תיקשור בנושא הקרבה

27.7.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הקרבה

המרחק אשר מצוי בין האדם לבין ייעודו, הפער אותו מנסה אותו האדם לצמצם ככל שמבין הוא את אותה הדרך אל ייעודו, מתבטא עבורו בתחושה שמשקפת את המאמצים והאפשרויות הגלומות מבחינתו.

כאשר חש האדם כי נמצא הוא רחוק מן היעד אליו הוא מכוון, שהרי תחושתו הפנימית נזקקת לחיזוק מאחר ובמידה ומודע הוא למשמעותה של הדרך שאז מסוגל הוא לבחור בנתיב ובזמן הנכון והמרשים ביחס לצורך רגיעה אל ייעדו ואולם אם איננו מודע אליה שאז אלמנט המימדים והזמנים אשר מסמנים עבורו את המרחק מן המטרה מטושטשים וחסרי משמעות מבחינתו ואז משתקפת אליו תחושת אובדן הדרך ונמצא הוא כאמור בפער ניכר ממטרתו.

יכולתו של האדם לעמוד את הקרבה למטרה ואף את המעשים שצריך לעשות הוא על מנת לקצר אותה היא המפתח לקיומו ולהוויתו.

כאשר מצוי האדם ביחסי קרבה עם מישהו נוסף, יש לדבר מספר משמעויות כאשר העוצמתיות מכולם היא הקשר העמוק והמשפחתי אשר אותה קרבה מבטאת.

קרבה בין שני אנשים מייצרת עבור שניהם את הקשר העמוק בין נשמתם ויכולים הם לחוש את אותה קרבה מאחר ובאותה הסיטואציה ניתן להגדיר את אותה קרבה כ”כימיה” ביניהם ובא הדבר לבטא את עובדת היותם קרובים בתחושותיהם ואף ביכולתם לייצר את העניין המשותף בין שניהם.

במידה ומדובר בקרבה גופנית שהרי מתקיימת גם תשוקה מינית ביניהם ורצון הדדי לענג האחד את רעהו ולאפשר את תחושת ההתעלות הגופנית.

ואולם אותה קרבה, במידה ומגיעה רק מצד אחד שהרי אין היא טהורה אלא מכוונת מטרה בדרך כלל ויכולה לשרת צד אחד בלבד בעוד הצד השני משתף פעולה רק מתוך רצון לשמר את אותה הקרבה מתוך תועלתניות אישית.

הקרבה אל מטרה מסוימת ואל יעד מסוים מבטא עבור האדם למעשה את התקווה. מה הכוונה? כאשר האדם מזהה את ייעדו ואת מטרתו אשר מובהקת היא מבחינתו, יכול הוא לעמוד את אותו מרחק אשר עליו לגמוע עד כי יראה אותה ממש בצורה ברורה ומובהקת ואז מקבל תחושות התעלות ושמחה גדולה על כי הפך את הציפיה ואת התוחלת להלכה למעשה ואז מתרבות בו האנרגיות החיוביות והאיזון שוכן בו.

ואולם ככל שהקרבה אל המטרה מתרחקת והולכת שאז מתרחש עבורו ההפך, כלומר מתגברות אצלו האנרגיות השליליות וחש הוא בלתי מאוזן ובלתי מסופק וכך מתערער הוא והולך אך ורק מאחר ומתרחק הוא מיעדו, פנימיותו ומטרתו.

נוסחה פשוטה זו משקפת את משמעות הקרבה, הן הפיזית והן הרוחנית בין האדם לבין עצמו, בין האדם לאדם אחר ובין האדם לבין מטרתו, ייעודו והגשמתו הקרובה.

יכולתו של האדם להתקרב אל אדם אחר ולייצר את הקשר ההדוק מהווה עבורו כלי חד עוצמה ורב תועלת כאשר הולך הוא במסלול חייו.

כאשר מצוי האדם במערכת יחסים עם אדם אחר ומערכת זו איננה מובילה לשום דבר, שאז נהוג לשאול מדוע בעצם נמצאים הם בקשר והתשוקה לכך יכולה להיות או שהסביבה הובילה אותם לאותו הקשר באמצעות מכנים משותפים מסוימים או שנסיבות חייהם הובילו אותם לכך ואולם בכל מקרה במידה וקיים חיבור שלהם שהרי אין הוא מקרי ולא נפגשו הם סתם.

בחירתו של אחד מהם לנסות ולהתקרב אל השני גורמת לתהליך של חתירה למגע המשקף את רצונו של אחד מהם לקרבה מסיבות השמורות עימו ולא תמיד ברורה, גם אם נוכחות היא כהלכה.

על מנת שתהיה קרבה, צריך לפחות צד אחד לרצות בכך ולבצע מהלכים מייצרי קרבה.

כאשר גבר מסוים מבקש להתקרב אל אישה מסוימת שאז יכול הוא לבצע מספר מהלכים אשר יגרמו לאותה אישה להבין כי זהו רצונו וכך יכולה אף היא לשתף פעולה ולהתקרב אליו ואולם מן העבר השני, אותה קרבה אשר נוצרה עלולה לגרום לאחד משני הצדדים לאכזבה במידה והוא היחידי ששואף לאותה קרבה אינטרסנטית מאחר ואם רק צד אחד רוצה ואילו השני לא משתף פעולה שאז כאמור הצד השני נותר עם אכזבה וציפייה לא ממומשת מבחינתו ואז נוצרת התרחקות.

