תיקשור בנושא ההדמיה

תקשור בנושא אומץ הלב

11.7.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההדמיה

במהלך דרכו אל עבר ייעודו, נתקל לא פעם האדם במצבים מסוימים אשר מעניקים בידו את היכולת לבדוק בינו לבין עצמו את משמעות הבדיקה המוקדמת על מנת כי יוכל לקבל את הדברים באופן ברור יותר ובעיקר מוחשי יותר.

דמיונו של האדם במקרים רבים עושה עבורו את עבודת ההשלמה של התמונה הגדולה כאשר אין לאדם הבנה לגבי משמעותה של אותה תמונה גדולה ומכיוון שבמידה ונתקל אותו אדם בסיטואציה אשר חושש הוא ממנה מאחר ואין בידו היכולת לתאר ולתרחש עבור עצמו מה יקרה בסופה של אותה סיטואציה, שאז מנסה הוא לתאר אותה לעצמו בדמיונו ובמילים אחרות מבצע סימולציה דמיונית כאשר הדמיון שלו משלים וממלא את המקומות החסרים באותה הסיטואציה ולמעשה כך יכול אותו אדם לקבל איזשהו מושג לגבי העתיד להתרחש.

הצורך להכנה מוקדמת ולהתכוננות לקראת הבאות נובע מטבע האדם עוד משחר ההיסטוריה מאחר וביצר האדם טבועה וצרובה תכונה מהותית ומשמעותית שהיא הפחד.

אותו פחד שמהווה עבור האדם את התכונה השלילית חזקה ביותר אשר צרובה בין כל תכונותיו ותדריו, מהווה מחסום מוצק וקשוח עבור האדם כאשר מנסה הוא לפלס את דרכו אל עבר יעדיו, שאיפותיו, חלומותיו ורצונותיו ואולם אותו הפחד מפני הבלתי-נודע אשר טומן ואף צופן בתוכו את הנורא מכל שהוא אותה חרדה מפני הכישלון הצורב של אי ההצלחה ומכאן שאם היה יכול אותו האדם למצוא דרך ולקבל הבנה בדבר העתיד לבוא שאז יכול היה לקבל החלטה שקולה וברורה יותר עבורו ועבור דרכו וסף באותו האופן גם להוריד במפלס החרדה, חרדת הביצוע.

עוד מימים ימימה כאשר התכנס השבט הקדמון למועצת-מלחמה, תמיד היו דואגים להשמיע את קולם הללו המצדדים ביציאה למלחמה וכנגדם אותם הללו החוששים מצעדים אשר אין מהם חזרה וכך בדיוק ובאותו האופן ובאותה המידה מתכנסים מאז ובכל הזדמנות כאשר אין באמת מושג מה ילד יום, מדי יום אנשים מנסים להשלים את האלמנטים אשר אינם ברורים ואינם מובנים ולהביא בכל זאת משמעות ופרשנות על מנת שניתם יהיה לקבל החלטות הרות גורל שיהיו מבוססות ומוצדקות בין אם מדובר בסימולציה צבאית, עסקית או רפואית, משמעות ההדמיה היא אחת, תרחיש אשר ישפוך אור והבנה אודות העתיד לבוא על מנת לצמצם ולמזער את הסיכוי שיקרה משהו שלילי ועל מנת לקבל שיקוף ברור וצלול על מנת להימנע ממפח נפש.

כאמור בתחום הצבאי, הבטחוני, מתבצעות הדמיות כמעט בכל נושא רלוונטי ומשמעותית במיוחד היא הסימולציה אשר פתרה באופן מדעי את היכולת לחזות מראש ובעזרת הטכנולוגיה את מקום נפילתו של טיל מסוים באמצעות סימולציה של מסלולי טיסה מבוססים על ניבוי ואופציות לינאריות.

כאשר מערכת היירוט קובעת את אותו מסלול צפוי, שאז מתכוונת המערכת, ננעלת ומסלולו של הטיל המיירט נקבע על ידי אותו תרחיש מוקדם או הדמיה מוקדמת.

כאשר מדובר בלוחמת קרקע, שאז מתבצעים בין היתר כל מיני תרגילי הטעיה אשר מטרתם לבלבל את האויב ולהשלות אותו לחשוב על מהלך שלא מתכוונים לבצע ואז אותן הכנות לקרב הבלימה משתבשות וזו רק אחת הסיבות לביצוע הדמיה בתחום הזה.

כאשר מדובר בתחום העסקי, שאז משמעויות הסימולציה רבות ומגוונות ומקובלות עד מאוד בתחום העסקי ביצוע תחזית עתידית לגבי ביצועים כאלה ואחרים הנובעים מתוך חוסר ביצוע מוקדם במסייע בקבלת החלטות.

לדוגמה – גוף מסוים אשר שוקל למזג לתוכו חברה מסוימת ואשר אותם חברה מחזיקה בפלח שוק מסוים וקיימת חשיבה מקדימה של בעלי הגוף הגדול שמיזוג החברה יעלה באופן ניכר את ביצועי הגוף הגדול, שאז נכנסים הם למהלך של POC הלא הוא הוכחת יכולת והדמיה מעשית של העתיד להתרחש ולמעשה זהו ממש כמו בלון ניסוי אשר יכול לשפוך אור מסוים על מגמות מסוימות הנותנות הערכה מסוימת ותחזית אודות העתיד להתרחש.

