הדעות הקדומות

הדעות הקדומות ליוו ועדיין מלוות בקב אנשים רבים מכל העולם ומייצגות את הרתיעה והפחד מהשונה ממך.

כל מה שהוא לא אתה או מתנהג כמוך לפי אמות המידה והאמונות שלך גורם לחשש ולפחד ודבר זה הוביל במשך שנים רבות למרחק ופער גדול מהשונה.

למעשה הדעות הקדומות מובילות למקום מאוד ברור של שיפוטיות כלפי אנשים אחרים או אמונות אחרות ושונות משלנו.

דבר זה נובע ללא ספק ממקום של אגו או יותר נכון ממקום של חוסר ביטחון עצמי.

לשפוט את כל מי ששונה ממני יכול לנבוע ממקום של גזענות ורדיפת הזולת.

גזענות היא ממקום של חוסר הבנה וחוסר ידע, שטיפת מוח של המקום שממנו אתה מגיע, למעשה לא לאהוב את השונה ממך ולא לקבל את כל מה שהוא לא כמוך יוצר את הבידול העצמי וסוג של רתיעה מכל מה שהוא לא כמוך, ובמילים אחרות, כל מי שלא חושב כמוך או מתנהג כמוך או אפילו נראה כמוךהוא בלתי נסבל או במקרים אחרים גם לגיטימי להכריז עליו מלחמה.

דעות קדומות נובעות למעשה ממקום של חוסר ביטחון במה שאתה ובמי שאתה ולא ממקום של עליונות.

יש אפשרות נוספת שזה נובע פשוט מחוסר ידע או מחוסר ניסיון אשר בעצם גורמת לנו להרגיש חלשים בעיני עצמנו.

דעות קדומות נותנות לנו את המקום הבטוח לכאורה של השמירה על המקום הבטוח שלנו עם הדעות המיושנות שלנו ועם המראה המיושן שלנו ועם ההחלטות המיושנות שלנו ועם הפחדים וההרגלים הישנים שלנו מבלי רצון אמיתי להפתח לעולם ולנסות לשנות את הדעות ואת הדרך שבה אנחנו חושבים, הדעות הקדומות שלנו מגיעות רק ממקום של אגו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

ההתמכרות

כאשר אדם מסוים או אישה מסוימת מנהלים את חייהם מתוך כורח של שימוש חוזר בחומרים מסוימים או בצורות התנהגות מסוימות ואשר אין להם שליטה על

קרא עוד »
תקשור בנושא אבני הדרך

תיקשור בנושא אבני הדרך

אבני דרך במשמעותן הגשמית מהוות סימנים אשר מסמלים עבור האדם, סימנים מוסכמים בדרך המסוימת כאשר בדרך כלל כל כמה קילומטרים, מונחת לה אבן דרך אשר תפקידה לסמן כי עברה עוד כברת דרך אשר מקרבת היא או מרחיקה את האדם מההגעה לייעד.

קרא עוד »
הכבוד

הכבוד

הכבוד הוא ראשית כל ולפני הכל התנהגות ונורמה אשר מושרשת בתוך נושא חינוך והערכים של מסורת ושל אמונה שקיימים דברים אשר הינם משמעותיים והתנהגות מכבדת הינה גם כלפי אנשים ואמונתם וגם כלפי אנשים ודרך התנהגותם החיצונית.

קרא עוד »