצא דופן מאחר וכל האנשים אינם דומים אולם ניתנו סימנים שונים ביחס לחלוקה

קרא עוד »
הנצחונות

תיקשור בנושא הניצחונות

ישנם סוגים רבים של ניצחונות, כדוגמת הניצחון הטקטי אשר מלווה באסטרטגיה ובמהלכים מתוכננים אשר נלמדים באופן מתודולוגי ואמורים ליצור תורת לחימה מוסדרת אשר מגבירה באופן סיסטמטי את הסיכויים לניצחון ומבוססים בעיקר על פיקחות, ערמה והטמנת מלכודות ליריב. הטאקטיקה כמובן באה לידי ביטוי בכל סוגי ההתמודדויות בכל תחום ובכל גזרה.

קרא עוד »