ההתאהבות

התחושה המלווה את האדם בתקופה הראשונה שהוא מכיר מישהו כאשר שניהם מגלים האחד כלפי השני חיבה עזה, כאשר ניצת הזיק אשר פגע בשניהם וכאשר הם רוצים להיות האחד בחברותה של השנייה בכל רגע ורגע במהלך היום ולא מפסיקים לחשוב אחת על השני.

תהליך ההתאהבות הינו מסחרר, מסובב את הראש, מוציא מן הדעת ומן הריכוז ומשבש את דעתו של האדם.

האהבה בניגוד להתאהבות הינה עמוקה ומושרשת אולם ההתאהבות הינה עוצמתית ומשמעותית ביותר בשלב של תחילת מערכת היחסים כאשר קיים המתח הזה כאשר אין יודעים לאן הדברים יובילו.

מאחר וכך, קיימת תחושת מתח כל הזמן אצל שני הצדדים ואולם אפשרית התאהבות חד צדדית כמובן ואז אין ספק כי הדברים חזקים ומשמעותיים אצל צד אחד ואצל הצד השני הרבה פחות.

כאשר צד אחד לא מחזיר אהבה ויחס לצד השני, כי אז קיימת תחושה קשה של אכזבה ודיכאון עמוק.

ההתאהבות מתאפיינת בהתנהגות מאוד ספציפית אשר אינה משתמעת לשתי פנים, הינה ברורה ומובהקת ומהווה את מרכז חייו ועולמיו של מי שנמצא באותו תדר מיוחד.

התחושה הינה בעיקר נפשית אולם ישנם גם הסימפטומים הגופניים הברורים כגון פעימות לב חזקות, בטן מתהפכת, פרפרים בבטן וסומק קל בלחיים.

כל כולו, האדם אשר נמצא בהתאהבות מרגיש את התחושות הללו אשר מעידות עליו כי הוא נמצא באופוריה ובסחרור רגשי אשר לוקחים את נפשו ונשמתו למקומות אשר סביר להניח כי נימצא הוא בחוסר שליטה ובחוסר איזון כפי שהוא רגיל ביום יום שלו ואולם תחושה זו נחשבת ללא ספק למיוחדת ומדהימה וכי אנשים רבים מעידים על כך שתקופות בחייהם אשר הגדירו לעצמם כי הם בהתאהבות היא התקופה הטובה והמיוחדת ביותר שחוו מעודם וכמובן שרוצים הם לשחזר את התחושה מאחר והיא ללא ספק ממכרת וקיצונית ודווקא בגלל שהיא נדירה יחסית היא כל כך מיוחדת ומשמעותית.

ואולם תחושת ההתאהבות עלולה להיות מן הצד השני גם כואבת עד מאוד, שורפת את הנשמה ואף מאכזבת ומתסכלת ומייאשת את מי שלא מקבל יחס דומה מן הצד השני ולכן מנעד התחושות נע רוב הזמן כמו בסוג של רכבת הרים, פעם בשיא ופעם בשפל, פעם למעלה ופעם למטה באופן כזה שקיימת טלטלה עזה ותכופה בכל כמה זמן ולכן גם קשה מאוד לשמור על צלילות הדעת והריכוז בזמן התאהבות אולם מצד שני גם הלב פועם בחוזקה, מזרים דם בגוף במהירות רבה יותר מן הרגיל ודבר זה גורם למוח להיות מוצף בדם וכך גם התחושות הנוצרות כמו בשימוש בסמים קלים אשר מטשטשים את התחושות הרגילות וגורמים לרגשות להיות מוקצנים ואף מוחצנים וכי קיימת תחושה כללית ועוצמתית של אובדן שליטה מסוים ואף בלבול וחוסר התמקדות בדברים הרגילים אשר לפתע הופכים למשעממים ולא מסעירים כמו ההתאהבות עצמה אשר נהית מוקד העניינים באופן מובהק.

