תיקשור בנושא ממשיכי הדרך

8.5.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ממשיכי הדרך.

בעת שעושה האדם את דרכו המפותלת, המורכבת ואף המיוחדת, נתקל הוא לא פעם במצבים אשר גורמים לו לעצור להרף עין ולהרהר אודות אלמנטים מסוימים אשר משקפים לו מכל אירוע ומכל סיטואציה וכך שבונה הוא בכל תחום ותחום צורת חשיבה מובנית אשר משמשת אותו במהלך דרכו ובאותם אירועים אשר נאלץ הוא להפעיל את אותן צורות חשיבה והתנהגות.

לעיתים, כאשר האדם המסוים גדל הסביבתיות מסוימת, מאמץ הוא דפוסי חשיבה והתנהגות אשר תואמים לאותה תבנית כך שמנסה הוא למעשה להשתלב באותה סביבה.

התנהגות זו, טבעית לחלוטין, פועלת במגוונים דיסציפלינאריים גם בטבע והלכה למעשה גם אצל האדם שהינו, נכון לעכשיו, פאר הבריאה של הטבע, לפחות על פי הבנתו של האדם הממוצע.

ואולם, מקובל בעולם כי אימוץ דרכי חשיבה ופעולה בנורמות חשיבה והתנהגות עלולות לפגוע בחופש המחשבה ואמנם במקורות מסוימים ולאורך כל ההיסטוריה, חוזרים על עצמם מקרים בהם פירוש לא נכון וצירוף נסיבות מביא אנשים מסוימים לאימוץ דרכי חשיבה והתנהגות אשר מובילים לתוצאות שליליות וקיצוניות כגון כתות דתיות ואף כתות ותנועות לאומיות אשר לקחו חיי אדם רבים מספור רק על מזבח היסח המחשבה של מנהיג חזק ומניפולטיבי ורסיסי האגו המנופף שלו שלוקח במקרין רבים את הכוח לידיו.

מן העבר השני, אימוץ דרכי חשיבה והתנהגות אשר מביאים לעולם אנשים מיוחדים ושונים אשר ניתן לכנותם גם כמנהיגים רוחניים ומורי דרך כמו גם אנשים מיוחדים אחרים ונוספים אשר ניחנו בתכונות מיוחדות ואף ייחודיות ואשר למעשה קיימים את דרכם ואת שליחותם חלקם במודע וחלקם ללא ידיעתם הברורה.  

כאשר אדם מסוים מוצא את עצמו במצבים מסוימים אשר צריך הוא להודות בפני עצמו כי דרך פעולתו המסוימת דורשת שינוי ואף התפתחות, שאז יכול הוא להיעזר בידע המצוי ברשותו ועל מנת שיקל בידו לבצע את רצונו ואת שאיפותיו הייחודיות , במידה ויכול הוא להגדירה באופן מסור עבור עצמו.

לעיתים, אנשים מסוימים אשר נחשבים למורי דרך רוחניים מפסיקים למלא את שליחותם בדרך כלל מסיבות של בריאות לקויה או גיל מבוגר מאוד, שאז באים לידי ביטוי ממשיכי דרכם, שהינם אנשים אשר הוכשרו באופן מסוים להמשיך את המלאכה אשר אותו מנהיג רוחני החל, ואולם למעשה שליחות זו לא מסתיימת לעולם מאחר וכפי שהידע הוא אינסופי, כך גם העברתו והנגשתו לעולם לא נפסקת ולא תפסק לעולם.

אותם שליחים , אנשי אור מיוחדים וטהורים, מעבירים את הידע שלהם כך או אחרת, תחת ממשקים שונים ובאמצעות הנגשות שונות.

יכול להיות אותו שליח רב וראש קהילה, יכול אותו שליח להיות מנכ”ל של חברת ענק אשר משמיע את הידע האינסופי שקיים ברשותו תחת מעטה ונוסך של עצות עסקיות שימושיות ויכולה להיות אותה שליחה מראיינת בטלוויזיה ואשר משמיעה את דברי הידע באופן כזה ובמדיה המסוימת הזו.

משמעות הדבר הינה כי ככל שהמרחק בין האדם לעצמו ילך ויגדל, גם הפער בין האדם לבין הידע ילך ויגדל, כך גם הפער בין האדם לבין הידע ילך ויגדל וכך שתפקידם של אותם שליחים הוא לנסות ולחבר ולהנגיש את הידע לאדם על מנת כי יבין הוא את משמעות היכולת להבריא את עצמך ממש כמו היכולת להחלות את עצמך.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא המשברים

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את המשברים. מתוך שיגרת חייו של האדם, מתוך הרגליו ומתוך מעשיו המתוכננים, צצים מעת לעת אירועים אשר מוגדרים כמשברים. מהות

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההחמצות

כאשר פוסע האדם בנתיבי חייו אל עבר ייעודו הנבחר עבורו, מוצא הוא מעת לעת הזדמנויות אשר נקרות על דרכו.
אותן הזדמנויות אשר צצות לפניו, מאפשרות לאותו אדם לקבל החלטות אודות משמעותן ולדון עם עצמו האם מבקש הוא לקחת אותן ולנסות לממשן או שלא.

קרא עוד »