ולמעשה מצמצמת במידה מסוימת את הסיכונים ומגדירה באופן ישיר את הסיכויים.

חברות רבות ובמיוחד בנגזרת החברות אשר נסחרות בבורסות השונות מפרסמות כל כמה זמן תשקיפים אשר תפקידם הוא לשקף את תוצאות העבר ביחד עם המצב הנוכחי וביחד לזה מצטרפת גם תחזית קדימה אשר לוקחת בחשבון טווחים מסוימים גם לכיוון האופטימי וגם לכיוון הפסימי כך שאותה שיקוף נותן למנהלים ולמשקיעים תמונה ממבט על אשר יכולה למעשה לתת בידם את היכולת לקבל החלטות או להתכונן אל אותן החלטות אשר מבוססות הן על נתונים בדוקים ביחד עם נתונים משוערים אשר מבוססים על אותם תרחישים אשר ברמה כזו או אחרת סביר שיתרחשו הלכה למעשה גם בפועל.

אין זו תורה מדויקת כמובן ואולם החלטות רבות התקבלו בעבר, מתקבלות כיום וכמובן שיתקבלו גם בעתיד על סמך נתונים חלקיים בלבד.

גם בתחומי יצירה נוספים ואחרים כגון עיצוב מוסיקה ובישול, קודמים לתהליכים הסופים גם תהליכי ביניים אשר יכולים להיות כעין שיקוף מוקדם או הדמיה או סימולציה, רק שאלו נקראים בשם אחר, כגון “סקיצה” או “ניסיון” ואולם משמעות הדבר היא כי ניתנת לנוגעים בדבר היכולת לקבל מושג כלשהו לגבי העתיד לבוא.

בעיצוב ניתנות כמה סקיצות אשר כל אחת מהן משקפת קונספט מסוים ושונה מרעהו ואשר חוסכות זמן רב של לבטים והיסוסים ובחירה של כיוון מסוים ורלוונטי, מנטרלות את הצורך לבצע תהליך מלא ושלם וממקד את הנוגעים בדבר באמצעות אותה סימולציה.

גם במוסיקה ובבישול, שני תחומים יצירתיים ואף יצריים, ניתנת האפשרות לקבל מושג אודות העתיד לבוא בעזרת אותה סימולציה או סקיצה אשר מדמה ומשקפת באופן חלקי את העתיד.

הרצון והצורך לנבא ולחזות את העתיד ואת מה שלא התרחש עדיין כאמור מהווה אלמנט משמעותי עד מאוד בחייו של אדם, כל אדם, ולמעשה אותה יכולת, במידה וקיימת, מצמצמת באופן ניכר את חששותיו, פחדיו וחרדותיו של האדם במהלך דרכו אשר משובצת היא בלא מעט אלמנטים מרתיעים, מפחידים ואף מחששים.

למעשה, כאשר ניתנת בידי האדם היכולת לייצר עבור עצמו ועבור דרכו את השיקוף וההבנה, גם אם חלקית היא, שהרי אותו בלון ניסוי אשר שולח הוא מראש ולמפרעה, מסייע בידו ממש כפי שהוזכר במקרה הכנראה ראשון בהיסטוריה של הדמיה, הלא היא הינה ששלח נח מן התיבה ואותה יונה אשר שבה לתיבה עם עלה זית בפיה, הסבירה לנוח למעשה כי אותו עלה נלקח ממקום אשר כנראה כלו המים וקיימת עבורו קרקע מוצקה ובטוחה.

השימוש המושכל בבלוני ניסוי, בPOC, בכלבי גישוש ובהדמיות וסימולציות מורכבות ואף אלגוריתמיות משמשות את האדם על מנת למזער ככל האפשר את חוסר הידע במקרים אשר אין לו מספיק ידע אודות העתיד לבוא ולהתרחש או לא להתרחש.

הנוסחה המוכרת (ידע=כוח) נובעת מחוסר בנתונים, חוסר בידע ולמעשה כאשר מצויים בידי האדם אמצעים לקבלת אותו הידע החסר שהרי משתמש הוא בידע כנשך רב עוצמה ולו רק לצורך הרתעה בהתאם, כיום, היכולת לחזות מראש מהלכים ומגמות שונות הינו קל הרבה יותר בזכות הטכנולוגיה ויכולת אגירת ועיבוד אותו המידע לכלל ידע מזוקק וטהור אשר מהווה יתרון מכריע להללו אשר אותו ידע מצוי ברשותו באמצעים כאלה ואחרים.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא החנפנות

האמירה המגיעה מתוך קולו הפנימי של האדם ואשר קיים בה עיוות מסוים ותועלתני של משמעות הדברים ומיועדת להישמע באופן אשר הינו רחוק מן האמת ואולם

קרא עוד »

תיקשור בנושא היומרנות

כאשר אדם מסוים מונע על ידי כוח פנימי אשר נותן בעבורו את הדחף אשר מניע אותו , שאז אותה עשיה אשר עושה הוא , שלמה היא ואף מעניקה בעבורו את אותה יכולת התמדה ושאיפה להגיע במהרה אל מחוז חפצו.

קרא עוד »
תקשור על הבדידות

הבדידות

כאשר אדם מסוים נמצא במצב שבו אין מסביבו או גם אין בסביבתו עוד אנשים אשר מכיר ואוהב הוא או כאשר הוא נמצא בין ובתוך עשרות

קרא עוד »