חמלה

תקשור בנושא אומץ הלב

משמעויות רבות ומגוונות יש לערך חמלה, כאשר אנו נתייחס למשמעות הרחבה ביותר שלה בעיני כל.

ראשית ולפני הכל חמלה הינה רכיב חשוב בכל רגש חיובי שקיים מאחר ואהבת אם לילדיה, כלבה לגוריה, או גם ילד לאימו יש בה חמלה רבה מאחר וזה רגש שמרגישים כלפי מישהו אשר הוא חלש וללא יכולות רבות להגן על עצמו ולטפל בעצמו.

החמלה הינה רגש לכל דבר ועניין וגורמת בין היתר כמובן כמו כל הרגשות לתחושות גופניות מסויימות שעליהן נרחיב את היריעה הן בהמשך היום והן בהמשך בכלל.

חמלה הינה רגש שבא לידי ביטוי בעיקר כלפי תינוקות רכים, זקנים אשר נוטים למות, חולים סופניים, אנשים חסרי יכולת לטפל בעצמם ועוד דוגמאות כגון חמלה כלפי כלב זקן שאין לו כבר ולו שן אחת בפיו ואין הוא מסוגל ללעוס את מזונו אזי מתוך חמלה רבה, מזריקים לו זריקה אשר גואלת אותו מכאבו ומביאה אותו לעולם של שקט תמידי. זוהי בהחלט פעולה אשר יש בה חמלה רבה והיא מגיעה ממקום של הכלה.

מעשי חמלה רבים מתקשרים הם גם למעשים של צדקה, חסד ורחמים. ידוע כי הצדקה או המתן בסתר הינו בין הערכים העליונים ביותר וכי מי שנותן ועוזר מתוך רצון לקדם את האינטרסים שלו ועל מנת לפרסם את עצמו ברבים נחשבת פעולה זו לפעולה שלילית מאחר ואינה יוצאת מן הלב ומן הנשמה אלא ממקום לא טהור וזהו למעשה, מעשה שלילי.

מצד שני, פעולת המתן בסתר, הצדקה והעזרה שלא על מנת לקבל תמורה, הינה פעולה אשר בכל מקרה מעניקה הרבה מאוד אנרגיות טובות לצד הנותן.

החמלה ממקום של חסד הינה רצון כנה לעזור לחלש ממך מתוך צורך של תיקון עצמי.

סביר להניח כי מי שעושה חסדים ונותן מכל הלב אינו תמיד מבין את גודל מעשיו אולם לבטח חש את תחושת האושר הבלתי ניתנת לעירעור המפעמת בחוזקה בחזה.

תחושת הבטן שמתפרשת כתחושת אופוריה כאשר הנך עושה מעשה אשר גורם לך לאושר מלא הינה נדירה וממכרת כמו כל סם אחר ואולי אפילו יותר.

במשך כל תקופות האנושות היה ידוע היטב כי הצדיקים והנביאים ושליחים אשר הוגדרו כמלאכים על פני האדמה היו מעניקים מחסדיהם לאלו הזקוקים לכך ואכן זוהי גם המלצה והצעה לך יורם יקר ולכל אשר על סביבתך הקרובה כי תיתן ידך למעשי חמלה, צדקה, מתן בסתר והענקה אינסופיים מאחר והתוצאה של אותם מעשים תהיה יוצאת מן הכלל עבורך, תוכל לתת ביד נדיבה עזרה לזקנים, או לאנשים מוחלשים, או לאנשים אשר זקוקים למילה טובה, לחיוך, לחיבוק, לעצה טובה אשר יודע אתה לתת בשפע, לגשר ולפייס בין אנשים ולתת עוד ועוד מן הטוב האינסופי אשר קיים בך בשפע.

בדרך זו תבין את מהות האיזון אצלך ואצל כל בן אנוש אחר אשר במידה ואינו מאוזן, יוצא הוא מגדר של בנאדם והופך למסוכן לעצמו וסביבתו, אמנם פחות בהתחלה והרבה מאוד לקראת הסוף אולם האיזון אינו כלל ראשון בבואך לעזור למישהו, ראשית עליך כמובן לוודא ולבדוק עד כמה הוא מאוזן ומאיפה להתחיל.

