תיקשור בנושא הזמנים המישתנים – תקשור לפסח

תקשור לפסח בנושא הזמנים המשתנים

הזמנים המשתנים.

תקופות חייו של האדם רצופות עליות ומורדות אשר מסמנים את השינויים אשר עובר הוא בנתיבי חייו.

הידע אשר רוכש הוא אט אט מביאות את האדם למצב שבו לעיתים, על סמך תחושה פנימית ומובהקת עושה הוא את השינויים בחייו באופן יזום ומתוך רצון ותשוקה, וברוב המקרים זורם הוא עם השינויים אשר נכפים עליו בין אם גם שלא מרצונו או ביוזמתו.

כמו גם עונות השנה המשתנות, כך גם חייו של האדם, קיים לו לעיתים החורף הקר והאפלולי, קיים לו לעיתים הקיץ היוקד והמואר, קיים לו לעיתים הסתיו האפרורי והמהתל, וגם קיים לו האביב המאוהב והסקרן.

כמו גם עונות השנה, כך גם חיינו עוברים מתקופה לתקופה אך כאשר לכל תקופה קיימת גם תחושה אשר מלווה אותנו ברקע, פעם חורף, פעם קיץ, פעם סתיו ופעם אביב, כל עונה אשר משתנה, משנה לכל אדם את ראייתו והסתכלותו על חייו שלו דרך פריזמה משתנה כל פעם ופעם.

החורף מביא איתו התמודדות עם קור, עם אתגרים לא קלים ומעיקים, עם כובד מנטאלי אולם גם עם תחושת רעננות הנובעת מן הצינה העונתית של החורף.

הקיץ מביא איתו את החום המעיק לעיתים, את הלילות ללא שינה, את גרגירי החול ברגלים היחפות, את התחושות הלא ברורות לעיתים, הסתיו מביא איתו תקוות חדשות לחורף קל יותר, את השינויים בצימחיות הירוקות על הגדרות ולטפטופים קלושים ואילו האביב, עונת ההתחדשות והפריחות המרהיבות, מביא איתו את תחושת החופש וניחוחות השינוי אשר צצים מכל עבר ומפתים לאמץ אותם אל הלב ואל הנשמה בחיבוק גדול ומתגעגע.

הרגע המסוים הזה שנותן לאדם את תחושת הכאן והעכשיו הוא ניצוץ החיים המיוחד.

רגעים שעברו לא יחזרו ולא ישתנו, רגעים ומצבים מן העתיד עוד לא קרו ולכן גם לא משנים כרגע.

הזמן הרלוונטי החשוב היחידי הוא הזמן הנוכחי.

כמו גם בעונות השנה, כך גם בחייו של האדם, האביב מסמל את תחושת השיא הנפלאה שחש כל אדם, עת מתגעגע הוא אל תחושה מסוימת.

האביב של חייו של אדם מסמל פריחה ורווחה, אושר וסקרנות לגילויים חדשים וחופש המחשבה.

גם בעת שינויים בזמנים החולפים, האביב יכול להגיע מפעם לפעם אל חייו של האדם ולתת להם את התבלין המיוחד שלו שהיא תחושת ההתחדשות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא השתקנות

כאשר האדם בוחר בחירה מודעת לשתוק ולא לדבר ונותן הוא לצד השני באותה מערכת יחסים תחושה אשר יכולה להתפרש בכמה אופנים ובכמה צורות ולכן שתקה הינה תכונה ותדר הפכפך ובעל תכונות שונות.

קרא עוד »