השיפוטיות

הצורך לשפוט אנשים אחרים על התנהגות מסוימת הינה באופן שבו מותח אני ביקורת על עצמי בעצם.

הצורה שבה אני שופט אנשים אחרים היא למעשה הצורה שבה אני שופט את עצמי מאחר ושם נמצא הצורך למתוח ביקורת על אחרים, הוא למעשה הצורך שלי להפסיק ולמתוח ביקורת על עצמי.

יש בי את היכולת לברוא דרך התנהגות ויש בי את היכולת לגרום לדברים לקרות באופן מסויים, אולם הניקיון של הדברים הקטנים יגרום לדברים לקרות מבלי להיעצר ולהיחסם על ידי  מהמורות ועצירות שנגרמות על ידי ההפרעות הללו.

מכאן שאם אבין שאני שופט את עצמי על כך שהייתי יכול להתנהל באופן מסויים, כך עלי לשחרר את החשיבה השיפוטית ולתת לעצמי את החופש לטעות ולא לשפוט את עצמי על טעויות שהייתי עושה.

עלי לתת לעצמי את החופש להיות מי שאני כולל גם הטעויות שבדרך.

החופש לשחרר את השיפוטיות והביקורתיות על אנשים אחרים הוא חופש הבחירה או במילים אחרות – הבחירות שלי על החיים שלי ועל הדרך שלי.

אם רוצה אני כי לא ישפטו אותי, כך עלי להפסיק לשפוט אחרים וכך אמצא את האיזון האמיתי בחיים.

יודע אני לזהות את נקודת האיזון המדויקת באופן שבו אלמד לדייק אותה.

תודה על התכונות הנפלאות אשר קיימות בי ותודה על האפשרות למצוא את הדרך הנכונה שהיא דרך האמת המוחלטת.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

האושר

המשמעות של האושר מתחילה למעשה בדרך חייו של האדם ושל מטרותיו ויעדיו בעיני עצמו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא תאוות הבצע

משמעותה של התאווה באופן מובהק היא אובדן שליטה ואף התנהגות קיצונית אשר מעידה על רמות גבוהות ביותר של רצון ואף תשוקה וכאשר אדם מסוים מתאווה אל משהו או אל מישהו שהרי אותו רצון מתפתח ומתרחב לתשוקה בלתי נשלטת אשר גורמת לכל יתר הדברים לזוז הצידה ולכן נחשבת התאווה ליסוד החטאים בנצרות למשל.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הדרכים

כאשר מצוי ברשות האדם הידע הנדרש לו אודות ניווט הדרך, שאז יכול הוא לנווט את עצמו אל עבר מטרתו בנינוחות ובלב שקט, יוביל אותו אל המטרה של יעודו.

קרא עוד »