כאשר האיזון האנרגטי באופן כללי אינו ברמה טובה, כך שאותו אדם ניכרים בו סימנים רבים של חוסר איזון ובין היתר לפי הסימנים הבאים – אינו מחייך, אינו שמח, דואג, ומדבר דברים שליליים, אינו סבלני, קוטע אותך מדבריך, קצר רוח וכל כולו שלילה וחושך, זהו סימפטום מובהק של אדם לא מאוזן אנרגטית.

מצד שני כאשר רוצה אתה לאזן אדם כזה, עליך להתחיל בדרך של בדיקה ואיבחון כיצד ולמה הוא נמצא בחוסר איזון אנרגטי וכך תעשה זאת בדיוק – ראשית עליך לדעת כי האיזון האנרגטי משמעותו כמו צבעים ברמזור, למשל יש את הצבעים אדום, צהוב וירוק, לשלושתם יש גם גוונים כהים יותר וכהים פחות, לכיוון הגוונים הבהירים.

דמיין לך כמו שעון אשר מחולק לשלושה חלקים שווים (כמו סמל מרצדס) וכך תוכל לדמיין את מצבו של אותו אדם וגם את המקום אליו לשאוף והוא כמובן האיזון אשר נמצא בצבע הירוק, את חוסר האיזון המוחלט אשר נמצא בצבע האדום, ואת הבילבול אשר נמצא בצבע הצהוב.

כאשר עוזר אתה למישהו אשר הבנת שהוא בחוסר אנרגיות טובות ונמצא בתווך האדום, עליך ראשית למפות את מיפוי הרגשות של אותו אדם ולהבין עד מהרה מה גורם לחוסר האיזון, האם זהו מקרה ספציפי אשר גורם לו להיות לא מאוזן ואם אותו מקרה יפתר שאז יחזור לעצמו ולאיזון שלו, או שמא זהו חוסר איזון כרוני והטיפול צריך לקחת יותר זמן ויותר הבנה עמוקה לגבי המצב.

כאמור אלו הנחיות אשר באופן כללי יהוו את תחילת הדרך בהבנה מדייקת ומשמעותית מאוד עבורך בצורך להבין את האיזון ואת משמעות חוסר האיזון, בעיקר בקרב הנושא הקרוב ביותר ללבך הלוא הוא האדם.

באם מישהו שעומד מולך סובל מחוסר איזון אנרגטי זמני, שהרי במקרה זה עליך בעיקר לדובב אותו על מנת לתת לו לספר את הסיפור שלו ואז תוכל לתת לו עצות טובות ולבחון כיצד עט עט אולם בבטחון אתה מזיז לצד את כל הסיבות שמונעות ממנו להיות מאוזן. אתה יכול לשאול אותו שאלה בנוסח פשוט כגון – מה היית רוצה שיקרה עכשיו? ע”פ תשובתו היית מניח הנחות שונות ולגבי שלוש דרכים אותם ניתן ללכת בהן על מנת להגיע למקום של האיזון עבורו.

תוכל לשרטט בעבורו את הדרך המהירה ביותר, את הדרך הקצרה ביותר ואת הדרך שמציע ההיגיון ע”י תאור של שלושת הדרכים הוא יוכל לבחור אחת ובה ללכת.

לדוגמא: אדם אשר אינו נמצא באיזון בגלל פרידה מבת זוג, תוכל לתת לו שלושה נתיבים אפשריים – הדרך המהירה ביותר היא להתחנן לאשה שתחזיר אותו. הדרך הקצרה היא להשיג מהר אשה חדשה.

והדרך ההגיונית לתת לזמן לרפא את התחושה ואז לצפות ולראות מה ילד יום.

הבחירה אותה יבחר גם תעיד על אופיו אולם תוכל לתת את היכולת הרבה ביותר לאזן אותו באופן שבו הכי מתאים לו וכך בדרך קצרה ביותר הוא גם יחזור לאיזון שלו ויהיה מולך ברגע קט, אדם נחוש שרואה את האור והפתרון למצבו נטול האנרגיות.

למעשה ברגע שבו הצלחת “לטפטף” טיפות של אופטימיות וחדווה אל תוך אותו אדם, שאז נראה את השינוי מתרחש בשניות ספורות.

במקרה המורכב יותר של חוסר איזון אנרגטי קיצוני, עליך להבין יותר לעומק את תחושתו של האדם אולם בכל מקרה עליך להוביל אותו אל התשובות בעצמו ופשוט לגשת אל תת ההכרה שלו על מנת לוודא איתה מה הסיבות לחוסר האיזון.