תקופת ההתאהבות נותנת לאדם מעבר לרגשות המוקצנים והמוגזמים גם הרבה זמן חשיבה פנימית והמחשבות נובעות בעיקר מחוסר הידיעה והבילבול המאפיינים את האדם אשר נמצא במצב זה, קיימת חשיבה אודות נושאים אשר קשורים לצד השני ולדרך התנהגותו ולדרך אותה הוא עשוי או עלול להתנהג.

מחשבות אשר בחלקן אף הינן מעט כפייתיות ואובססיביות, רצון עז להיות בקשר עם הצד השני, עצב עמוק כאשר התחושה היא כי אין סיכוי שהדברים יובילו למקום משמעותי יותר, קיימת משיכה גופנית ומינית עזה במיוחד אשר לא ניתן יהיה לשחזר אותה במידה והדברים יחרגו מעבר לתקופה הזו של כשלושה חודשים, כאשר נמצא אדם במחיצתו של מושא התאהבותו קיימת תחושה של רצון עז ותשוקה וכאילו שלא קיים העולם שמסביב כלל, כאשר האובססיה גורמת לכל מיני מחשבות מוזרות ולא מקובלות להציף את המוח בנוכחותן.

קיימת התרגשות עצומה ודפיקות לב מואצות במיוחד כאשר מגיע טלפון או הודעה ולמעשה הכל נראה לא פרופורציונלי בעליל.

ישנם אנשים רבים אשר הגורם שמהווה קטליזטור מובהק להתאהבות נואשת במיוחד היא בעיקר מראה חיצוני מצודד אך בעיקר האינטליגנציה אשר היא גורמת לתחושות הקיצוניות לצוץ.

הקרבה הפתאומית למישהו חדש ובלתי מוכר אשר לפתע חודר את החומה העבה שבונה אשה מסוימת במשך שנים לפתע פתאום מתפוררת וכאילו לא קיימת, היכולת לגעת בדברים הסודיים והכמוסים ביותר באופן פתוח וגלוי גורמת לאישה המסוימת לבילבול רב ולתחושות אשר הייתה בטוחה כי לא תרגיש ולמעשה לתחושות אשר מעולם לא הרגישה.

ככל שהקשר הולך ונהיה משמעותי יותר, כך גם הפחד והחשש מכך שהוא יסתיים בפתאומיות הולך וגובר.

מאחר וקיימות סיטואציות אשר שני הצדדים נשואים או מצויים במערכות יחסים הדבר הופך למעשה לבגידה במידה ואין מספרים עליה לבן הזוג הנוכחי.

ואולם כמובן שקיימות סיטואציות אשר מאפשרות להתגבר על תחושת האובדן וחוסר הסיכוי להיווצרות של משהו טוב.

תהליך ההתאהבות הינו עוצמתי וחזק מאוד אולם באותה מידה גם קצר מאוד ועורך לכל היותר מספר חודשים בודדים אשר בסופם מסתיים בבת אחת ואז למעשה ובנסיבות הספציפיות מקבל משמעות שונה ובדרך כלל קיימת מן התפכחות והדברים אשר נראו ממש יוצאי דופן וקיצוניים נראים פשוטים ולא מיוחדים.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הושטת היד

לחיצת היד אשר מגיעה בעקבות הושטת היד מבטאת אצל האדם , כל אדם , את רצונו בקשר מסוים.
כאשר שכדר אדם מסוים “את הקרח” ומביע רצון להתקרבות שהרי עשה הוא את הצעד הראשון והחשוב בתחילתה של מערכת יחסים אשר אינו יודע לאן היא מובילה ואולם לפחות הביע הוא את רצונו.

קרא עוד »
התשוקות

התשוקות

הרצון העז להשיג את הדבר המסוים בכל פעם מחדש. התעוררות היצר, כל יצר שהו, מייצרת אצל האדם את התשוקה המסוימת והתאווה ועל ידי כך גם

קרא עוד »