תיקשור בנושא הדרכים

28.7.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את פרשת הדרכים

במהלך דרכו של האדם אל עבר מחוז חפצו, הלא היא דרכו אל עבר יעודו הנבחר אשר עבורה הגיע לאוויר העולם ועבורה ועבור השגתה נמצא הוא, שהרי מעת לעת מוצא הוא עצמו מאיץ, לעיתים מוצא הוא את עצמו מאט, לעיתים מביט הוא ימינה ולעיתים שמאלה, ואולם כך או כך, כאשר נאלץ הוא לעיתים לקבל על עצמו החלטות מהחלטות שונות באופן כזה או אחר תוהה הוא בינו לבין עצמו ואינו מודע תמיד מהי הדרך המדויקת ומוצא הוא את עצמו על פרשת דרכים, צומת דרכים ועליו לקבל את ההחלטה בנוגע להמשך דרכו.

ואולם כידוע, הדרך היא רק הדרך אל המטרה, וחשיבותה של הדרך הינה בעיקר בהחלטות לסנן ולפנות מאחר והמטרה נשארת זהה בכל מקרה גם אם מתארכת היא וגם אם מתקצרת היא.

ההבנה אודות משמעותה של הדרך מעניקה עבור האדם את היכולת לתמרן כאשר נדרש הוא לכך ואולם אין זאת כי אם תמרון ולא משנה אותו תמרון את המטרה והיעד וכאמור השורה התחתונה נשארת זהה.

כאשר מצוי ברשות האדם הידע הנדרש לו אודות הניווט הדרך, שאז יכול הוא לנווט את עצמו אל עבר מטרתו בנינוחות ובלב שקט מאחר וכך כיוון ויבחר הוא, יוביל אותו אל אותה מטרה, הבנה זו, העמוקה בזכות עצמה, נותנת בידי אותו אדם את המפצח לנינוחות ורוגע מאחר ויודע הוא למפרע כי הדרך תסתיים בהגעה אל המטרה הזהה, זו אשר נרשמה ונכתבה עבורו בין אם מקבל הוא אותה וגם אם לא.

אין ביכולתו של האדם לשנות את המטרה ואולם יש ביכולתו להחליט לגבי הדרך.

הרשות נתונה עבורו לקבל על עצמו את הדרך ואת מהמורותיה כמו גם את יתרונותיה.

כאשר נמצא האדם על פרשת דרכים מסוימת במהלך דרכו אל מטרתו, שאז במידה ומחובר הוא אל מקורות הידע מגיע הוא לפרשת דרכים מסוימת ואין עליו להסס יותר מדי אודות אותה צומת ויכול הוא להמשיך ישר, לפנות ימינה ושמאלה ולעולם יגיע אל אותה מטרה ההבנה אודות ההסתכלות ממבט על היא זו המעניקה לאדם את יכולותיו הללו.

ואולם במידה והאמונה מצויה בליבו ובנפשו של אותו האדם, שאז גם אם איננו יורד לפשרה של כל אבן דרך, עדיין אמונתו חזקה ומאפשרת לו לקבלה באהבה ולא בפחד, באופטימיות ולא בפסימיות, באור גדול וללא חשש כי המשך אותה הדרך תבשר לו אודות שיבושים ואף שינויים בלתי צפויים בדרכו אל המטרה.

גם בפרשת דרכים אשר מורכבת היא ובלתי פתירה, המטרה נשארת זהה בכל מקרה וכך שאל לו לחשש כלל.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא האיזון הפנימי

כאשר קיימים עבור האדם מדדים אשר מאותתים ומשקפים לאותו אדם את האבחנה עבורו כי איננו נמצא בנקודות האיזון הפנימי שלו, יוכל אותו אדם באמצעות אותם שיקופים עצמיים לדעת את הפעולות שעליו לעשות על מנת לאזן חזרה.

קרא עוד »

ההתמדה

ההתמדה נמדדת ברגעים שבהם האדם מקבל איתותים וסימנים שונים כי הדרך שבה הולך הוא רצופה מכשולים וקשיים.

קרא עוד »

ההשפלה

השפלה הינה רגש קיצוני מאוד ואפשר בהחלט להגיד שכאשר משפילים מישהו הוא עלול להגיב באופן קיצוני עד מאוד.

קרא עוד »