צמצום הפערים מהווה התקרבות והגדלת הפערים מהווה התרחקות וכך גם נותן להמחיש את הקרבה מן היעד ומן המטרה כאשר מדובר בזוגיות שהרי המרחק מן הלב של אותו אדם מקביל למרחק אל נקודת היעד בנסיעה בין מטרה א’ למטרה ב’, כך מבטא ההבדל בין חומר לרוח ובין תיאוריה והלכה למעשה שהיא הבנת המרחק אשר מצוי בין הרצוי למצוי.

על מנת לגרום לקירוב לבבות על האדם המבקש לגרום לצד השני לפתיחת סגור ליבו.

כאשר ליבו של אדם מסוים איננו פתוח לקבל יחס מן הצד השני שאז סביר להניח כי לא תקרה אותה התקרבות ולא תתרחש הקרבה.

כאשר אדם מסוים מנסה להתקרב אל אדם אחר שאז עליו לנקוט בטקטיקות ובמהלכים מסוימים אשר ישקפו לצד השני, המחוזר, את רצונו בקרבה ואז למעשה עושה הוא מעשים שונים אשר יכולים ליתן ביד הצד השני את תחושת העניין והרצון ובשמם הפשוט – חיזור.

תהליך החיזור בטבע הינו משעשע ומרתק כאחת וגורם לאחד הצדדים להתנהג באופן ססגוני ואף מיוחד ומאפשר לצד השני להבין כי רצונו הוא בקרבה ויכול הוא להגיב כרצונו בין אם מסכים הוא לקרבה ובין אם לא, כך או כך כאשר נענה הצד המחוזר שאז מתקיימת אותה קרבה ונוצרת התקרבות וצמצום הפערים.

במידה ובצד המחזור אינו מעוניין באותה קרבה שאז מסמן ומאותת הוא לצד המחזר כי אין לו עניין ומתרחק הוא ממנו בין אם בנימוס ובין אם בגסות רוח ואולם מטרת החיזור והרצון להתקרבות בולט ומובהק ולא ניתן לטעות בו אצל החיות בטבע ואולם אצל האדם אין תמיד יכולת לדעת האם אותם ניסיונות של התקרבות הינם כנים או מניפולטיביים מאחר וכאמור קיימים אנשים רבים המשתמשים באלמנטים של הטעיה וצביעות על מנת להשיג את רצונם, שאיפתם והגשמת תשוקתם הסמויה.

כאשר אדם מסוים הינו כנה במיוחד שאז יכול הוא לבטא את רצונו לקרבה באופן גלוי וללא ניסיונות מגושמים להסוות את מטרתו האמיתית וכאשר קורה כי הצד המחוזר לא מבין הלכה למעשה את ניסיונות הקרבה שאז מתקיימת חוסר הבנה הגורמת בדרך כלל לאכזבה אל הצד המחזר.

כאשר קיים קירוב והתקרבות מתרחשת בין שני אנשים שאז נוצרת ביניהם מערכת יחסים אשר מתבססת על אותה קרבה ונוצרים אט אט מכנים משותפים המייצרים התחזקות של אותה קרבה מסוימת אשר בה החלה אותה מערכת.

ואולם מערכת היחסים המשמעותית הינה של האדם היא עם עצמו.

כאשר קיים מרחק ופער בין אותו אדם לבין עצמו שאז למעשה אותו אדם לא כנה עם עצמו ומשלה הוא את עצמו וכך שאותו התדר ואף אותה התשדורת זולגת ממנו החוצה ומשמעות הדבר היא כי במידה ואין הוא ביחסי קרבה עם עצמו שאז לא יכול הוא לייצר קרבה גם עם הצד השני.

במידה והאדם קרוב אצל עצמו, שאז מסוגל הוא לייצר גם קרבה עם רעהו וזו הלכה למעשה משמעות קירוב הלבבות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הביקורת

תיקשור בנושא הביקורת

אמירת ביקורת ברוב המקרים כשמדובר בבני אדם מתפרשת כשלילית למעט אם אדם מסוים מבקש או יוזם הוא בעצמו קבלת ביקורת וישנן מספר דוגמאות בין אם מרגיש אותו אדם כי הוא אינו יודע להחליט לגבי דבר מה בהתנהגותו ואזי מבקש הוא מחבר טוב או אחד שסומך הוא על דבריו להגיד את דעתו אודות הנושא.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההודיה

כאשר עוצר האדם מפעם לפעם, נח לכמה רגעים מן המסע המענג ועוצר הנשימה מצד אחד ואף מאתגר ולעיתים אף מפרק יכול הוא להתבונן על סביבתו אשר מצוי הוא בה ולתת מתוך עצמו ומתוך נשמתו הכרת תודה על כל העזרה שבדרך.

קרא עוד »

תיקשור בנושא חוש הצדק

יכולתו של האדם לדבוק בעצמו ובערכיו ללא חשש מן התוצאות, מהוות עבורו את תמצית חייו ומהותו.
כאשר חוש הצדק של האדם אינו מפותח, שאז משמעות הדבר היא כי המצפן הפנימי שלו אינו מתפקד כשורה ואף איננו מחובר כהלכה עם נשמתו ועם תחושותיו.

קרא עוד »