תיקשור בנושא ההערכה העצמית

הערכה העצמית שלי

הדרך המסוימת אשר האדם המסוים תופס את עצמו ואשר בא הוא חושב כי הוא רגיש או מיוחד או שונה או כל דבר אשר אמור בעיני עצמו לשקף את עצמו בעיני הסביבה.

חוויות אשר חווה האדם בין אם טובות ובין אם רעות הן בין היתר מעצבות את הערכה העצמית של כל אדם.

המאורעות אשר התרחשו עבורו כאשר היה ילד צעיר ולאחר מכן נער מתבגר ואז בחור וכך הלאה, כאשר כל שלב בחייו של האדם מעצבים באופן מיוחד ושונה את חוות הדעת של האדם על עצמו. בין אם הילד היה ילד אשר היה מקובל ואהוד על חבריו ובין אם היה ילד דחוי ומרוחק, עדין המאורעות שעבר עיצבו את ההערכה העצמית שלו יותר מכל שנות ילדותו הראשונות והמקום אשר ממנו הגיע, בין אם היה זה מקום נעים ורגוע ובין אם הייתה זו עיר סואנת ופעילה, בין אם גדל בשכונה ירוקה ובורגנית בבית פרטי ובין אם גדל בשכונת עוני קשוחה וענייה, כל אלו ועוד השפיעו על עיצוב האישיות של אותו אדם וכמובן גם השליכו על הערכה העצמית שלו.

מכאן שהציפיות אותן תולה אדם מסוים בעצמו יכולות אף הן להשפיע על הערכה העצמית שלו כלפי עצמו.

במידה והציפיות אותן מצפה אותו אדם מעצמו הינן עומדות בכנה אחד עם הישגיו ועם דרכו שהרי באופן וודאי הערכה העצמית של אותו אדם תהיה מאוזנת ואף מספקת ואולם אם הציפיות שלו מעצמו אינן עולות בקנה אחד עם הישגיו שהרי הדבר ישפיע באופן ישיר על הדרך אשר בה הוא תופס את עצמו ומן הסתם הערכה העצמית שלו תהיה נמוכה ולא מספקת ואין כלל קשר בין מה חושבת עליו סביבתו, מה שקובע את הדבר במקרה הזה הוא רק מה אותו אדם חושב על עצמו.

נהוג לחשוב ובצדק רב, שאדם שמצליח וצובר עוד ועוד הצלחות אזי לשם הוא ישאף ללכת ושם הוא גם ירצה להיות מאחר והלב והנפש צריכים כל הזמן את תחושת ההצלחה ואם אדם מסוים מצליח בדבר מסוים שאז גם יתרכז באותו דבר מאחר וההערכה העצמית שלו תגדל וכך גם האנרגיות הטובות וההרגשה הכוללת.

אשה מסוימת אשר לא העריכה את הדרך שבה היא נראית, ניכר הדבר גם על אופן לבושה הפשוט והמעט סמרטוטי, ללא איפור מיוחד, רק את המינימום הנדרש, ללא תסרוקת מיוחדת, ללא שום סממן אשר מגדיר את הנשיות אשר קיימת בה ואשר לא מודעת היא כלל למה שהיא מאחר וההערכה העצמית שלה הייתה נמוכה מאוד גם אם היא לא הייתה מודעת לכך באופן מלא ואף לא באופן חלקי, ואז במקרה ושלא בכוונה פוגשת אותה אשה מישהו אשר בשנייה אחת מדויקת משנה הוא את חייה מן הקצה אל הקצה כאשר פתאום חשה היא אט אט מוערכת יותר, בעלת ביטחון עצמי אשר הולך אט אט ומתגבר, יכולת להסתכל לאדם מסוים בעיניים באופן בוטח אשר הולכת ומתגברת עם כל אדם אשר נקרא על דרכה ונקשרת היא לאנשים באופן אשר מפתיע אפילו אותה וכל פעם מחדש והדבר נובע באופן ישיר מן הדרך אשר עוברת היא ואולם דרך זו לא הייתה יכולה להתממש ללא תמיכתו ועידודו של בעלה היקר והאוהב והתומך והמפרגן והחבר.

הערכה העצמית של אדם מסוים יכולה להבנות מכל מיני רכיבים בין אם יכולתו האמיתית הינה כניסה לראושו של אדם מסוים, למפות את המצוי שם בזמן קצר ביותר, לבצע את החיבור המידי שלו אליו בדרך זו אשר הינה ממש כמו לחיצה על כפתור הנותן תשקיף חד, ברור ומדויק לגבי יכולת ההתנהלות מולו.

המצאות תכונות אלו בראשותו של אדם מסוים והיכולת להבין כי הן אכן קיימות גורמות בסופו של דבר ליכולת שלו להעריך את עצמו בתור בעל אמצעים ויכולות אשר מקדמות אותו באופן מהיר ואינטנסיבי מאוד בדרך אל מה שניתן להגדיר כהצלחה גדולה.

דרך זו תלווה באמצעות שאיבת אנרגיות שונות מכל מי שנקרה על דרכו ועל אמונתו ועל האינטואיציות אשר מלוות אותו והינן מדויקות לחלוטין הן בתחושות שלו לגבי אנשים מסוימים ועל תפקידים בחייו והוא נמצא במצב שבו מבין וקולט את כל הקורה סביבו ויכול לקבל כל החלטה והיא תהיה נכונה ומדויקת.

זהו המקום הנכון של הגדרת ההערכה העצמית הגבוהה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

חמלה

משמעויות רבות ומגוונות יש לערך חמלה, כאשר אנו נתייחס למשמעות הרחבה ביותר שלה בעיני כל. ראשית ולפני הכל חמלה הינה רכיב חשוב בכל רגש חיובי

קרא עוד »
תיקשור בנושא היאוש

תיקשור בנושא היאוש

אובדן תקווה או כישלון בנושא מסוים מוביל את האדם למצב אשר בו הוא מאבד את התקווה להצלחה ולכן הוא מגיע לייאוש וזוהי למעשה תחושה מנטאלית

קרא עוד »
השמחה

השמחה

בעת שאדם במצב של שמחה, אושר וצחוק גדול הוא נמצא באנרגיות טובות ואז הכל עובד בשבילו. אנשים מצחיקים הם אנשים שנעים להיות במחיצתם, נעים לתקשר איתם, לכן גם אנשים מצחיקים ממש יכולים לעבוד בזה מאחר ורוב האנשים נהנים להיות במצב של צחוק ושמחה.

קרא עוד »