תיקשור בנושא השטחיות

26.6.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את השטחיות

ההקבלה בין משמעות קיומו של האדם אל שיקופים מן הטבע מהווים למעשה את הבסיס לכל הוכחה מדעית.

למעשה היצור הראשון בהתפתחותו של האדם מתקופת האבן ועד היום אשר יצר לעצמו שפה אשר בה יוכל להעביר מסרים וכוונות באופן ברור ומדויק הוא האדם עצמו אשר נחשב לפחות מבחינה גנטית ופיזית ליצור המפותח ביותר שברא הטבע.

משמעות הטבע היא עצומה ואינסופית ומהווה למעשה תשתית אינסופית לצמיחה וגדילה ואף גלגולים ואפשרויות בלתי מוגבלות.

אנשי אמונה מחשיבים את הטבע לכוח עליון אשר לפיו מתנהל הכל וכבדרך הטבע, אנשי דת מעדיפים להשליך את מהות הטבע ואף את משמעותו לכיוונו של בורא עולם הקדוש ברוך הוא.

לכל אדם, גם אם יכנה את עצמו בשמות ואף בהגדרות כגון אתאיסט אשר אתאיזם היא דתו יציין את הטבע ככוח החזק ביותר ביקום, מאחר והטבע הוא למעשה היקום.

האבחנה בין הטבע לאלוהות מדייקת עבור האדם אשר זקוק להוכחות ולאסמכתאות בכל נושא אשר נדרש הוא אליהם במהלך דרכו, ואולם ישנם אנשים מסוימים אשר מוגדרים כאנשים מאמינים ואשר ניתן להגדירם אף כאנשים רוחניים ואשר אמונתם איננה דתית ואף לא אתאיסטית אלא הם מתבוננים באדם כישות גשמית ומפרידים בין גופו לנפשו כאשר השיח על נפש האדם היא זו אשר מושכת ומסקרנת אותם יותר מן הגוף.

ממש כמו בטבע קיימים סוגי שטחים שונים כגון מישורים, הרים וגבעות, אגמים ונהרות וכך שאדם אשר רדוד הוא מקבל כבדרך הטבע את הכינוי שטוח ונחשב הוא לאדם שטחי.

השטחיות נחשבת לתכונה אנושית שלילית בעיני רבים ואולם בבוקר זה, נאור זרקור משמעותי על משמעות השטחיות והתכונה אשר מייחדת ומאפיינת אנשים שטחים וזו ההשטחה.

אדם שטחי בהגדרה הסטנדרטית הינו אדם אשר הינו בעל עניין מועט מאוד במגוון תחומים, נחשב לאדם משעמם, בלתי רהוט בדיבורו, אינו איש שיחה, בדרך כלל איננו מלומד ולא נושא באף משרה נחשבת ויוקרתית ותדמיתו נמוכה ובלתי מרשימה בעליל ולכן כאשר אדם סטנדרטי אומנם לאדם סטנדרטי אחר שהוא חושב שהוא אדם שטחי ומתנהג בצורה שטחית שהרי נחשב הדבר ממש כקללה מנומסת.

ואולם שטחיות הינה משורש ש.ט.ח וקיימות לא מעט דוגמאות כגון משטחי דשא מוריקים אשר נחשבים לנוף שובה לב ועין ולא מתחבר לשרם משמעות שלילת כלשהי, כלומר הכל ממש בעיניי המתבונן ולפרשנותו המסוימת.

כשם שאדם צבוע ניחן בתכונה המאפשרת לו לצבוע את המציאות בגוונים שונים על מנת שאנשים אחרים יצליחו להכיל את מה שהצבע הנוכחי לא מאפשר, כך גם האדם השטחי בוחר מסיבותיו שלו, להשטיח אלמנטים מסוימים ולחבר את הדברים אל המציאות ואל האדמה.

למעשה אדם שטוח ושטחי במשמעות הרוחנית של העניין הוא אדם אשר מחובר לאדמה, נחשב לאדם מציאותי ומחובר לדעותיו ומהווה ניגוד לאדם הרוחני שעניינו ברוח ובשמיים, שגם זה כאמור יכול לקבל משמעות חיובית וגם שלילית בעיני אנשים מסוימים כאלו ואחרים.

כאשר אדם שטחי משטיח דברים מסוימים, משמעות הדבר היא כי הוא בוחר בדרך הבטוחה קרובה לאדמה, המציאותית והריאלית.

ממש כמו בטבע, ישנה תופעה שנקראת פחד גבהים והיא מתקיימת רק בגובה.