דבר זה יכול להעשות ע”י שימוש באמצעים שונים ומיידים כגון: נומרלוגיה או תקשור.

במקרה של חוסר איזון אנרגטי קיצוני סביר להניח שיש מספר דברים ומספר רגשות אשר לא מאוזנים ויוצרים תמונה מאוד לא מאוזנת.

לדוגמא: אדם אשר סובל מאהבה נכזבת במקביל הוא גם מודאג מפרנסה ומקשייה, במקביל סובל ממחלת לחץ דם כרונית ובנוסף לכך הוא מעריך את עצמו באופן שבו הוא מכוער ולא אטרקטיבי.

שאז יש מס’ ערוצים אשר גורמים לחוסר האיזון. במקרה כזה עליך, לפי תחושתך הפנימית להתחיל לטפל באופן של ללכת מן הקל אל הכבד או מן הכבד אל הקל. כאשר צריך לקחת בחשבון שלכל אחד מבין ארבעת האלמנטים יש השפעה גדולה על האיזון שלו.

זוהי למעשה כמו משוואה של 100% אנרגיות שליליות אשר מחולקות לארבע חלקים שכל אחד הינו 25% וכך הלאה.

טיפול מקביל בכל הארבעה הינו מורכב ודורש הרבה ידע והבנה אולם כמובן גם אפשרי.

באופן כזה נוכל להגביר את התחושה בכל ארבעת הנושאים ו”לטפטף” טיפות של אופטימיות מידי פעם ובין המילים הקפד לשזור מילים מיטיבות ובעלות אנרגיה כגון: שמחה, אהבה, חיבה, יופי ועוד ועוד כהנה וכהנה מילים אשר יוצרות אט אט תמהיל של אנרגיות חיוביות בתוך כל השלילה.

נוכל לראות את הדברים כתמונה שכולה שחורה ואולם צייר מוכשר בעזרת מכחול וצבעים אט אט נותן מימד חדש ללוח השחור ע”י טפטוף של טיפות צבעים בעלי אנרגיה חיובית לתמונה ולמעשה מזרים אור ושמחה אל תוך השחור.

בבואנו לדון על נושא החמלה אנו מבינים כעת כי מעשים טובים, מעשי נתינה, מעשי עזרה לזולת, ועוד כיוצא באלה הינם מעשים אשר באים מתוך חמלה. דברים אלו הינם מיטיבים הן עם הנותן והן עם המקבל.

אולם חשיבות עליונה ניתן להבדל בין “חמלה” ובין “רחמים”. רחמים באים ממקום של עליונות על מישהו שאתה מחשיב כחלש ממך ואין בה נתינה אמיתית.

רחמים על מישהו חולה סופני אינם בשום פנים תחושת חמלה כלפיו אלא מבט מרחם ומחשבה בנוסח של “איזה מזל שזה הוא ולא אני”.

אז מתוך ההבדל הזה המהות המלאה של חמלה הינה הכלה ממקום שווה.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא קבלת ההחלטות

תיקשור בנושא ההתנהגות האנושית

תהליך החשיבה או עיבוד הנתונים הינו תהליך פנימי אשר עובר כל אדם לא פעם בחייו ומהווה סוג של מבחן עבורו מאחר ולעיתים ההחלטות הינם קריטיות עבורו וכך גם הקושי בקבלתן עבור אותו אדם.

קרא עוד »
הכוחניות

תיקשור בנושא הכוחניות

יכולתו של האדם לפתור מחלוקות מסוימות באמצעות כוח אשר ברוב המקרים אינו מידתי ואינו מאוזן. למעשה הכוחניות, מקורה בדרך כלל וכמו התנהגויות אנושיות רבות, עוד

קרא עוד »
תקשור בנושא ההגבלות, גבולות

תיקשור בנושא ההגבלות

מעמד הר סיני המחיש בצורה הבוטה ביותר את הצורך של האדם הסטנדרטי להגבלות וחוקים מאחר ובמידה והיה צריך לסמוך על חיים ללא מגבלות, הגבלות וחוקים שאז אופיו של האדם היה מביא את האנושות לכלל סיום מהיר יש להניח.

קרא עוד »