תיקשור בנושא המחלוקת

כאשר כל צד אוחז בכל כוחו בדעתו וביכולת אשר גורמת לו לרצות להוכיח את צדקתו מכאן שנוצרת לה חוסר הסכמה בין שני הצדדים.

אין דבר אשר רוצה האדם יותר מאשר להוכיח את צדקתו באמצעות דין ודברים אשר יוביל בסופו של הדיון למצב שבו המחלוקת תסתיים לה ללא אומר מצד האדם שכנגד.

המחלוקת למעשה הינה עתיקת יומין ונגרמה כתוצאה מוויכוח עתיק יומין אשר נאלץ להיות מיושב בדרך מסוימת וכשם שנאמר באותה הצורה שלוח עץ חייב להיות חלק בטרם ניתן לבצע דבר מה ממנו כעבודת שולחן או רהיט באותה המידה המחלוקת בסופו של דבר צריכה לייצר מצב פוטנציאלי שבו הדברים יוחלקו וייושבו בסופו של דבר בין שני הצדדים.

מחלוקת אשר לא מסתיימת בצורה חלקה, סופה שתהפוך לריב ומדון קשים ואף למצב של מלחמה ולכן באם מחלוקת מביאה את שני הצדדים לשיחה אשר מטרתה הינה ליישב אותה שהרי זוהי ההסכמה.

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הישירות

משמעות הישירות הינה כי במידה והאדם המסוים הינו כנה ואמיתי עם עצמו שאז מחשבותיו הינן צלולות וברורות עבורו וכך שאם הוא איננו ישר וכנה עם עצמו שאז מחשבותיו עמומות ולא ברורות וכך שנדרש עבורו זמן רב על מנת כי יגיע אל האמת והכנות הפנימיים שלו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההתפעלות

ההתפעלות. האדם המסוים המשתמש ביכולותיו המסוימות והנותן לעצמו מעת לעת את התכונה המסוימת היוצאת מתוך נשמתו אשר לרגע קט משמשת אותו כראי לנפשו ואשר מביע

קרא עוד »
תקשור בנושא הקמצנות

תיקשור בנושא הקמצנות

הקמצנות. יכולתו של האדם לקבע את המושגים המשמעותיים אשר נותנים לו את היכולת לשלוט על חייו במשמעות הרחבה שלהם הינה למעשה היכולת לווסת ולנווט את

קרא עוד »