השמחה

השמחה

ערך עליון היא השמחה. כל עוד השמחה שורה בנשמה שאז הנשמה תהיה במקום גבוה וכל עוד הנשמה במקום גבוה אז היא תוכל להוציא מעצמה את המיטב.

בעת שאדם במצב של שמחה, אושר וצחוק גדול הוא נמצא באנרגיות טובות ואז הכל עובד בשבילו. אנשים מצחיקים הם אנשים שנעים להיות במחיצתם, נעים לתקשר איתם, לכן גם אנשים מצחיקים ממש יכולים לעבוד בזה מאחר ורוב האנשים נהנים להיות במצב של צחוק ושמחה.

אולם האם יש הסבר הגיוני לשמחה? האם זה מצב נפשי שאפשר לגרום לו לקרות גם לאנשים אשר אין להם את הסיבה הממשית לצחוק?

התשובה נעוצה בעצם באנשים שונים ומיוחדים אשר יש להם את היכולת המולדת לגרום לאנשים אחרים את היכולת להרגיש וזוהי אכן תכונה מולדת.

לאנשים מסויימים יש תכונות מסויימות אשר מאפשרות להם כמו לקחת אצבע, לדחוף אותה לבית החזה באופן וירטואלי ולנעוץ אותה בליבו של אדם אחר.

ממבט על ניתן לומר כי ישנם סוגים שונים של שמחה וסוגים שונים של צחוק אך המשותף לכולם היא היכולת להבין כי הדבר הינו בעל משמעות גופנית וקורה רק לאחר כי קיימת תגובה גופנית שקודמת לחיוך או לצחוק או לריקוד של שמחה או לקריאות שמחה או לביטויי שמחה נוספים.

האם אדם אשר קם עם חיוך או עם מצב רוח טוב הינו בעל סיכוי גבוה יותר להמשיך את יומו באופן כזה? התשובה היא בהחלט כן.

אם אדם מסוים קם והוא כולו שמחה ואושר וחיוך גדול על פניו, שהרי באופן ודאי הדבר המבורך הראשון שיכול לקרות לאדם בבוקר הוא קימה במצב של שמחה ואושר, או קימה מהשינה באיזון אנרגטי אשר מעיד על כך כי יש לו מתוך המאגר הפנימי שלו מספיק אנרגיות על מנת לעשות את הצעד, לצאת מן המיטה אל עבר יומו הממשמש ובא.

לפניך תיאור של אדם אשר קם בשמחה ובאפשרותו להרגיש כי שמחה ממלאת את ליבו כי הוא הולך לעשות דברים מעניינים והולך לפגוש אנשים מעניינים והוא כולו שמח ואז האנרגיות שאיתם קם, מבצבצות ועולות עוד ועוד אל נוכח השמחה שלו, בזכות האושר שלו ואף בזכות החיוך הרחב שאותו הינו מחייך באותו הרגע.

משמעות הדבר כי בהמשך היום, האנרגיות הללו ימשיכו להיות מדד עוצמתי בעבורו, כי כל יומו יהיה טוב יותר בזכות העובדה שקם עם שמחה בלב.

עוד סיבות לשמחה בבוקר היא למשל אהבה גדולה שממלאת את ליבו של האדם וכמובן גם אלמנט חשוב מאין כמותו הלא הוא אלמנט התקווה. מכאן, כי קיימת חשיבות עליונה לו לאדם להתחיל את יומו במצב של שמחה, אושר, חיוך, אהבה ותקווה.

אם אין לו לאדם את היכולת לקום שמח ומאושר באופן טבעי, לפחות בהתחלה, שהרי יש לעשות זאת באמצעות אמצעי עזר ולרענן את זכרונו על הדברים שבצורה כזו או אחרת יכולים להמחיש לו את הסיבות לכך שהוא יכול לקום עם חיוך על פניו. למשל סיבה אחת היא לבדוק במכשיר החכם שלו ולקבל תזכורת על כל הסיבות הטובות שהוא ימלא בעצמו לגבי מדוע הוא יכול לקום שמח.

ניתן להשוות את הדבר להרגל של אדם מסויים אשר השתרש בו והוא למשל התרגל לשתות בבוקר מים עם לימון וכך מידי בוקר זו פעולה אשר הוא שכנע את עצמו שהיא טובה בשבילו, שהרי יקפיד קלה כחמורה, בין אם הוא בביתו ובין אם הוא בדרכים.

שהרי ניתן להשוות זאת לאדם דתי שמניח תפילין מידי בוקר מהטעם הפשוט כי מעבר להרגל, גורם לו הדבר סוג של חובה נעימה ועוצמתית על מנת לפתוח את יומו באופן חיובי.

חשוב להדגיש כי שמחה הינה תדר מאוד מסויים אשר ניתן בהחלט ואף רצוי לעוררו באופן מלאכותי. תדר השמחה הינו אחד התדרים המהותיים ביותר וכמובן שלעורר אותו באופן מודע זוהי יכולת חשובה ביותר.

לצורך שמחה ואושר, יש צורך להדליק קודם כל את תדר התקווה ולכבות את תדר הפסימיות השלילי.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

בגרות

תיקשור בנושא הבגרות

האדם הבוגר בא לידי ביטוי באופן המשמעותי ביותר ביכולת ההתמודדות שלו עם מצבים אשר נחשבים כאמור לקשים, מאתגרים וכאלה הנחשבים לבלתי צפויים.
אותה בגרות אשר נמדדת לאדם כאשר נאלץ הוא לגייס את מיטב יכולותיו, ניסיונו, הבנתו ועוד תכונות אשר נחשבות לתכונות של אנשים בוגרים כאשר אין לו למעשה את התכונות הללו והוא מתנהג באופן בוגר יותר מכפי גילו, למרות שאין הוא בוגר כלל, זוהי החוויה אשר גורמת לו להתבגר מהר יותר ובאופן יעיל יותר.

קרא עוד »