לא במישור ולא על פני השטח.

פחד גבהים או פחד ממקומות גבוהים כולל גם פחד מטיסה ומשמעותו העמוקה יותר הוא פחד מאובדן שליטה במשמעות של חוסר יכולת להתמודד עם איתני הטבע.

משמעותה של תכונה זו משליכה באופן טבעי על האדם השטחי במשמעות הכפולה של הדבר, וכי האדם הסובל מפחד גבהים יבחר במידה והדברים תלויים בו, להישאר על הקרקע ועל פני השטח ולא להידרש להתמודד אשר בלתי אפשרית היא עבורו מאחר וצרובה בנשמתו.

האדם השטחי, בניגוד לאדם השמיימי, דייק את הצמידות וההצמדות אל הקרקע, אל השטח ואילו האדם השמיימי זקוק לאוויר הנעים אשר מאפשר לו להעמיק ולנבור באלמנטים שמימיים מאחר וזו האנרגיה לה הוא זקוק והיא אינה נמצאת בגובה פני הים אלא רק בגובה רב הרבה יותר וההקבלה אל נפש האדם משתקפת דרך שני סוגי האנשים הללו.

האדם הרוחני והאדם החומרי יכולים להתפרש כאמור באופן חיובי וגם באופן שלילי, כאמור הכל בהתייחסות של כל אדם ואדם ואולם הקונפליקט האמיתי מתחיל באנשים המעטים מאוד אשר הינם גם וגם.

ישנם אנשים מסוימים אשר מתקיימות בהם גם החומר וגם הרוח בחלקים שונים.

משמעות הדבר היה כי יתכן והמעטפת שלהם היא חומרית והתוכן הוא רוחני או שההפך המעטפת היא רוחנית והתוכן הוא חומרי ואולם כך או כך, אלו אנשים מיוחדים ומורכבים בעלי יכולות גבוהות של התמודדות עם הסתרה מאחר והקושי הגדול ביותר של אותם אנשים היא התגובות שהם מקבלים מן הסביבה החיצונית ולא מודעים כלל להמצאות התוכן הפנימי בין אם חומרי הוא ובין אם רוחני.

אותם אנשים, מורכבים ככל שיהיו, עדיין מתקיימים בהם גם החומרניות וגם הרוחניות ואולם זוהי בראשית הדבר הבחירה הנשימתית שלהם אשר בוחרת באיזו מעטפת הם רוצים להיות ומשמעות הדבר היא כי הפנימיות שלהם הפוכה לחלוטין.

ההתמודדות של אותם הללו אשר מכילים בתוכם גם חומריות וגם רוחניות הינה בהסתרה מצד אחד ובהתרסה מן העבר השני.

אותם הללו אשר מכילים בתוכם חומר ורוח נאחזים אחיזה אומנותית באחד מן השניים מאחר ואנשים סטנדרטיים אשר הינם רק אחד מן השניים לא מסוגלים לחשוב באופן דו מימדי ודו ערכי מאחר ומתפרש הדבר עבורם כצביעות ודו פרצופיות במשמעות של “איך יכול להיות אדם חומרני שיש לו גם נשמה ואיך יכול להיות אדם רוחני שיודע גם לעשות כסף”.

שטחיות מחשבה, בפועל יוצא של תכונות אנושיות, מתחברת באופן ישיר לטיפשות, חוסר הבנה ועוד תכונות שליליות ואולם אין הדבר כך כלל.

שטחיות המחשבה מאפשרת לאנשים מסוימים לרכז עבור עצמם רשימת משימות לביצוע ולמעשה מועדפת באופן הזה את המשימות החשובות יותר ואת החשובות פחות לפי הסדר מן הקל אל הכבד וההפך.

אדם שהוא גם חומרי וגם רוחני משלב את אותן תכונות יחד רק כאשר שלם הוא איתן במידה שווה וממקום של איזון.

מחשבה שטוחה ומציאותית לא מעידה על חוסר רגישות וחוסר יכולת העמקה ואולם ישנם אנשים אשר נזרקים לאבחנה הזו עבור עצמם מאחר ואין הם שלמים עדיין לא בחומריות ובחומרנות ולא ברוחניות ובהתבוננות העצמית פנימה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

חשדנות לחשוד

תיקשור בנושא החשדנות

כאשר יש אמת, אין חשדנות. שתי פנים יש לה לחשדנות מאחר וקיימת החשדנות הטובה וקיימת גם החשדנות הרעה. כאשר אדם מטיל ספק באמת ושואל שאלות

קרא עוד »